داماش و سپیدرود در حالی باید در هفته سیزدهم رقابت های لیگ یک دربی رشت را برگزار کنند که سالیان طولانی است که رشتی ها در حسرت تماشای دربی دو تیم همشهری بودند.

به همین بهانه و در ادامه سلسله تصاویر نوستالژیک فوتبال رشت سری به آلبوم خاطرات وارش اسپرت زدیم و عکسی جالب از دربی رشت در اوایل دهه هفتاد برای شما مخاطبان محترم وارش اسپرت آماده کردیم.

این عکس مربوط به سال ۷۱ و دور برگشت لیگ گیلان بر می گردد که لاجوردی‌پوشان رشتی در آن برهه با نام استقلال(گاز) رشت فعالیت داشتند؛ که در نهایت تقابل لاجوردی‌پوشان و سرخ‌پوشان رشتی نظیر دیدار رفت همان فصل با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

از نکات و خاطرات مشترک بازیکنان حاضر در این تصویر می توان به ابهام در برگزاری این دیدار به دلیل برف شب قبل از دربی اشاره داشت که پس از انجام عملیاتی نظیر ریختن خاک اَره(!)، در نهایت ظهر روزِ مسابقه بود که زمین باتلاقی عضدی مهیای برگزاری دربی شهرباران شد.

 

اسامی بازیکنان در عکس فوق که در قالب نام «رشت» یکپارچه در کنار یکدیگر ایستاده اند، به شرح زیر است:

ایستاده از راست:
سیدعلی محمدی – مجید فردی – ایرج عملی – علی جمشیدپی – افشین ناظمی – اسماعیل زاهد ویشگاهی – مهران مطلبی – اکبر فرضی – اردشیر یعقوب زاده – اصغر شیرپور – ایرج خوالی – هادی طباطبایی

نشسته از راست:
علی فلاح – علیرضا روخ‌چکا – سیدرضا بهشتی – احمد پاک‌نژاد – علی ناصح – مهدی تنهایی – حجت تقی زاده – حسن فروغی – حجت طاهری – نجم الله قلیزاده