وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : کمتر از 20 روز به روشن شدن تنور رقابت های لیگ برتر سیزدهم باقی مانده است و داماش گیلان با همه مشکلاتش ، با حفظ اکثریت بازیکنان خود امید به روزهای خوب در آینده دارد . با افشین ناظمی سرمربی محجوب داماش گیلان در خصوص روند آماده سازی تیم به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید …

 

varesh-sport.com : از روند تمرینات چه خبر؟

با همه مشکلاتی که با آن مواجه بودیم ، خدا را شکر بالاخره تیم از روز 22 خردادماه تمرینات خود را شروع کرد. روزی دو جلسه تمرین می کنیم و هفته آینده پایان کار بدنسازی تیم است  . انشالله پس از آن بازی های تدارکاتی را برگزار می کنیم تا برای لیگ برتر آماده شویم .

 

varesh-sport.com : هفته قبل قرار بود اردویی برپا شود اما لغو شد. دلیلش چه بود؟

یکی از دلایل لغو اردو این بود که تیم کاملا بسته نشده بود و دلیل دیگر هم تغییر در برنامه سایر تیم هایی بود که در نظر داشتیم با آنها بازی تدارکاتی برگزار کنیم . انشالله قرار است ظرف چند روز آینده اردوی چند روزه ای را در تهران برگزار کنیم و دو بازی تدارکاتی که هنوز تیم هایش مشخص نشده است را برگزار کنیم .

 

varesh-sport.com : تیم در حال حاضر بدنساز دارد؟

به خاطر مشکلاتی که با آن مواجه بودیم، نتوانستیم مربی بدنساز بیاوریم و کار بدنسازی را خودمان انجام می دهیم . البته آقای خیراندیش که بچه رشت است و در ملوان هم مدتی کار کرده چند روزی است که آمده اند و قرار است یک هفته تا 10 روز به طور آزمایشی با ما باشند تا پس از آن در مورد ادامه همکاری با ایشان تصمیم گیری کنیم .

 

varesh-sport.com : تعدادی بازیکن تستی آمده بودند ، کسی مورد پسند قرار گرفت؟

چند نفری از آنها را نگه داشتیم اما در ادامه نتوانستند آنطور که باید خود را به ما نشان دهند . در حال حاضر به غیر از رضا کاردوست که پیش از این با او صحبت کرده بودیم و به تیم اضافه شده است، دو بازیکن دیگر به اسم حمید خدابنده لو از استقلال اهواز و حسین کیانی بازیکن سایپا شمال در تمرینات حضور دارند که هنوز قرارداد امضا نکرده اند . سعید قدمی و روح الله سیف الهی نیز با تیم قرارداد امضا کردند. به غیر از کاردوست بازیکنان دیگر از سهمیه های زیر 23 سال به شمار می روند .

با توجه به جدایی رودباریان ، حبیب دهقانی برای پست دروازه بان و جهانگیر عسگری نیز به تیم پیوستند.

 

varesh-sport.com : آیا لیست 9 نفره زیر 23 سال بسته شده است؟

آقای سعید مرتضوی را که سال گذشته به پارسه داده بودیم برگشتند و نفرات سهمیه 23 سال را هم انتخاب کرده ایم اما باید جلسه ای را با کادرفنی برگزار کنیم و به جمع بندی نهایی برسیم .

 

varesh-sport.com : علیرضا صبوری پدیده جوان فصل گذشته سپیدرود در تمرینات حضور دارد . بحث جذب صبوری و روح الله باقری به کجا کشیده شد؟

روح الله بازیکن خوبی است اما متاسفانه به علت اینکه رضایت نامه ندارد نمی توانیم او را جذب کنیم. آقای صبوری جز سهمیه های زیر 19 سال به شمار می روند و در چند جلسه ای که در تمرینات بود روند بسیار خوبی را داشته است . به زودی با مشورت کادرفنی در خصوص ایشان تصمیم گیری خواهیم کرد.

 

varesh-sport.com : راستی کبه چه شد؟

کبه هم مثل داسیلوا با تیم قرارداد دارد و طی صحبتی هم که با آقای عابدینی داشتیم، ایشان گفتند که قرار است او به زودی بیاید!

 

varesh-sport.com : کادرفنی تثبیت شد؟

نسبت به سال گذشته آقای دارکو از جمع ما جدا شده اند . آقایان نظرمحمدی و کولیوندی به همراه بنده و مازیار ربیعی فر خواهند بود . آقای سجادی و مندز که از چند روز قبل به تیم برگشته است هم مربیان دروازه بانان خواهند بود .

 

varesh-sport.com : آقای ناظمی اگر سال گذشته آن حمایت هواداران از شما وجود نداشت و آقای عابدینی هم قبول نمی کردند شما سرمربی بمانید، آیا امسال قبول می کردید که بار دیگر به عنوان کمک کار کنید؟

سقفی را برای کار کمک مربی بودن در نظر گرفته بودم که پایان آن سال گذشته بود. خدا را شکر پایان فصل فرصتی به من داده شد و توانستیم با کمک خدا و دیگر دوستان شرمنده مردم نشویم و نتایج نسبتا خوبی را کسب کنیم . امسال هم به ما اعتماد شد و برای نخستین بار از ابتدای فصل سکان هدایت تیم را به دست ما سپردند. امیدواریم به کمک خدا و حمایت مردم امسال بتوانیم رتبه بهتر نسبت به سالیان گذشته برای فوتبال رشت و استان گیلان کسب کنیم .

