دیار وارش: از آن دسته بازیکنانی است که زیاد تیم عوض کرده اما با این وجود، دو سالی است که در رشت ماندنی شده است. می گوید به کریس رونالدو علاقه دارد و شاید برای همین تلاش کرده تا شبیه او باشد. امسال هر بار که پشت ضربات ایستگاهی قرار گرفته، تماشاگران به نوعی بوی گل را استشمام کرده اند و انتظار داشته اند که پس از نواختن ضربه ایستگاهی، نام حسن نجفی از بلندگوی استادیوم شنیده شود…

شما گفتگوی اختصاصی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان (دیار وارش) با حسن نجفی را در ادامه می خوانید…

varesh-sport.com:در ابتدا بیوگرافی مختصری از حسن نجفی بگو و خودت را بیشتر برای خوانندگان مان معرفی کن
متولد اول فروردین سال 66 در شهرستان نور هستم. از تیم های پایه ای شموشک نوشهر کارم را آغاز کردم و در تیم های نوجوانان و جوانان این تیم بازی کردم. در برهه ای در تیم های پایه ای ملی حضور داشتم و پس از آن برای خدمت مقدس سربازی به صبا رفتم که آقای گل محمدی سرمربی ام بودند.پس از سربازی چون هنوز با شموشک قرارداد داشتم به این تیم بازگشتم و بعد از آن به شهرداری تبریز رفتم که آن سال با سرمربیگری اکبر میثاقیان به لیگ برتر صعود کردیم اما در انتهای فصل از این تیم جدا شدم.
 

پس از این تیم به تربیت یزد با سرمربیگری داوود مهابادی پیوستم و بعد از آن هم گهر که آقای عابدینی مدیرعامل مان بود و این تیم را هم به لیگ برتر آوردیم. به خاطر آقای مهابادی در ادامه به مس سرچشمه پیوستیم که آن فصل سر تفاضل گل نتوانستیم به لیگ برتر صعود کنیم و بعد از آن نیز به همراه آقای مهابادی به استقلال اهواز رفتم. اواخر آن فصل بود که مصدوم شدم و فقط به خاطر آماده سازی ام به کرمانشاه رفتم که از طرف داماش و علی آقا نظر که روی من شناخت نسبی داشتند و البته از آقای مهابادی هم در موردم پرسیده بودند، دعوت شد. 
اول فصل گذشته با توجه به تمرینات، انصافا بدنم خیلی آماده شده بود که متاسفانه در شروع مسابقات آقای نظرمحمدی از داماش جدا شدند، اما به هر حال پس از رفتن علی آقا و آمدن آقای هرندی، من هم روی بدشناسی مصدوم شدم و تا ایشان روی من شناخت پیدا کنند، دیگر زمان هم گذشته بود. 
 
varesh-sport.com:امسال هم که پیش از فصل یک سری به ماشین شهرداری تبریز زده بودی و آنجا رفتی…
من حتی از نساجی هم پیشنهاد داشتم اما اصلا دوست نداشتم بروم . آقا نادر (دست نشان) تماس گرفت و گفت بیا و شرایط نامشخص داماش برای تیم داری هم مزید برعلت شد و به تبریز رفتم.
یک هفته ده روزی را تمرین کردم، اما دیدم واقعا نمی توانم ارتباط مناسبی را آنجا برقرار کنم و آن طرف هم از باشگاه داماش تماس گرفتند و گفتند بیا همه چیز دارد درست می شود و از این حرف ها که به هر حال قسمت شد باز هم در داماش باشم.
 

varesh-sport.com:امسال به نسبت سال گذشته بازی خوبی را به نمایش گذاشتی و بهترین گل زن داماش هم تا به اینجای کار هستی. کمی از خودت و شرایطتت بگو…
سال گذشته هم بحث مصدومیت وجود داشت و هم اینکه اکثرا در پست خودم بازی نمی کردم؛ اما امسال خدا را شکر اوضاع خوب است. من فکر می کنم امسال تنها چیزی که داریم، یک دلی بچه ها است. از طرفی تماشاگران هم واقعا سنگ تمام می گذارند.
اینجا (رشت) بیست تا تماشاگر هم حضور داشته باشد، به اندازه 5 هزار نفر تشویق می کنند و واقعا به ما انگیزه می دهند. بدون تعارف 50 درصد از قدرت و روند بازی ما از قبل بازی را همین هواداران تشکیل می دهند.
ضمن اینکه باید واقعیت را گفت، ما تمام توانمان را می گذاریم که داماش نتیجه بهتری را بگیرد. اگر خدای نکرده بخواهد این تیم بیافتد اول از همه می گویند فلانی ها در داماش بودند که این تیم افتاد.
 
varesh-sport.com:در داماش از آن دسته بازیکنانی هستی که در چند پست از تو به کار گرفته شد. پست اصلی ات کجاست؟!
با آقای مهابادی سه سال کار کردم که من را حتی در دفاع هم ایشان استفاده کرد. خود من جلو را بیشتر دوست دارم و پست اصلی ام فوروارد است، اما در دو طرف از من زیاد استفاده می کنند. بازی گذشته هم که برای اولین بار آقای جهانپور به عنوان هافبک نفوذی از من استفاده کرد که خدا را شکر یک پاس گل هم دادم.
 
varesh-sport.com:البته سال قبل فکر می کنم به عنوان دفاع راست و هافبک جذب شده بودی…
بله. حتی امیر تیزرو هم به همین عنوان قرار بود باشد که بعد حالا جاها تغییر می کرد. با رفتن علی آقا هم که کلا ماجرا عوض شده بود.

varesh-sport.com:خوب بازی می کنی و بسیار دونده، اما قبول داری که هر چه به دقایق آخر نزدیک می شویم، تحلیل می روی؟
این مسئله را کاملا قبول دارم. اما در نظر داشته باشید ما ابتدای فصل بدنسازی نداشتیم و بعد از یک هفته تمرین وارد مسابقات شدیم. همین مسئله باعث شده که از دقایق 65-70 یک مقدار تحلیل بروم. سال گذشته آنقدر بدنسازی خوبی داشتیم و بدنم آماده بود که اصلا علی آقا می گفت سمت راست کلا مال خودت.

حسن نجفی

varesh-sport.com:ضربه ایستگاهی های خوبی هم میزنی. سبک ایستادن و ضرباتت هم بی شباهت به کریس رونالدو نیست…
بله خودم هم کریس رونالدو را دوست دارم . فکر می کنم از سال 87-88 بود که خیلی این مسئله را مدنظر قرار دادم. گاها روزی یک ساعت از تمرین را به همین ضربات ایستگاهی اختصاص می دادم. یادم است داوود مهابادی به من می گفت پسر تو که اینقدر خوب ایستگاهی میزنی، چرا در بازی ها برایمان از این گل ها نمی زنی؟ چون اکثرا توپ ها یا میخورد به دیرک یا دروازه بان میگرفت و…
 
varesh-sport.com:سال قبل چندان به تو ایستگاهی نمی رسید اما امسال انگار وضع فرق کرده.
پارسال اکثر فصل را مصدوم بودم و زیاد هم فرصت ایستگاهی یا شوت نصیبم نمی شد. یک بار بازی با راهیان راه دور زدم و یک بار هم اتکا ولی امسال خوشبختانه بیشتر تمرین می کنم و این مسئله جواب داده است. خدا را شکر تا به اینجا خودم راضی هستم و گل های خوبی هم توانستم به ثمر برسانم.
 
varesh-sport.com:با این حساب به نظر می رسد که سرمربی هم روی تو حساب باز کرده.
همینطور است. امسال اصلا بزرگترهای تیم و خود آقا مصطفی و هادی خان که فوتبالیست های بزرگی هم هستند و خوب هم ایستگاهی می زنند، هر وقت چنین موقعیتی به دست می آید، چون در تمرینات ضربات می بینند به من می گویند برو و خودت بزن.
بازی با خیبر که علی آقا نیکبخت سرمربی شان بود، شنیدم به بازیکنانشان گفت پشت هجده ایستگاهی ندید و اگر چنین اتفاقی بیافتد، مثلا فلان قدر جریمه تان میکنیم… مربی من بوده و من را می شناسد. البته چند بازی هم هست که ایستگاهی هم از شانس ما بدست نمی آید.
 

حسن نجفی - هادی سهرابی

varesh-sport.com:چند وقت پیش یک مسئله درون تیمی برای هادی سهرابی پیش آمد و سهرابی چند وقتی را از تیم دور بود. شما و برخی دیگر در آن موقع از او در صفحه اینستاگرامتان حمایت کردید؛ در این خصوص چه صحبتی داری؟
من به همه بچه های تیم علاقمندم اما هادی خان را یک جور دیگری دوست دارم. آقا هادی آدمی است که اصلا توی دلش هیچ چیزی نیست و اگر هم یک وقتی تشری می زند، مطمئن هستم که برای تیم است. من هادی را چند سالی هست که از نزدیک می شناسم و از لحاظ فنی هم واقعا برای تیم ما یک وزنه محسوب می شود. آن اتفاق که افتاد خیلی ناراحت بودم و دلم می خواست هر طور شده مشکل بین آقای جهانپور و هادی حل شود.
 
varesh-sport.com:دو سالی را در رشت بودی و حالا دیگر کاملا با فضای فوتبالی رشت آشنایی داری. در این مدت مربیگری آقای جهانپور را چطور دیدی؟
من با مربیان مختلف و بزرگی کار کرده ام. از فیروز کریمی و نادر دست نشان و داوود مهابادی گرفته تا…
ببینید قصد مقایسه ندارم، ولی انصافا آقا مجید با شخصیت ترین مربی است که در عمرم دیده ام. به خدا وقتی نتیجه مساوی یا باخت می گیریم به داخل رختکن می آییم، اصلا نمی دانیم چطور در روی ایشان نگاه کنیم و یا چیزی بگوییم. واقعا برای همه ما هم به لحاظ فنی و هم اخلاقی مثل یک پدر است.
واقعا نمی دانم چرا اینقدر ما بدشانس هم هستیم. الان ما چند تا گل زدیم؟ یک بار نشد توپ ما بخورد به این و آن و بعد بخواهد وارد دروازه شود! برای هر گلمان کلی تلاش می کنیم اما متاسفانه گاها خیلی راحت گل می خوریم. بازی با نساجی من یک گل زدم اما در برگشت اصلا نفهمیدیم چطوری توپ رفت توی گل ما رفت، اصلا به خط هم نرسید! بازی با پارسه دو بر صفر جلو بودیم یکدفعه دو تا توپ می آید و به آن شکل می رود توی گل… من فکر میکنم واقعا یک مقدار هم بدشانس هستیم.
 

حسن نجفی

varesh-sport.com:و حرف پایانی…
از شما به خاطر وقت و زحمتی که میگذارید تشکر می کنم. جا دارد از هواداران صبورمان که به معنای واقعی حامی تیم شان بوده اند تشکر و قدردانی کنم. باید بگویم انگیزه ای که آن ها با تشویق های خستگی ناپذیرشان به ما در بازی ها می دهند، وصف نشدنی است. امیدوارم که در ادامه بتوانیم با نتایج و بازی هایی که از خودمان به نمایش میگذاریم دلشان را شاد کنیم.
 
 
مصاحبه: مازیار اصغرزاده-مهرداد ثابت
منبع: www.varesh-sport.com
وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان (دیار وارش)