۲۸ ساله و متولد منطقه خیابان ضیابری رشت است. فوتبالش را از پایه های داماش (پگاه سابق) آغاز کرد  و پس از اینکه در رده بزرگسال در تیم هایی چون سپیدرود، استقلال و بادران بازی کرد و در حالی که بحث حضورش در ملوان بود، در ۲۷ سالگی به تیم اولش یعنی داماش گیلان پیوست.

میعاد یزدانی با گلزنی برابر نیروی زمینی تعویض طلایی لاجوردی ها لقب گرفت و بهانه ای شد تا گفتگویی با وی داشته باشیم.

 

varesh-sport.com: در ابتدا بیوگرافی کوتاهی از خودتان برای خوانندگان وارش اسپرت بفرمایید. 

متولد ۴ شهریور ۷۱ در رشت. فوتبالم را از مدرسه فوتبال عضدی آغاز کردم و در سال ۸۲ و سن یازده سالگی به باشگاه پگاه(داماش فعلی) آمدم. پگاه آن زمان یک تیم متول بود و حتی زیر نظر مربی خارجی مان آقای جرج ایوانویچ کار می کردیم. مربیان ما آقایان محمود جعفری و علی احمدی صفت بودند. در رده نوجوانان به باشگاه استقلال تهران رفتم. رده جوانان را در وحدت تهران سپری کردم و رده امید را هم در باشگاه نفت تهران گذراندم. اولین تیم باشگاهی ام در بزرگسالان سپیدرود بود که حدود سه سال در خدمت این تیم بودم و بعد به استقلال رفتم. سال ۹۶ مجددا به سپیدرود برگشتم، سال ۹۷ در بادران بودم و سال ۹۸ هم که مجددا به اولین تیم باشگاهی ام یعنی داماش گیلان پیوستم و خدا را شکر که امسال تا الان سال خوبی برایم بوده است.

 

varesh-sport.com: پس به نوعی پرورش یافته مکتب داماش هستی؟ 

بله. اکثر بازیکنانی که الان آن ها را می بینید محصول و پرورش یافته آکادمی پگاه و یا داماش بودند. خیلی از بازیکنان به علت تعدد بازیکن بزرگسال بود که نتوانستند خود را به رده بزرگسال برسانند و فوتبالشان در رده های پایه تمام شد.

من فکر می کنم بعد از پگاه و ابتدای داماش تیم پایه حرفه ای در شهرستان ها نداشتیم و بازیکنان اگر به دنبال پیشرفت هستند، می بایست به تیم های تهرانی بروند. پگاه برای رده پایه واقعا وقت و هزینه میگذاشت و آقای افشاریان خیلی این مسئله برایشان مهم بود.

امروز می بینید که بسیاری از بازیکنانی که در رده بزرگسال هستند، ماحصل همان زمان هستند. به همین تیم ما نگاه کنید؛ تعدادی از آن بازیکنان را می بینید.

 

varesh-sport.com: در نقل و انتقالات پیش فصل صحبت از حضورت در ملوان هم شده بود، داستان چه بود؟ 

بله. من با باشگاه داماش و آقایان فراهانی و حاجی پور صحبت کرده بودم، منتهی آن زمان مشخص نبود که داماش در لیگ یک حضور دارد یا لیگ دو. به محض اینکه این موضوع مشخص شد، به آقای فراهانی زنگ زدم اما آن زمان اگر خاطرتان باشد سهمیه پر بود و آقا سیامک گفتند که متاسفانه جا نداریم تا اینکه سه بازیکن در روزهای آخر به مس رفسنجان رفتند. آن موقع من هم نمی توانستم بیرون بمانم و بالاخره بازیکن باید با باشگاهی قرارداد ببندد و من هم به ملوان رفتم. بعد از اینکه سهمیه خالی شد و سه بازیکن رفتند، آقای فراهانی با من تماس گرفتند و گفتند الان اگر میتوانی کارهای فسخ قراردادت را انجام بده و بیا که من هم اینکار را انجام دادم.

 

varesh-sport.com: ملوان مخالفتی نکرد؟ 

چرا، مخالف بودند اما من صادقانه با آنها صحبت کردم که دلم آنجا نیست و با تیم شهرم است و دوست دارم در داماش بازی کنم و نه تیم رقیب. البته من برای باشگاه ملوان هم خیلی ارزش قائل هستم‌ و‌باشگاه بزرگی است اما خوب من به عنوان یک رشتی دوست داشتم که در داماش بازی کنم.

 

varesh-sport.com: بازی برابر نیروی زمینی یک نجات دهنده و تعویض طلایی لقب گرفتی اما به نظر میرسد که مسائل روحی و روانی روی بازی تو تاثیر زیادی دارد. می بینیم یک جاهایی واقعا عملکرد فوق العاده ای داری ولی مواقعی هم آنطور که باید نیستی. آیا این موضوع را قبول داری؟ و اگر بله، فکر میکنی چه مسائلی در بازی تو تاثیرگذاری بیشتری دارد؟ 

بله واقعیتش حرفتان را تایید می کنم. من بازیکنی هستم که شرایط روحی و روانی روی شرایط فنی ام خیلی تاثیرگذار است. البته که این موضوع در فوتبال حرفه ای اصلا خوب نیست و بازیکن باید در هر بازی با توجه به تمرینی که کرده است در زمین حاضر شود.

