نشست جمعی از پیشکسوتان داماش و فوتبال رشت برگزار شد.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، نشست صمیمانه پیشکسوتان داماش و فوتبال رشت با حضور جمعی از پیشکسوتان و اصحاب رسانه نوشتاری و تصویری ظهر جمعه در سالن آمفی تئاتر آتش نشانی رشت برگزار شد. 

 

در این نشست که به دعوت وارش اسپرت برگزار شد، چگونگی راه های کمک به تیم داماش گیلان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در ادامه چکیده ای از جلسه را مطالعه خواهید کرد.

 

 

 

-از حاضرین در جلسه می توان به محمدمهدی الطافی، مجید جهانپور، همایون دهقان زاده، افشین ناظمی، مرتضی ابراهیمی، سروش اکبرزاده، مهدی تنهایی، عبدالله اکبری معاف، حسن پاکدل، حمید رستمی، رافع، سیدرضا بهشتی و… اشاره کرد.

 

مهدی الطافی

 

-آغاز کننده جلسه مهندس الطافی مدیرعامل اسبق استقلال رشت بود. وی در ابتدا ضمن تشکر از مدیران وارش اسپرت بابت تشکیل این جلسه خطاب به جمع عنوان داشت: ایکاش در زمان ما چنین جوانی بودند که تا این اندازه و با عرق پیگیر مسائل مربوط به تیم خود بودند.

وی در ادامه گفت: درست است که این تیم چند بار اسم خود را عوض کرده است اما تمام این نام ها تحت یک ریشه فعالیت کرده اند. امروز ما جمع شدیم که ببینیم چه کمکی می توانیم به تیم خودمان انجام بدهیم . تمام کسانی که در این تیم حضور دارند روزی از این تیم و شاید این شهر بروند اما مردمی که به این تیم تعصب دارند باقی می مانند. یادمان باشد که اگر داماش خدای نکرده بخواهد به رده پایین تر سقوط کند آنوقت حضور در لیگ بالاتر خیلی سخت خواهد بود.

 

 

-در ادامه مجید جهانپور به پشت تریبون رفت و با بیان اینکه به دلایل مختلف حضور چنین جمعی در کنار یکدیگر سخت است، عنوان کرد: با تمام این تفاسیر منتظر جمع بیشتری بودم.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر کانون هواداران رسمی وجود ندارد و اگر چنین کانونی وجود داشت اوضاع به این شکل پیش نمی رفت. این کانون می توانست در مواقع ضرور، ایرادات خود را به مجموعه تیم وارد کند.

جهانپور در ادامه افزود: این فاصله ای که اکنون بین پیشکسوتان و باشگاه ایجاد شده است بیشتر به این دلیل است که فکر نکنند ما دنبال منافع هستیم یا اینکه مهندس الطافی دنبال مدیریت یا بنده و دیگر دوستان حاضر در جلسه به دنبال مربیگری یا سرمربیگری تیم هستیم.

 

 

وی ادامه داد: خبرهایی هست مبنی بر اینکه اوضاع تیم در حال پیگیری است اما این پیگیری به صورت پیوسته نیست. ایکاش در چنین جلساتی مسئولینی از تیم یا شهر و استان بودند تا بهتر می توانستیم نتیجه گیری کنیم. باید تکلیف تیم مشخص و اینکه چه کسی مسئول آن است مشخص شود.

در حال حاضر از نظر من باید دو بخش به جد مورد پیگیری قرار بگیرد. نخست کمک فوری مالی طی دو هفته آتی به تیم و دوم موانع پیش روی تیم که بفهمیم واقعا چه کسی و یا نهادی مالک تیم است تا مسئولیت پذیرتر تیم اداره شود.

 

 

-اکبرزاده عضو دوره نخست شورای شهر نیز با یاد کردن از زنده یاد ایرج زهرابی، ناصر حجازی و سایر کسانی که در تیم استقلال رشت فعالیت داشته اند و امروز در قید حیات نیستند گفت: یکی از کارهای خوبی که در زمان ایرج زهرابی صورت گرفت این بود که حق نابود کردن این تیم گرفته شد و کسی اجازه خارج کردن تیم از استان و شهرستان را ندارد.

 

 

-مهندس مهدی تنهایی یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال با گرامیداشت یاد مرحوم خوشکلام از بنیان گذران تیم استقلال رشت، در خصوص دلیل دوری پیشکسوتان تیم از متن گفت: همانطور که آقایان جهانپور و الطافی فرمودند این مسئله بیشتر بدین دلیل است که هیاهویی ایجاد نشود و فکر نکنند بدنبال منفعتی هستیم.

