با گذشت سه روز از شکست تراژیک داماش گیلان در برابر گیتی پسند اصفهان، هواداران این تیم همچنان در شوک این شکست و نحوه قضاوت داور این مسابقه هستند. 

قضاوت سئوال برانگیز داور جوان این مسابقه برای داماشی ها بسیار گران تمام شد و تیمی که روز به روز به سمت بهتر و هماهنگ تر شدن پیش می رفت، به مانعی برخورد که غلبه بر آن خارج از توان این تیم جوان بود.

 

کسی نمی تواند این واقعیت را که باشگاه های اصفهانی، تیم هایی منسجم و سازمان یافته و البته متمولی هستند را رد کند. این باشگاه ها علاوه بر بنیه قوی مالی و پشتیبانی و حمایتهای استانی، از چارچوب های منسجم مدیریتی نیز برخوردار بوده اند تا جایی که تغییر در پست مدیریت این باشگاه ها هر گز در دیسیپلین و انسجام مدیریتی آنها خللی وارد نکرده است. این نفوذ مدیریتی البته در چارچوب مدیریت و تصمیم گیری فوتبال کشور نیز موفق بوده است؛ موفقیتی که البته هرگز خالی از اتهامات مطرح شده مبنی بر حمایت از تیم های اصفهانی نبوده تا جایی که دو تیم مطرح پایتخت بارها از طریق رسانه های تبلیغاتی خود بصورت غیر مستقیم وجود لابی قدرتمند اصفهانی را به هواداران خود القا کرده اند.

 

چگونگی بقای ذوب آهن اصفهان در لیگ برتر دو فصل قبل و قهرمانی پر حرف و حدیث سپاهان اصفهان در فصل پیش، شاید تنها قسمتی از دلایلی است که تیم های مقابل این باشگاه ها را در تردید وجود شرایط برابر اسیر می کند. شرایط نابرابری که اینبار عصر پنجشنبه در برابر دیدگان هواداران داماش گیلان آن هم در گیلان شکل گرفت.

 

این شکست ناباورانه اما آیا محصول این نفوذ قدرتمند مدیریتی بود؟ ( نفوذ مدیریتی هرگز به معنی ورود مستقیم در تعیین نتیجه نیست، بلکه می تواند وجود شرایطی باشد که ناخود آگاه داور را به سمت قضاوت جانبدارانه از یک تیم تحریک کند )

شاید تمرکز بیش از اندازه به این سمت، به انحراف رفتن از شرایطی باشد که امروز داماش گیلان در آن گرفتار است. داماش گیلان برای حفظ آبرو و سهمیه استانی تلاش می کند که متاسفانه تا به امروز اراده قوی و منسجمی برای حمایت از این تیم محبوب درآن دیده نشده است.

 

این عدم حمایت در ارکان مختلف مسولیتی دیده می شود تا جایی که در برهه ای حتی شایعاتی مبنی بر علاقه و حمایت برخی مسئولان تنها به یکی از نمایندگان فوتبال استان، در بین هواداران این تیم محبوب گیلانی شنیده شد که این خود هشداری است که مسئولین نباید براحتی از آن گذر کنند و البته تنها با ورود مستقیم این مسئولین برای حل مشکلات بی شمار این تیم گیلانی مقدور خواهد بود.

متاسفانه آنقدری که اینروزها تمرکز بر روی تغییر نام این باشگاه بوسیله ابزار تبلیغاتی چون شبکه باران انجام گرفته، اگر بر روی حمایت و سامان دادن وضعیت این تیم صورت می گرفت، شاید عصر پنجشنبه شاهد این حوادث تلخ نمی بودیم.

گرچه شبکه باران مسئولیت تغییر نام باشگاه را مدیریت باشگاه داماش گیلان اعلام کرده، اما این را هم باید در نظر داشت که تمامی رسانه های کشوری و حتی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از نام داماش گیلان استفاده می کنند و همین مسئله این رویکرد رسانه ای را به یک رفتار سلیقه ای و ایجاد حاشیه برای نماینده استان شباهت میدهد.

از سویی دیگر مدیریت باشگاه نیز هرگز بصورت مستقل تغییر نام باشگاه را تایید نکرده است وعجیب تر آنکه تکذیب نیز نمی نماید!

 

عدم واکنش و انفعال مسئولان باشگاه داماش گیلان از مدیریت این باشگاه گرفته تا مدیر پرسابقه روابط عمومی و رسانه آن در قبال تغییر نام باشگاه و حوادث تلخ پیش آمده در روز پنج شنبه، داماش گیلان را به مانند کودکی بی سرپرست رها شده در میان انبوهی از بدخواهان قرار داده است. البته داماش گیلان این روزها از حمایت همه جانبه مدیرکل محترم ورزش جوانان استان گیلان، فرمانداری شهر رشت و برخی از دلسوزان شهری رشت برخوردار است اما عدم حمایت همه جانبه استانی و ایجاد حاشیه، چه در بخش رسانه ای و چه مدیریتی در سطح استان بدون شک به دیگران جسارت بیشتری خواهد که با نماینده مظلوم گیلان چنان کنند که درعصر پنجشنبه کردند؛ حوادثی که در صورت ادامه روند کنونی بدون شک بارها و بارها تکرار خواهد گردید…

 

نگارنده: مجید محمدی

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت –تارنمای هواداران داماش گیلان

 

 

 

 

داماش گیلان، داماش شهر باران، وارش اسپرت، وارش ورزشی، دیار وارش، باشگاه داماش، گیتی پسند اصفهان، سایت داماش، حسام عرب، داور داماش و گیتی پسند،