من در برخی بازیها، مثل بازی گذشته انگیزه ام چندین برابر می شود. در بازی با نیروی زمینی زمانی که گرم میکردم، با گلرشان کل کل داشتم و به او هم گفتم که قسم میخورم وارد زمین شوم به او گل میزنم. با تمام وجود وارد زمین شدم و خدا را شکر که گل زدم و توانستیم بازی را ببریم. آن هم بازی که به قول آقای مختاری برایمان فراتر از شش امتیاز بود. خدا را شکر می کنم که بازی را بردیم و تا حد زیادی بقای تیم تثبیت شد.

 

varesh-sport.com: در بازی با نیروی زمینی اسماعیل حاجی پور بعد از مدت ها بالا سر تیم آمد. چقدر عدم حضور وی در نتایج تیم تاثیرگذار بود و چقدر بزرگترها به حفظ شاکله تیم کمک کردند؟ 

ببینید تیم ما خوب بسته شده است. در تیم ما بزرگترهایی مثل محمد مختاری، محمد غلامی، محمد رستمی، محمدرضا مهدوی، علی حقدوست و… حضور دارند. هر تیمی آرزو دارد یک بزرگتر مثل این بازیکنان در آن حضور داشته باشند اما ما خدا را شکر چند بزرگتر داریم که سابقه زیادی در لیگ‌برتر دارند و این خیلی به تیم کمک می کند.

مثلا من همین بازی که داشتم وارد زمین‌می شدم آقای رضا مهدوی به من گفتند که میعاد به لحاظ فنی از تو اطمینان کامل دارم و می دانم که می توانی بازی را در بیاوری. این برای من که رضا مهدوی اسطوره شهرم  است و می دانم ۱۵ سال است که در سطح اول فوتبال شهر دارد بازی می کند بسیار ارزشمند است و به لحاظ روحی و روانی خیلی روی‌ من تاثیر گذار است.

اما در مورد آقای حاجی پور باید بگویم که مسلما حضور ایشان بسیاز تاثیر گذار است. به غیر از بازی ملوان که مساوی شد، هر بازی که ایشان آمدند ما پیروز شدیم.

در بین سال هایی که در رشت بودم، امسال واقعا تیم‌خوبی را داشتیم. شاید بازیکنان اسمی نداشتیم اما همه در یک سطح بودند و یا بازیکنانی بودند که چندین سال در کنار هم دارند بازی می کنند. واقعا حیف شد که امسال جزو تیم های مدعی صعود نبودیم. با این همه خدا را شکر که با تمام کم و کاستی ها، انشالله تیم را حفظ میکنیم و به امید خدا سال های آینده داماش برای صعود بجنگند.

 

varesh-sport.com: بعد از گل به نیروی زمینی سلفی گرفتید؟ داستان چه بود؟ 

بچه های روی نیمکت گفتند می روی داخل و گل میزنی. گفتند که اگر گل زدی بیا سمت ما که خب خدا رو شکر همین اتفاق هم افتاد.

 

varesh-sport.com: تیم هفت بازی پشت سر هم نتوانست پیروز شود و تنها یک مساوی بدست آورد. در اکثر آن بازی ها اگرچه معمولا داماش تیم برتر در خلق موقعیت بود اما موفق نمی شد. چرا؟ 

صادقانه بگویم که در بازی برابر نیروی زمینی کمتر از هفت بازی گذشته اش خلق موقعیت داشتیم، اما فکر میکنم وحدت و یکپارچگی و خواستن در این بازی، در اوج خودش قرار داشت.

 

varesh-sport.com: لقب میعاد چیچاریتو از کجا آمد؟ 

این لقب را خیلی خودجوش در یک بازی تماشاگران سپیدرود به من دادند.

 

varesh-sport.com: و حرف پایانی؟

هواداران واقعا عاشق این تیم هستند؛ مطمئنا بیشتر از بازیکنان دلشان برای تیم می تپد و دلخوشی آنها فقط این تیم است. امیدوارم که مدیریت و مسئولین شهر بیشتر به تیم توجه داشته باشند. پتانسیلی که شهر رشت دارد قابل قیاس با بسیاری از شهرهای دیگر کشور نیست.

تیم ما الان ۱۵ درصد دریافتی داشته است و برخی از بازیکنان فقط ۵ درصد دریافت کرده اند. فکر نمی کنم هیچ تیمی در تاریخ کشور با ۱۵ درصد دریافتی فصل را به پایان رسانده باشد.

وقتی به بازیکنان باشگاه های دیگر می گوییم که فقط ۱۵ درصد دریافتی داشته ایم، قبول نمی کنند و می گویند حتما بالای ۶۰ درصد گرفته اید. باشگاه اکسین با ۶۰ درصد دریافتی دو سه هفته تمریناتش تعطیل شد یا حتی باشگاه بادران. بچه های ما واقعا غیرت گذاشتند. خداراشکر که حداقل تیم می ماند؛ این موضوع خیلی برای بچه ها مهم است که با تمام کاستی ها این اتفاق می افتد.

 

مصاحبه: مهرداد ثابت – مازیار اصغرزاده

منبع: www.Varesh-Sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان