مهرداد علیزاده مدافع داماش گیلان که در دقیقه یک آخرین بازی این تیم در نیم فصل اول مرحله نخست لیگ دو با گل ابریشم در تهران به دلیل آسیب دیدگی شدیداز زمین بازی خارج شده بود، پس از انجام معاینات پزشکی ، مشخص شد که باید از ناحیه رباط صلیبی عمل جراحی انجام دهد.

طی گفتگویی تلفنی از وی در مورد آخرین وضعیت مصدومیتش و همچنین نگاهش در مدت حضورش در جو فوتبال رشت و داماش پرسیدیم که در ادامه متن این گفتگو را می خوانید:  

  

varesh-sport.com: آخرین وضعیت مصدومیتت به چه شکل است؟

هواداران در این مدت واقعا به من لطف داشته اند. در پیج اینستاگرامم برای من پیغام می گذارند، از وضعیتم می پرسند و اینکه چکار می کنم. این حمایت به من دلگرمی می دهد که بتوانم زودتر کارهایم را انجام دهم.
امروز مطب دکتر رضازاده در شیراز بودم که ایشان در خصوص عمل هایی که انجام داده اند به من توضیحاتی ارائه دادند و گفتند که بعد از عمل روند بهبودیت به خودت بستگی دارد. من هم چون عمل های آقای دکتر رضازاده را دیده بودم می دانم که چقدر دقت عمل ایشان بالاست. امروز به من وقت عمل دادند و انشالله شنبه هفته آینده بیمارستان دنا پذیرش می شوم تا یکشنبه و یا دوشنبه عمل را انجام دهم.

 

varesh-sport.com: بازه نقاهت بعد از عملت چقدر خواهد بود؟

متاسفانه احتمالا تا آخر فصل را از دست داده ام.

 

varesh-sport.com: باشگاه داماش پیگیر کارت هست و در بحث هزینه قرار هست که کمکی شود؟

بله. جا دارد واقعا از آقای حاجی پور بزرگ تشکر کنم که با تمام مشکلاتی که وجود دارد، یک تنه دارند تیم را اداره می کنند. من خودم در این فوتبال هستم و می دانم کسی یک قدم برایش بر نمی دارد. پسرشان هم که واقعا به جد کار بنده را پیگیری می کنند و شاید هفته ای چهار پنج بار به من زنگ می زنند که چه می کنی و در چه مرحله ای هستی. همین نیم ساعت پیش از گفتگو با شما هم در تماس بودیم و حتی تاریخ دکتر من را می دانستند. من تا به الان چنین مدیریتی ندیدم که اینقدر پیگیر بازیکنش باشد.

 

varesh-sport.com:در شهرهایی مثل شیراز و جم سابقه بازی داری. می توانی در خصوص فضای مدیریتی و همچنین جو فوتبال رشت با سایر شهرهایی که در آن بودی، مقایسه ای داشته باشی؟

سال قبل که من در برق جدید شیراز عضو بودم با داماش هم گروه بودیم. کلا رشت را ازقبل خیلی دوست داشتم. آن شور و حال تشویق کردنشان که ایستاده و با جان و دل بود و اینکه تا دقیقه آخر تشویق می کردند. من حین بازی خیلی حواسم به سمت تماشاگران می رفت و از خودم می پرسیدم که یعنی واقعا آن ها از نود دقیقه تشویق مداوم خسته نمی شوند؟! خوب ما در شیراز هوادار آنچنانی نداشتیم، اما در رشت همه فوتبالی هستند و به همین دلیل واقعا دوستش دارم. مردمان رشت مهربان، مهمان نواز و دوست داشتنی اند و با وجود اینکه پنج شش ماهی آنجا بوده ام اما در همین مدت کم، الان یک جورایی دلم برای آنجا تنگ شده است. چند وقت قبل به آقا محمدرضا (حاجی پور) می گفتم من عمل کنم و راه بیافتم، برنامه هایم را می گیرم می آیم همانجا و آماده سازیم را دنبال می کنم. رشت شهری است که باید پیشرفت کند. این همه تماشاگر و آدم های فوتبالی دارد و به نظرم دو تیم لیگ برتر را باید داشته باشند.

 

varesh-sport.com: در واقع تا به اینجا یکی شما و یکی مسلم حق شناس از بازیکنان غیر بومی این فصل داماش هستید. آیا تفاوت دیدگاهی را بین بازیکنان بومی و غیربومی حس کردید؟

ببینید، فوتبالیست های رشت این پتانسیل را دارند که خیلی راحت در سطح اول فوتبال ایران بازی کنند. فکر می کنم فقط یک مقدار آن اعتماد به نفس در بین آن ها کم شده است که تا حدی طبیعی است. سو مدیریت های پیشین و افت تیم ها باعث شده است که فوتبالیست های خود رشت هم به لحاظ روحی و اعتماد به نفس کمی نزول داشته باشند؛ اما باز هم می گویم که واقعا پتانسیل بسیار بالایی دارند.
یک نکته دیگر اینکه بچه های شیراز خیلی سریع ارتباط می گیرند و صمیمی می شوند؛ این مسئله را در رشت هم دیدم. یعنی به این لحاظ خیلی شباهت فرهنگی بین رشت و شیراز وجود دارد. فقط یک تفاوتی که در این مدت دیدم آن بود که در شیراز مسئولینش چندان پیگیر نیستند اما در اینجا واقعا پیگیر بودند. مدیریت باشگاه هم همواره پیگیر این بود که به هر طریق منابع مالی را فراهم کنند.

 

varesh-sport.com: شعار خاصی از هواداران برایت جلب نظر کرده است؟

بله. آن شعار پایان بازی که می خواندند: شهر من رشت، تیم من فقط داماش بی برو برگشت و…. را خیلی دوست داشتم و از شنیدنش لذت می برم.

 

varesh-sport.com: در پایان اگر صحبتی باقی مانده است بفرمائید.
تشکر می کنم از هواداران که در هر بازی واقعا سنگ تمام می گذارند. من واقعا افتخار می کنم که برای آن ها بازی می کنم، چرا که برای آن ها شهر و تیمشان داماش مهم است. آن ها حق شان خیلی بالاتر از این هاست و داماش با این هواداران، لیگ یک که هیچ، باید در سطح بالای لیگ برتر حضور داشته باشد.
از وارش اسپرت هم واقعا تشکر می کنم که مو به مو مسائل و مشکلات داماش را پیگیر است. خیلی جای خوشحالی دارد که چنین سایتی هست که به دور از مسائل سیاسی دغدغه اش فوتبال رشت است. از شما هم واقعا متشکر هستم که به بنده افتخار دادید که بتوانم به این شکل با هواداران صحبت کنم. و پیغامی هم برای هواداران دارم این است که همچنان به این روند تشویق هایتان و اینکه پشت تیم را خالی نکرده اید ادامه دهید و میدانم که از قبل و تا بعد همواره هم همینطور خواهد بود. هواداران مطمئن باشند با همین روند تیم قطعا به لیگ یک صعود می کند. من هم تمام سعیم را می کنم که با قدرت تمام برگردم.

 

 

مصاحبه: مهرداد ثابت

منبع: www.Varesh-Sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان (دیار وارش)