 

 

وی در خصوص راه های کمک به داماش گفت: به دوصورت کوتاه مدت و بلند مدت می توان به تیم کمک کرد. متاسفانه این تیم سالیان سال است که به شکل تک محور اداره می شود و در اینجا سیستم باید بخواهد تا این کمک ها صورت بگیرد. این تیم در حال حاضر به یک مسکن قوی نیاز دارد و مطمئنا همه آمادگی دارند که بیایند و وارد گود شوند.

وی افزود: بنده هم امیدوارم در جلسات بعد افراد دیگر هم باشند. ما باید نشان بدهیم که همه با هم هستیم.

 

 

-اسماعیل حاجی پور عضو سابق هیات مدیره استقلال رشت و عضو فعلی شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه اگر واقعا می خواهیم کاری انجام باید فرمان را در دست داشته باشیم اظهار داشت: بنده به شخصه چندین بار در خصوص مسئله داماش با استاندار حرف زده ام.

وی افزود: باید کارگروهی 5-6 نفره به صورت هیاتی تشکیل شود تا این گروه با مسئولین تیم و مسئولین استانی دیدار داشته باشند که مسائل مربوط به تیم به جد پیگیری شود.

 

 

وی ادامه داد: باید شمعی روشن باشیم تا بتوانیم کاری انجام دهیم وگرنه شمع خاموش نمی تواند هیچ کار مفیدی انجام دهد.

حاجی پور در پایان با بیان اینکه سفر به تهران خود را کنسل کرده تا در این جلسه حضور داشته باشد گفت: حضور در این جمع برایم بسیار ارزشمند است. در درجه نخست حق این هواداران که نود دقیقه و ایستاده تیم محبوبشان داماش را تشویق می کنند این همه دغدغه نیست. ضمن اینکه باید این را اذعان کنم که حتی در دوران اوج سپیدرود هم سکوهای رشت چنین تماشاگرانی را به خود ندیده است.

 

 

-مرتضی ابراهیمی که جوان ترین پیشکسوت داماش به شمار می رود نیز در دقایق پایانی جلسه پشت تریبون قرار گرفت.

ابراهیمی با اشاره به فرآیند حذف و دور کردن افراد از تیم داماش عنوان کرد: شاید بتوانند آدم ها را حذف کنند اما این را به یاد داشته باشیم که هیچگاه نمی توان تاریخ را حذف کرد.

وی در خصوص وضعیت داماش گفت: امروز با توجه به شرایطی که در تیم وجود دارد، جمع های سیاسی بیشتر ازاین جمع می توانند به بهبود شرایط تیم کمک کنند و تاثیر گذار باشند.

وی ادامه داد: الان اصلا معلوم نیست که تیم مان خصوصی است یا دولتی؟ اگر دولتی هستیم چرا کمک های دولتی انجام نمی گیرد و اگر خصوصی چرا از منابع مربوط به شرکت های امیرمنصور آریا استفاده نمی شود؟

ابراهیمی در بخشی از صحبت هایش با بیان اینکه نباید به یکباره نسل تیم عوض می شد گفت: افتخار این را داشتم که به غیر از گیلان در سه استان دیگر هم بازی کنم و باید بگویم همه افسوس منابع این استان چه به لحاظ انسانی و و چه موارد دیگر را داشتند.

وی افزود: اینجا همه قانع هستند و بازیکن رقم A تومان شهر خود را به دو برابر استان های دیگر ترجیح میدهد.

 

 

-در پایان ضمن انتشار بیانه پیشکسوتان، هیات 5 نفره ای تشکیل شد تا با مسئولین ورزشی و سیاسی شهر و استان جلساتی برگزار شود. قرار است این جلسات در اسرع وقت انجام بپذیرد.

این جلسه توسط تعدادی از رسانه های نوشتاری و همچنین تصویری تحت پوشش قرار گرفت و به زودی بخش هایی از این جلسه توسط این رسانه ها انعکاس داده خواهد شد.

 

 

*ضمن تشکر از تمامی پیشکسوتان حاضر در جلسه لازم می دانیم از مهندس الطافی و مهندس تنهایی بابت هماهنگی هایی ابتدایی برگزاری جلسه تشکر نماییم. همچنین از آقایان بهارمست و ناظمی بابت هماهنگی های ارائه سالن و رئیس آتش نشانی رشت بابت مساعدت و همکاری با وارش اسپرت به جهت در اختیار قراردادن سالن آمفی تئاتر آتش نشانی تشکر و قدردانی نمائیم.

 

سایر عکس ها: