بیش از صد فعال رسانه استان گیلان طی نامه ای به ارسلان زارع استاندار گیلان درخواست های عمومی خود را طی هفت بند برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کردند.

 

متن این نامه بدین شرح است:

 

 

 

جناب آقای دکتر ارسلان زارع

 

استاندار محترم گیلان

 

ضمن عرض سپاس و تشکر از کادر درمانی استان گیلان بابت تلاش های شبانه روزی و بی وقفه شان در خدمت رسانی به بیماران و عرض تسلیت به خانواده های داغدار استان در روزهای اخیر توجه شما را به نکاتی چند از سوی اصحاب رسانه استان جلب می کنیم.

شما به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان وظایفی دارید و داشتید که عدول از آن ها می تواند نتایج فاجعه باری برای شهر و استان ما به ارمغان آورد. همانطور که با تعلل چندین هفته ای در اعلام خطر ورود کرونا به استان فاجعه ای غم انگیز اتفاق افتاد.

 

متاسفانه شاهد آن هستیم همزمان با شیوع ویروس کرونا بیمارستان های استان خود به یک واحد انتقال بیماری تبدیل شده اند و در این زمینه حتی چند نفر از کادر درمانی استان نیز جان خود را از دست داده اند. آمار و ارقام میزان مرگ و میرها نیز نامشخص است و متاسفانه کوتاهی در زمینه آزمایش نمونه ها منجر به تاخیر در میزان آمار و ارقام شده است.

 

مدیران و مسئولان استان در مصاحبه های متعدد بر لزوم جدی گرفتن ویروس کرونا توسط مردم و همچنین خانه نشینی آن ها تاکید کرده اند و حتی خود جنابعالی اعلام کرده اید که مردم هنوز این ویروس را جدی نگرفته اند. ولی سوال این است که خود مدیران استان چه تمهیداتی جهت تلاش برای جدی گرفتن بیشتر موضوع در این زمینه گرفته اند؟ متاسفانه شاهد آن هستیم که همچنان واحدهای تولیدی و صنفی و یا ساخت و ساز باز و مشغول به کار است و باوجود خطرات فراوان آلودگی به کار خود ادامه می دهند. همچنین شرکت ها و ادارات نیز همچنان باز هستند و مشخص است که همه این ها جمع قابل توجهی را به خیابان می کشاند.

 

سخن کوتاه می کنیم که هم ما و هم شما از آمار واقعی مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا و کمبود واحدهای درمانی و کوتاهی های انجام شده درباره آزمایش نمونه ها و مراقبت از مبتلایان آگاهیم پس درخواست خود را از شما به عنوان وظیفه ای که به اجرای آن مسئول شدید به صورت موردی اعلام می کنیم:

 

۱_ قرنطینه کامل شهر به صورت تعطیلی اجباری تمامی بنگاه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و تفریحی غیرضروری و بستن گذرگاه های ورودی و جلوگیری از ورود مسافران تا اطلاع ثانوی

۲_ارائه تسهیلات مالی و کمک به اقشار کم درامد و مساعدت با کارفرمایان در حوزه های بانکی و تامین اجتماعی که در روزهای قرنطینه باید تعطیل باشند. مانند درخواست از بانک ها درباره تعامل با بدهکاران اقساط بانکی و دریافت تضمین در این رابطه و تلاش برای جبران هزینه های معیشتی شهروندان از طریق پرداخت یارانه به ویژه به اقشار و دهک های پائین جامعه و هنرمندانی که مجبور به تعطیلی برنامه های خود شدند.

۳_کاستن از ساعت کاری ادارات دولتی و تعطیلی هفتگی ادارات و شرکت ها از یک روز به چند روز

۴_اطلاع رسانی گسترده و ارایه آمار واقعی به مردم برای آگاه کردنشان به میزان خطر و دعوتشان به قرنطینه خانگی

۵_ امکان برخورداری عادلانه بیماران از آزمایشگاه ها و واحدهای درمانی برای انجام تست کرونا

۶_ضرورت ایجاد بیمارستان صحرایی که پیش از این توسط نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت رد شده بود و نیازمند بررسی دوباره است

۷_ رفع انحصار توزیع دارو در داروخانه ها برای جلوگیری از تشتت و ازدحام و درگیری های احتمالی همان طور که در چند روز گذشته مشاهده شده است.

 

 

در پایان آمادگی خودمان را برای کمک رسانی بی شائبه در زمینه های مختلف اطلاع رسانی اعلام می داریم و امیدواریم در سایه تلاش و اجرای دقیق وظایف قانونی و انسانی همه مدیران استان و همچنین دعای خیر مردم و زحمات بی شائبه کادر درمانی بلایای اخیر از استان و کشور عزیزمان رخت بربندد.

با تشکر فراوان

 

جمعی از اصحاب رسانه استان گیلان

 

اسامی به ترتیب حروف الفبا

 

معین آذری- سعید ابراهیم خانی- میلاد ابراهیمی- رقیه ابراهیم زاده- وحید احمدی آرا- علی احمدنیا- رضا احمدی زاده- خلیل اخوان- رضا اسدی- فاطمه اسلامدوست- وحید اسماعیلی- وحیده اسماعیلی- مازیار اصغرزاده- علی رضا بابایی- گیتی بابایی- مهتاب باقرزاده- سامان بدر- علی رضا بزرگ بشر-پیمان برنجی- مجتبی بشری- پویا بصیری – لیلا پاکیزه- علی رضا پرندوش-اعظم پرتوبین- ماندانا پرویزی- مزدک پنجه ای- محمدپوررجبی- معصومه پاداش ستوده-آرمین تحویلداری- بهنیا ثابت رفتار- سید رضا ثابت قدم- مهرداد ثابت- نصیبه جانی پور- میثاق جفرودی- هنگامه جعفری پرست- پریناز جهان مهمانی- کمال چلمبری- میترا حسابی-معین حسن زاده- زهرا حسن زاده- زهرا حقیقی- ونوشه خراط- غلامرضا خلیلی منش- ریحانه خوشحال- رامیز دانشور- سمیرا دلیرش- مهران دیده بان- مهدیه رزاقی- فرشته رضایی- کمند رفعت- احمد رمضانی- حامد رمضانی- بهادر سبحانی پور- آزاده سلیمی- علی سمرقندی- الهام شاد-علی رضا شانه چیان- زینب شهبازپور- علی شفیعی- علی شیرین نیا- مریم صابری- سمانه صادق- مهتا صدری- فرهام صفایی- زلیخا صفری- میثم ضابطی- مرضیه ضامن- کیانوش طاهری- حمیدرضا طاهری- پویا طوفانی- سمانه عادلی- عباس عاشوری- صابر عاشری- سروش علیزاده-علی علیزاده ازبری- سجاد علیپور – سامره علیدوست- پریسا عموئی- ارژنگ عنبری- امیر صالح غنجی- کمیل فتاحی- فهیمه فتحی- ام البنین فتوحی- سید فائز فرزانه- لیلا فرحی- الهه فلاح- امیر کاظمی فتلکی- طیبه قدیمی- رضا قوامی پور- سعید کتمان- علی کشت پرور- منیژه کشتکار- آرمان کریمی پاشاکی- محمدرضا کشازرع-سید احمد کیایی- مجید لاهوری- غزل لطفی-فاطمه لطیفی-بابک محب پور-محمدرسول محمدپور- ارسلان محمدنیا- مسعود محمودی- تارا مرادی – صاحب مقصودی- میلاد مقدم- بابک مهدی زاده- امیر مهرآور- سید احمد مومنی زاده-نوشین میربلوک- امیرحسین میلانچی- سید رضا میرپور- معصومه نیک کار- ابراهیم نیازمند- محدثه نیکی- شاهد وزیری