پس از صحبت های ابوذر ندیمی و مسعود رهنما مبنی بر اقداماتی برای برطرف کردن مشکلات تیم فوتبال داماش ، مدیرعامل باشگاه داماش گیلان در مصاحبه ی خود به صورت غیرمستقیم ابوذر ندیمی از معدود نمایندگان فعال گیلان برای حل مشکلات داماش را متهم به سواستفاده تبلیغاتی از برند داماش گیلان کرد. در این رابطه خبرنگار وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، به سراغ نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی رفت و گفتگویی را با ابوذر ندیمی ترتیب داد.

 

ندیمی در گفتگو با خبرنگار وارش اسپرت گفت: من نماینده گیلان هستم و اگر خواسته ای به من ارجاع شود وظیفه دارم که انجام بدهم. این خواسته کمک به داماش هم از سوی هواداران، بازیکنان و سرمربی داماش به من ارجاع شد و البته خود آقای عابدینی هم در مذاکره ی تلفنی از این رویکرد استقبال کرد.

  

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک نماینده مجلس برای پیگیری کاری نیاز به تشخیص یا ارجاع دارد؛ بحث داماش هم از سوی مردم به ما ارجاع شد و هم اینکه خودم در این مقطع تشخیص دادم که باید ورود کنم. با توجه به حضور من در هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف من باشگاه ها است، بنابراین من برای انجام وظیفه ی نمایندگی ام از بشری دستور نمی گیرم!

 

وی افزود: در مورد پیگیری های صورت گرفته هم باید بگویم که با وزیر کشور، آقای رئیسی(دادستان کشور) و آقای اژه ای(معاون اول قوه قضائیه) مذاکراتی را داشتم که مدارکش هم موجود است، حالا اینکه از این مذاکرات چه درآمدی حاصل باشگاه شده است باید مسئولین ورزش و باشگاه پاسخگو باشند و من در آن برنامه اعداد و رقمی را بیان نکردم و آقای رهنما که از شخصیت های ورزشی مورد تایید هستند، عدله و مستنداتی را مطرح کردند و مطرح خواهند کرد.

 

ندیمی - حجت الاسلام اژه ای

 

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اشاره به بخشی از مذاکرات خود با معاون اول قوه قضائیه، گفت: آخرین سوالی که آقای اژه ای از من داشتند این بود که انتظار شما چیست؟ که من گفتم حداقل برابرسازی در حکمی که در مجموعه های دیگر این پرونده به خصوص خوزستان اجرا شده است. که آقای اژه ای هم گفتند خیلی خوب من این را ارجاع می دهم به آقای استاندار و دادگستری گیلان تا این خواسته برآورده شود.

وی اظهار داشت: من وظیفه ام را انجام داده ام و در ورزش ایران حضور دارم. بنیانگذار فراکسیون ورزش در مجلس ششم هستم و از آن دوره تا کنون در پارلمان این وظیفه را برعهده داریم و برای ورزش کشور و استان و شهرستان وقت می گذاریم.

 

ندیمی با واکنش نسبت به اظهارات مدیرعامل باشگاه داماش گیلان گفت: حالا اینکه رهنمودهای آقای عابدینی چه چیزی است اشکال ندارد، ایشان هم صاحب نظر و زحمت کشیده هستند و ما برای ایشان احترام قائلیم و رابطه ی بنده با آقای عابدینی رفاقتی هست اما رفاقت ما ربطی به این ندارد که وظیفه ام را در قبال تیم های ورزشی گیلان انجام ندهم یا اینکه برای ورود اجازه بگیرم یا بالعکس. بنده وقتی هم که ورود کردم با ایشان گفتگو داشتم. در مورد پول پرداخت شده هم باید مسئولین باشگاه و مدیرکل محترم، ورزشی و متشخص ورزش استان اظهار نظر کنند زیرا بنده اظهار نظر عدد و رقم نداشتم.

 

وی در ادامه گفت: همه ی کارهای ما تبلیغاتی است و آقای عابدینی هم تبلیغاتی هستند. تبلیغات یعنی کارکرد را به اطلاع جامعه برسانید و اگر هدف از تبلیغات به اطلاع رساندن کارکرد است ما موظف هستیم، اما اگر مکاتبه و مذاکره نمی کنیم آن یه بحث دیگه است! به فرموده امام راحل کارهایی که انجام می دهیم را باید اطلاع رسانی کنیم تا مردم امیدوار بشوند و ادامه بدهند تا پیگیری نتیجه بخش بشود. ضمنا خیلی از دوستان به خصوص خود شما ما را برای دیدن مسابقات دعوت می کنند اما بنده حضور پیدا نکردم چون به دنبال هیاهو نیستم. ما وظیفه مان را به دور از هیاهو انجام می دهیم و از مدافعان ورزش برای جذب اعتبار در پارلمان هستم پس اگر ما در مورد یکی از وظایفان حرف می زنیم فکر نکنم مبنی بر تبلیغ باشد!

 

ندیمی با جمع بندی صحبت های خود گفت: بنده موظف بودم و این کار را انجام داده و می دهم. برای انجام وظیفه از هیچ دوست، برادر و آشنا اجازه نمی گیرم. داماش متعلق به گیلان است و منم هم نماینده گیلان هستم. بقیه ممکن است بیایند و بروند اما ما می مانیم و این باشگاه، پس مسئولیت هایم را انجام می دهم!

نماینده بانفوذ مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار وارش اسپرت که پرسید، "آیا با چنین واکنش هایی از سوی مسئولین باشگاه داماش گیلان دلسرد می شوید"، گفت: گفتار افراد در مقام منتقد یا گروه های مخالف یا خدای نکرده گروه های معاند ، مرا از وظیفه ام دور نمی کند. اگر هم خصوصیتی از بنده شناخته شده، این است که از سرزنش سرزنش کننده هیچ ابایی ندارم! من در زندگی ام از هیچ ابنای بشر دستور نمی گیرم. دستور من از خدا ، پیغمبر ، امام و رهبر است.

 

وی افزود: در رابطه با آقای عابدینی هم بنده اشاره کردم ما سابقه ای و رفاقتی داریم و شاید این کلمات از ایشان نباشد؛ اما اگر ایشان گفته باشد و تکذیب نکرده است باید عرض کنم که بنده نسبت تمکین به این برادر و صدها نفر مثل ایشان فکر نکنم از نظر شناخت ورزش از ایشان عقب تر باشم، ممکن است از لحاظ اصل اجرا یا اداره باشگاه از من باسابقه تر باشند اما اگر نگویم در بحث شناخت و اقتصاد ورزشی از ایشان مطلع تر نباشم، قطعا کم اطلاع تر هم نیستم. ضمن اینکه ارتباطم با ایشان به عنوان یک رفیق برقرار می باشد و برای من جایگاه یک رفیق را خواهند داشت وگرنه جایگاه معلمی بنده را برعهده ندارند!

 

ندیمی

 

ندیمی در پایان خطاب به هواداران داماش گیلان گفت: این اطمینان را به هواداران داماش می دهم که بنده در جایگاه نمایندگی، هم استانی یا هم دردی تا می توانم در خدمت تیم های ورزشی گیلان از جمله تیم پرهوادار داماش گیلان بوده و خواهم بود.