وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان: حدود دو ماه پیش بود که داماش شهرباران در اوج بلاتکلیفی و بی توجهی قرار داشت، همه از آینده داماش با تردید سخن می گفتند. در واقع داماش فقط اسم و پسوند قشنگی داشت. در آن برهه تنها کاری که از وارش اسپرت به عنوان تریبون هواداران سینه سوخته داماش بر می آمد پیگیری های بیشتر برای مشخص شدن این وضعیت بود و البته کم لطفی است که اگر از پیگیری های سرمربی وقت داماش هم نگوییم. 

 

پس از حضور برخی مسئولین و نمایندگان شهرستان رشت، وارش اسپرت از نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز حل مشکلات داماش گیلان را خواستار شد که بازتاب وسیعی را هم در سطح رسانه های استانی و هواداران گیلانی داشت. لبیک ندیمی به این درخواست و پیگیری های او در قوه های مجریه، مقننه و قضائی موجی از امید را در دل های نا امید داماشی ها زنده کرد؛ اما بعد از تغییرات در قوه قضائیه به یکباره همه چیز به بعدها موکول شد!

 

در همین رابطه و برای جویا شدن دلایل این مسئله که چرا هنوز پیگیری ها به نتیجه نرسیده است به سراغ ابوذر ندیمی رفتیم که ایشان در گفتگو با وارش اسپرت گفت: ما کار را خوب شروع کردیم و مذاکراتی را با رئیس قوه قضائیه، دادستان و وزیر کشور و حتی آقای عابدینی انجام دادیم. متاسفانه تغییرات داخل قوه قضائیه یعنی حکم رئیس قوه و جابه جائی ها در پیگیری های ما اثر گذاشت.

 

بالاخره موضوع باشگاه داماش گیلان مربوط به پرونده امیرخسروی بود و دادستانی باید حل می کرد که پرونده های قضائی هم پیچیدگی های خاص خودش را هم داشت و زمانبر است. با آقای رئیسی هم ارتباطاتی را برقرار کردیم، زیرا ما حداقل خواسته مان برابر سازی در حکمی است که در اهواز(استقلال خوزستان) صورت گرفت تا این مسئله در گیلان هم برای داماش تحقق یابد و این کار سختی هم نیست. البته باید اضافه کنم که بنده هم در این بازه زمانی دو هفته در ایران نبودم و برای بازی های آسیایی در اینچئون حضور داشتم که این مسئله هم کمی در پیگیری های ما تاثیرگذار بود.

 

ابوذر ندیمی

 

ندیمی در مورد درخواستش از استاندار گیلان برای حل مشکلات داماش تصریح کرد: با آقای استاندار هماهنگ کرده بودیم که با هم پیش آقای محسنی اژه ای برویم که به یکباره دادستانی تغییر کرد و این اتفاق ناخواسته بر روی پیگیری های ما اثر گذاشت و حتی به ما گفتند لیست بدهید که خودم و آقای استاندار و سه نماینده رشت را گفتم تا باشند و مشکل داماش را با هم حل کنیم. با توجه به روابطی که بین من و آقای اژه ای در وزارت اطلاعات بود این موضوع جمع می شد، البته با آقای رئیسی هم رابطه ی خوبی داریم. در جلسه ای هم که امروز(پنجشنبه) با آقای استاندار دارم قطعا بحث داماش را به ایشان متذکر خواهم شد.

 
 
نماینده گیلان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به یادآوری خبرنگار وارش اسپرت مبنی بر قول ورود حداکثری که به هواداران داماش داده بودند، تصریح کرد: ان شاالله از دو هفته بعد (توضیح:هفته آینده ایام تاسوعا و عاشورا است) در برگشت به تهران پیگیری های مان را در قوه قضائیه آغاز می کنیم و این مشکل را حل خواهیم کرد. اینجا بحث گیلان مطرح است و من هم نماینده گیلان هستم و ضمنا طرفداران این تیم فقط مختص شهرستان رشت نیست و در سراسر گیلان طرفدار دارد که این باعث شور و نشاط و عرق محلی و ملی می شود.

 

 

ندیمی با اشاره به پیگیری های شدید نظرمحمدی برای حل مشکلات باشگاه داماش گفت: من باید از آقای نظرمحمدی یک عذرخواهی کنم که این بنده خدا بارها زنگ می زد تا پیگیر موضوع شوند، ولی گاهی مواقع من در جلسه بودم و نمی توانستم جوابگو باشم. در واقع باید این را بگویم که آقای نظرمحمدی تنها کسی بود که پیگیر مسائل می شد و باید انصاف داشته باشم و واقعیت را بگویم که به جز ایشان کسی از باشگاه داماش پیگیر نبود.

