دیار وارش: نیم سال پایانی مجلس نهم در حال گذر است؛ در طول این چهار سال تیم محبوب داماش گیلان پس از دستگیری مالک هولدینگ امیرمنصور آریا با مشکلات مالی و مالکیتی دست و پنجه نرم کرد و پس از سقوط از لیگ برتر، حتی هم اکنون خطر سقوط به لیگ دو را نیز تا حدودی حس می کند!
در این یادداشت با نگاهی صرفا و صرفا ورزشی، عملکرد نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی تحلیل نمائیم:
 
*دکتر حسن تامینی، بی تفاوت نسبت به داماش
دکتر تامینی نماینده ای است که با بیشترین رای و به عنوان نماینده اول شهرستان رشت راهی مجلس شد تا از حق و حقوق مردم شهرستان رشت دفاع کند.
به غیر از یک مصاحبه از ایشان که خواهان واگذاری امتیاز داماش گیلان به سپیدرود رشت شده بود، دیگر اظهار نظر خاصی از ایشان به یاد نداریم که نگرانی یا درخواست خود برای حل مشکلات داماش گیلان را علنی کرده باشد. باید گفت در این سال ها عملکرد دکتر تامینی در قبال داماش گیلان به گونه ای بوده است که نمی توان امید چندانی به او در بخش حل مشکلات فوتبال رشت به خصوص داماش گیلان داشت.
 

*مهندس کوچکی نژاد، ثمربخشی تا حد مسکن
دیگر نماینده ای که دومین دوره ی حضورش در مجلس را می گذراند مهندس جبار کوچکی نژاد است که می توان از وی به عنوان نزدیکترین نماینده به باشگاه داماش گیلان و سپیدرود رشت طی مدت حضورش به عنوان نماینده یاد کرد.
او با رایزنی هایش توانست در برهه ای مبالغی را از سوی استانداری گیلان و قوه قضائیه در حد مسکن برای مشکلات ریشه ای داماش گیلان تامین نماید و شنیده ها حکایت از نهایی شدن اختصاص منبعی درآمدزا برای دیگر تیم رشتی ، سپیدرود دارد.
با این حال مشخص نشد که چرا این نماینده مجلس که از قضا قول رفع ریشه ای مشکلات داماش را داده بود، از پیگیری های خود برای پایان نگرانی هواداران رشتی تا حدودی دست کشیده و یا دلسرد شده است.
 
*مهندس جعفرزاده، در نطق آتشین اما …
پیام مهندس جعفرزاده در مورد داماش را در بحبوحه ی تبلیغات انتخابات مجلس نهم را از یاد نبرده ایم که در  کنار شعارهای دیگرش، نیم نگاه داماشی ها را به سمت خودش برد.
جعفرزاده با نظر مساعد عابدینی به عنوان تنها گیلانی، به عضویت هیات مدیره باشگاه داماش گیلان در زمان حمایت مالی تامین خودروی صدرا در آمد تا به نوعی یار و همراه داماشی ها باشد!
در تمام دوره نهم مجلس شورای اسلامی این نماینده رشت هر از گاهی با حضور خود در تمرینات یا مصاحبه هایش علاقه خود به تیم داماش گیلان را بازگو می کرد، اخیرا نیز بخشی از نطق خود در مجلس را به داماش اختصاص داد، اما باید در نظر گرفت که این ابراز علاقه ها و نطق ها بدون انجام پیگیری برای حل مشکلات تیم محبوب دیار گیل و دیلم چقدر به واقع ثمر بخش بوده است؟!
 
*ابوذر ندیمی ، تب تندی که زود فروکش کرد
علاوه بر سه نماینده رشت ، در تابستان 93 شاهد حضور آتشین ابوذر ندیمی در تمرینات داماش گیلان بودیم و رایزنی های او با مقام ارشد کشوری و استانی می رفت که نویدبخش حل مشکلات داماش گیلان بشود، اما به دلایلی که برای ما هم جای سوال دارد آن تب تند فروکش کرد که شاید بتوان تا حدودی آن را در اظهار نظرهای مسئولین داماش و عدم مطالبه گری از سوی داماش جستجو کرد، این در حالی بود که ندیمی به درخواست هواداران داماش گیلان قول ورود حداکثری داده بود.
 
پی نوشت: با این حال فارغ از دیدگاه های سیاسی، به عنوان تنها سایت ورزشی گیلان با مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به عنوان رسانه ی هواداران داماش گیلان از تمامی افراد مسئول تقاضامندیم با تشکیل کارگروهی از مجمع نمایندگان گیلان و در راس آن استاندار محترم گیلان، برای اولین بار با همیت تمام استانی برای حل ریشه ای مشکلات داماش گیلان کمر همت بسته شود تا داماش به جای دل مشغولی، برای جوانان سرزمین کوچک جنگلی به دلخوشی تبدیل شود.
البته تشکیل چنین کارگروهی بیش از دیگر مسئولان بر دوش اشخاصی مثل رهنما، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان سنگینی می کند تا به عنوان متولی ورزش استان گیلان رایزنی هایی را با مسئولین مرتبط انجام دهد.

 
 
 
 
www.varesh-sport.com
وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان (دیار وارش)