دیار وارش: این روزها یکی از مهمترین بحث هایی که در بین هواداران داماش گیلان وجود دارد، احتمال پیوستن محمدرضا مهدوی کاپیتان سابق داماش گیلان است. به همین دلیل و برای آگاهی بیشتر هواداران تصمیم گرفتیم، گفتگویی با مهدوی داشته باشیم تا بیشتر در چند و چون موضوع قرار بگیریم.
در این مصاحبه رضا مهدوی از موانع موجود برای پیوستنش به داماش گیلان، صحبتش با امیر عابدینی، آرزوی موفقیتش برای سپیدرود رشت و دلتنگی اش برای تشویق های هواداران داماش سخن گفت. در ادامه مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان با توتی شهرباران را مشاهیده می کنید:
 
varesh-sport.com: اول از شرایط خودت و مصدومیتی که گریبانگیرت بود برای هواداران داماش بگو…
نزدیک سه ماه هست که با بچه های تیم تمرین می کنم. الان درد خاصی ندارم و مشکلی هم برای بازی کردن ندارم. از نظر بدنی نیز در شرایط خوبی هستم.
 

varesh-sport.com: قبل از آغاز فصل جاری با آلومینیوم اراک قراردادی را امضا کرده بودی، چه شد که فسخ کردی؟
مصدومیت من طوری بود که پزشک گفته بود با استراحت و تمرینات سبک برطرف می شود؛ اما من هرچه صبر کردم دیدم دردم بیشتر می شود و قبل از شروع فصل با مدیرعامل سابق شان صحبت کردم، قرارداد خوبی هم بسته بودم و خیلی هم اصرار داشتند که دوران مصدومیتم را همانجا سپری کنم، اما شرایط به گونه ای پیش رفت که به آن ها گفتم که می روم استراحت می کنم و بر می گردم. در ادامه دیدم که مشکلات مالی هم دارند، با آنکه خیلی اصرار هم داشند که به اراک بروم اما دیگر تصمیم گرفتم که نروم.
 
varesh-sport.com: با این وضعیت تصمیمت برای نیم فصل دوم چگونه است؟
من با تیم خاصی صحبت نکرده ام ، فعلا با داماش دارم تمرین می کنم و با آقای عابدنی هم صحبت هایی داشته ام ولی هنوز تصمیمی نگرفته ام.
همه دیگر از وضعیت داماش باخبر هستند و اینکه متاسفانه روز به روز در جدول پایین تر می رود. ما هم برای این تیم خیلی زحمت کشیدیم و الان هرکس ما را می بیند می گوید ای کاش زودتر از تیم می رفتی. واقعیتش این است که دوست دارم در داماش بازی کنم و امروز هم آقا مجید (جهانپور) مرا صدا کرد و گفت چه تصمیمی داری؟ که به ایشان گفتم، چند جا بدهکاری دارم و باید آن بدهی ها را تسویه کنم؛ در داماش هم که خبری از پول نیست و باید رفاقتی و دورهمی بازی کنیم.
البته اکثر بچه ها جوان هستند و داماش احتیاج به این دارد که چند بازیکن اضافه شود ولی با این شرایطی که باشگاه دارد فکر نمی کنم بازیکنی بیاید، مگر اینکه بازیکنی آخر یا اول فوتبالش باشد. من همین الان هم کلی از باشگاه داماش طلب دارم و اگر بیایم یک قرارداد دیگر ببندم، باشگاه که پولی ندارد و این مبلغ قرارداد هم به طلب های گذشته اضافه می شود.
 

محمدرضا مهدوی - امیر عابدینی

 
varesh-sport.com: آقای عابدینی چه صحبتی با شما داشتند؟
صحبت خاصی با هم نداشتیم. بیشتر جنبه آشتی کنان داشت…
 
varesh-sport.com: صحبتی از طلب هایت هم شد؟!
بله، یک راه حلی گذاشت که یک مقدار از طلب هایم را ببخشم و بقیه را صلح نامه امضا کنیم اما این درحالی است که باشگاه پولی ندارد و حتی لباس گرمکنی هم که به بازیکنان داده اند، باید زیرش لباس بپوشند تا کمی گرم شوند! روز به روز وضعیت داماش در چهارسال اخیر بدتر شده است. البته آقای عابدینی در جواب سوال من گفتند که خدا را شکر وضعیت خیلی بهتر شده است!
 
varesh-sport.com: پس با این صحبت ها احتمال پیوستن تان به داماش خیلی کم است؟
بله، من هم همین طور فکر می کنم.
 
varesh-sport.com: آقا رضا آینده داماش گیلان را با این وضعیت چطور ارزیابی می کنی؟
شاید در آینده وضعیت تیم بهتر شود. الان باید این بازیکنان اول به فکر خودشان و تیم باشند؛ خیلی از بازیکنان آرزو داشتند در این تیم بازی کنند و الان هم اگر باشگاه داماش پول داشته باشد که بتواند تا سقف چهارصد میلیون پول بدهد، بسیاری از فوتبالیست های لیگ برتری حاضرند به داماش بیایند چرا که گیلان و رشت آب و هوای خوبی دارد و مردمی فوتبالی دارد و از طرفی دیگر به تهران هم نزدیک است…
به نظر من این بازیکنان برای آینده خودشان باید تلاش کنند که تیم در لیگ یک حفظ شود تا تیم های دیگر به دنبال شان بیایند. اگر تیم بیافتد می گویند این جوانها اگر خوب بودند، تیمشان را که سقوط نمی دادند! من احساسم این است که بچه ها به این خودباوری که می توانند نتیجه بگیرند نرسیده اند، در صورتی که اگر همان بازی که مقابل آلومینیوم اراک انجام دادند را در بقیه بازی ها هم به نمایش بگذارند، مطمئن باشید که داخل خانه را می برند و خارج از خانه را هم حداقل مساوی می کند.
فوتبال رشت همیشه در لیگ جز مدعیان صعود بوده است. متاسفانه این فصل بدترین سال فوتبالی شهر رشت است و هیچ وقت چنین نتایجی سابقه نداشته است!

 
varesh-sport.com: خیلی از اعضای سال های گذشته داماش گیلان که از هم تیمی های سابق خودت هم بوده اند، در ابتدای فصل به دیگر تیم رشتی پیوستند. بازی های سپیدرود را دنبال می کنید؟
بازی های سپیدرود را دنبال می کنم و خیلی دوست دارم سپیدرود به عنوان تیمی ریشه دار و رشتی صعود کند. به هرحال دوستان ما هم الان دارند در سپیدرود فعالیت می کنند؛ از آقای نظرمحمدی گرفته تا عشوری زاد، چاوشی، امین ترکاشوند، لایقی فر، دادرسی و… همه از بازیکنانی هستند که همین الان هم می توانستند در داماش بازی کنند و به این تیم کمک کنند.
به نظر من پارسال هم می شد از افشین چاوشی بیشتر استفاده کنند… افشین سالهای سال برای این تیم گلزنی کرده است و هم تجربه دارد و هم شم گلزنی… افشین خیلی می توانست به تیم داماش امسال که گلزن خاصی را ندارد کمک کند و به تیم شخصیت بدهد یا بهنام لایقی فر، امین ترکاشوند، محمد دادرسی و … هم می توانستند در داماش بسیار مثمرثمر باشند.
 

محمدرضا مهدوی

 
varesh-sport.com: در پایان اگر حرفی با هواداران داماش گیلان دارید بفرمائید…
حیف این تیم است که با این هوادار متعصبی که دارد چنین وضعیتی داشته باشد. امیدوارم اوضاع خوب شود و بازیکنان خوبی به این تیم بیایند و حالا اگر ما را هم خواستند، برگردیم.
مهم این است که داماش به جایگاه واقعی اش در لیگ برتر بازگردد یا حداقل در لیگ یک مدعی صعود باشد. پارسال در اهواز برای استقلال خوزستان، صد نفر تماشاگر می آمد و دلم برای تشویق هواداران داماشی تنگ شده است اما الان برای ما یک مقدار سخت است که با این شرایط بیاییم و برای داماش بازی کنیم. شاید آن انگیزه های لازم را نداشته باشم و نتوانم کمک لازم را برای داماش انجام دهم. من همیشه خودم را در این تیم در شرایطی دیدم که در لیگ برتر بوده است یا همیشه خواسته صعود کند؛ فقط امیدوارم این بچه ها بتوانند این تیم را به خاطر هواداران و آینده فوتبال خودشان در لیگ یک حفظ کنند.

 

www.varesh-sport.com
وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان(دیار وارش)

 
 
 
 
 
 
 
محمدرضا مهدوی، کاپیتان داماش، سایت داماش، هواداران داماش ، داماش گیلان، داماشی ها، دیار وارش ، سایت وارش اسپرت، تارنمای هواداران داماش، باشگاه داماش، damash ،