 

ابوذر ندیمی

 

همچنین نماینده بانفوذ گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه گذاری در منطقه آزاد در پی گسترشی که در این منطقه در حال انجام شدن است، گفت: در گذشته می گفتیم که در گیلان صنایع قدرتمندی نداریم که بخواهند برای تبلیغ در ورزش هزینه کنند، اما الان منطقه آزادی داریم که خود بنده خون دل ها برایش خوردم که تبدیل به منطقه آزاد شد. همکارانم در کمیسیون اقتصادی شاهد بودند که بنده به عنوان رئیس کمیته سیاست تجاری با چه داستانی تبدیل به منطقه آزاد کردیم. به هر حال ما نمایندگان مجلس به همراه استاندار گیلان باید این زمینه را برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ایجاد کنیم. این مسئله الان محسوس نیست و طرح های اخیر هم برای رسیدن به پتانسیل های موجود در منطقه آزاد است که در صورت تحقق این طرح، قطعا بر روی ورزش استان تاثیرات خوبی خواهد داشت.

 

 

وی ادامه داد: انزلی واحدی از 16 شهرستان گیلان است. ضمن اینکه منطقه آزاد را به گیلان داده اند و متعلق به استان گیلان است و از همه مهمتر ما باید بپذیریم که برای منافع جمعی دیگر اسامی اهمیتی ندارد؛ مثلا اعلام کرده اند فرودگاه بزنیم که هیچ عقلی نمی پذیرد در فاصله سی کیلومتری فرودگاه بزنیم یا اینکه ما سه اداره کل را در انزلی داریم که باید گفت مگر این اداره کل کجاست؟ آیا غیر از اداره کل استان گیلان است؟! این دلیلی ندارد که چون اداره کلی که در رشت است، پس باید گفت فقط متعلق به شهرستان رشت است؟ یا سازمان چایی که در لاهیجان است فقط برای لاهیجان نیست! اداره کلی که در هر شهرستانی از استان گیلان قرار دارد متعلق به کل استان گیلان است، اگر غیر این بخواهیم بگوییم فرق اداره کل با اداره شهرستان را نمی دانیم!

 

ما الان نفت را می خواهیم در رودسر بزنیم مگر مختص شهرستان رودسر است؟ همان طور که نفت یک بحث ملی است ، دریا هم یک بستر ملی است حالا آنجا گزینش شده و ما سعی کردیم که مازندران نرود و در گیلان این پروژه ها پیاده شود و دریا هم عام است، حالا تاسیساتش در یک منطقه تعیین شده است پس ما نباید اینقدر تنگ نظرانه نگاه کنیم. یا مورد بعدی خیلی از صنایع را به دلیل آب و هوا و زمین های غیرکشاورزی در لوشان تاسیس می کنیم ولی مالیاتش مال اداره کل استان است.

 

ندیمی در بخش پایانی صحبت های خود به تحریک های صورت گرفته توسط برخی اشخاص برای بهره گیری سیاسی در مناطق اشاره کرد: منطقه آزاد هم از جنس همین ادارات کل است و نباید یک سری افراد به دنبال تحریک سیاسی بیافتند که اینقدر تنگ نظرانه نگاه کنند و مسئولان آنجا را وادار به دفاع بکنند، وگرنه مطمئنا خیلی از حمایت هایی که در گذشته صورت گرفته بود ، انجام نمی شد.

بنده باید عرض کنم که به تمام مردم گیلان احترام می گذارم، اما باید با هم تفاهم کنیم که یک استانیم و بودن اماکن یا عناوین نباید ما را از هم جدا کند، پس سعی کنیم که نگاه مان را بازتر کنیم. منطقه آزاد باید از همه پتانسیل های موجود استان استفاده کند، مثلا ما در بحث تردد خودروها اعلام کردیم که تقریبا در کل استان گیلان مجوز تردد خواهند داشت در حالی که در قشم و کیش اینگونه نیست و این برای تمام مردم گیلان حتی انزلی خوب شده است.

پس در این شرایطی که همه می گوییم گیلان عقب است خودمان با اظهارات و تفکرمان باعث عقب ماندگی بیشترش نشویم!

 

پی نوشت: همچنین باخبر شدیم که در جلسه عصر پنجشنبه (دیروز) آقای ندیمی با استاندار محترم گیلان دکتر نجفی، در مورد حل مشکلات قضائی باشگاه داماش گیلان هم بحث هایی شده است که در صورت اطلاع از جزئیات آن از طریق وارش اسپرت به اطلاع عموم هواداران گیلانی خواهد رسید.