 

varesh-sport.com : شما چه در زمان استقلال شهرداری به عنوان بازیکن و کاپیتان و چه در زمان پگاه و داماش به عنوان سرمربی در تیم حضور داشته اید . به نظر شما هواداران در این سال ها چه تفاوت هایی داشته اند؟

در آن سال ها تماشاگران چند دسته بودند . استقلال شهرداری تماشاگران خاص خودش را داشت که به خوبی از تیم حمایت می کردند ولی در زمان پگاه اوضاع کمی متفاوت شد. در این دوران فوتبال رشت خودش را از تیم های دیگر جدا کرد و تماشاگران مخصوص به این تیم هم بسیار بیشتر از دوران استقلال شهرداری بود . اما الان اوضاع بسیار متفاوت تر است… داماش در قلب مردم رشت و استان گیلان است و جایگاهی را که بدست آورده است بهتر از گذشته است . نسل جوان عاشقانه تیم را تشویق می کنند و نسل قدیم از ته دل و با آن غرور رشتی و گیلانی بودن تیم را مورد حمایت قرار می دهند. با چنین سرمایه هایی داماش گیلان در حال حاضر در خانه های مردم جایگاه خاصی را بدست آورده است …

 

varesh-sport.com : چند سالی است که از تیم های پایه بازیکن و پدیده ای در سطح بزرگسال مطرح نمی شود و بعد از بازیکنان بومی که رفته رفته پا به سن می گذارند تنها در چند سال گذشته حسین ابراهیمی که توسط نادر دست نشان معرفی شد از پایه در بزرگسال مطرح شدند. آیا از امسال می توانیم تحولی را در تیم های پایه ببینیم ؟

پست بازیکنان خیلی مهم است و باید ببینیم در تیم بزرگسال ما در چه پست هایی نیاز به بازیکن داریم . حسین ابراهیمی زمانی به تیم پیوست که ما در پست هافبک راست مشکل داشتیم و سرمربی آن زمان هم ریسک کرد و با توجه به سرعت و تکنیک خوب حسین از وی استفاده کرد. الان هم علی رغم اینکه تمام بازیکنان رده پایه مورد احترام هستند، با توجه به اینکه علیرضا جهانبخش و حسین ابراهیمی را از دست دادیم باید ببینیم در تیم های پایه و در این پست ها چه بازیکنانی حضور دارند ودر چه سطحی تا از آنها استفاده کنیم .

 

varesh-sport.com : از تیمی که الان بسته اید رضایت دارید یا خیر؟ این مصاحبه شما در آرشیو سایت باقی می ماند و دو ماه آینده ممکن است تیم نتایج خوبی را به دست بیاورد و همه تعریف کند و ممکن هم هست که نتایج خوبی بدست نیاید و با توجه به اینکه شما مسئول مستقیم هستید انتقاد کنند .

ما در ابتدای فصل لیستی را ارائه دادیم ولی با توجه به شرایط مالی مان نتوانستیم بازیکنان مورد نظرمان را جذب کنیم اما با تمام این وجود من راضی هستم . معمولا می گویند هر چقدر که پول داشته باشی همانقدر هم آش می خوری… با توجه به بودجه ای که در اختیار داشتیم و مشکلاتمان همین که توانستیم اکثریت بازیکنان تیم مان را حفظ کنیم و چند بازیکن را جذب کنیم راضی کننده است .

 

varesh-sport.com : با این تفاسیر دورنمای داماش را چگونه می بینید و واقع گرایانه چه جایگاهی را برای داماش در لیگ برتر آینده متصور هستید؟

امیدوارم در طول فصل بازیکنان ما همچون سال گذشته بدرخشند و در کنار بازیکنانی که جدیدا به ما پیوسته اند بتوانیم تیم خوبی را داشته باشیم . مطمئن باشید هر چقدر در توانمان باشد را نشان خواهیم داد و جایگاه داماش هم مطمئنا بهتر از سال گذشته خواهد بود . تمام تلاشمان این است که در بین چند تیم ابتدای جدول قرار بگیریم و جایگاهمان نیز از نهم به بالاتر خواهد بود .

 

varesh-sport.com : یکی از دلایل سرپا ماندن فوتبال رشت بازیکنان بومی و پیشکسوتان شهر بودند اما این پیشکسوتان آن اتحادی را که باید داشته باشند ندارند. چرا؟

نمی خواهم به حواشی وارد شوم و به تمام پیشکسوتان احترام می گذارم … آنهایی که می آیند و به قصد تخریب انتقاد می کنند حتما منافعشان را در خطر می بینند ولی من با بسیاری از آنها ارتباط دارم و ارتباطم هم دو طرفه است . مطمئن باشید برای من تنها چیزی که مهم است فوتبال رشت و تیم داماش است و اگر جایی ببینم برای این تیم مثمر ثمر نیستم خودم می روم !

 

varesh-sport.com : و حرف آخر …

از هواداران تشکر می کنم که همواره خالصانه از تیم حمایت می کنند و امیدوارم امسال نیز همچون گذشته پشتیبان ما باشند . ما نیز تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا شرمنده آنها نباشیم…

جا دارد اینجا از شما تشکر کنم که برای این تیم بدون هیچ چشمداشتی تلاش می کنید. همیشه به وارش اسپرت سر میزنم و مطالب ، نظرات و تحلیل های شما و کاربران سایت را می خوانم .

 

 

مصاحبه : مهرداد – مازیار

وارش اسپرت

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید