وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : با گذشت بیش از 72 ساعت از بازی ملوان استیل آذین انزلی و داماش گیلان ، در این نوشته تفصیلی و در هفت قسمت مختلف به مسائل مختلف مربوط به داماش در این روزها پرداخته شده است .

 

اول : درخشان با نتایج درخشان

 

به نظر می رسد کوپن حمید درخشان سرمربی فعلی داماش گیلان با شکستی که در بازی داربی گیلان به دست آورد به نوعی تمام شده باشد .در طول هفته های گذشته هرچقدر هم که مشکلات شدید و غرض ورزانه داوری دامن گیر داماش شده باشد اما حمید درخشان با نتایج درخشان 6 هفته اخیر خود نشان داده که هنوز نتوانسته است راهکاری برای گریز از این بحران نتیجه گیری پیدا کند .

 

متن کامل در ادامه مطلب

 

حمید درخشان

 

داماش ِ درخشان طی هفته های گذشته اکثرا بازیهای نسبتا زیبایی را بر روی نبوغ بازیکنان و یا گاها تاکتیک درنظرگرفته شده از سوی سرمربی خود نشان داده است اما به نظر می رسد حمید درخشان به نوعی با بن بست تاکتیکی مواجه شده است چرا که او نتوانسته هیچ راهکاری را برای موفقیت داماش پیدا کند و با تعویض های وی در جریان بازی نیز به جای بازگشایی گره ، گره ای دیگر ظهور می کند! سرمربی داماش باید در تفکرات تاکتیکی خود اصلاحاتی را در نظر بگیرد تا موفق شود چرا که مطمئنا بازی هفته جاری با پیکان تهران آخرین فرصت درخشان از دید هواداران خواهد بود ؛ آنها فقط نتیجه و موفقیت داماش شان را می خواهند …

 

عابدینی - قویدل

  

دوم : مدیریت این روزها

 

به نظر کمتر کسی باشد که گذر از بحران بی مالکیتی سال گذشته رابه مدیریت عابدینی در کنار سعه صدر و تعصب هواداران داماش گیلان نسبت ندهد ، اما شاید عابدینی امسال ناخواسته موجبات عدم نتیجه گیری داماش شده باشد !!

مشکلات شدید داوری و غرض ورزی ها فدراسیون نشین ها در برخورد با داماش و هوادارانش که خود عابدینی آن را به صراحت کلام خود نسبت می دهد و حتی به همین دلیل تصمیم به استعفا می گیرد از یک طرف و عدم هزینه کردن مالک جوان داماش که در برخی محافل این مسئله را به حضور مدیرعامل داماش نسبت می دهند از طرف دیگر سبب شد تا تیم خوب داماش نتواند آنطور که باید نتیجه بگیرد …

در خصوص مورد دوم که البته به هیچ وجه قصد تائید آن را نداریم باید بگوییم که در برخی محافل گفته می شود که این خرج نکردن ها و بحران مالی به محبوبیت عابدینی در بین هواداران داماش و زیر بلیط قرار گرفتن مالکین داماش ارتباط داده شده است! البته در دو جلسه ای که روز چهارشنبه گذشته و با حضور مالک ، مدیرعامل و سرمربی داماش برگزار شد به نظر این مسئله تکذیب شد و حتی شهرام قویدل عنوان کرد که معوقات مالی تا پایان بهمن ماه پرداخت می شود…

باید منتظر بمانیم و ببینیم که وعده مالک محترم داماش که در ابتدای ورودش قول های زیادی را به هواداران داماش گیلان داده بود تا چه حد اجرایی خواهد شد . وعده هایی که با عدم موفقیت در طرح های اقتصادی فعلا رنگ از رخسار پرانده است …

اینکه مدیرعامل داماش قصد جدایی کرده نیز خود جای بحث دارد اما ایشان خود بهتر میداند که با رفتنش آن هم در میانه راه لیگ باری از کوله بار مشکلات داماش کم نمی شود ، بلکه احتمالا بحران دیگری از جنس مدیریتی اضافه خواهد شد ! بحرانی که فصل گذشته دامن شاهین بوشهر را گرفت…

  

سوم : کمیته اشاعه بی انضباطی

 

حسن زاده مسئول به اصطلاح گیلانی کمیته انضباطی در ادامه سیاست های یک بام و دو (چند) هوای خود ، پس از داربی گیلان نیز اظهار داشت که هیچ مورد خاص انضباطی ای در این دیدار رخ نداده است! گویا نه تنها در انزلی بلکه در تمامی بازی های لیگ ایشان یا پنبه در گوش های مبارک می گذارند یا اینکه مشغول به گوش دادن موزیک با صدای بلند هستند که فحاشی ها و تحلفات را نمی شنوند و نمی بینند!

 

برای زیر سوال بردن کارنامه کمیته انضباطی در دوران ریاست حسن زاده فقط کافیست به آرای صادره او در خصوص تخلفات دیدار تراکتور- استقلال و داربی های تهران و مقایسه آن با آرای صادره در خصوص داماش اشاره کرد . جالب اینجاست که وقتی ایشان قصد داشتند تا داماش را برای بار دوم در فصل جاری به خاطر هیچ محروم کنند به سابقه ای که خود برای این تیم بی دفاع رقم زده اند اشاره می کنند!

البته حسن زاده نشان داده است که همواره پرچم او با جهت وزش باد رسانه ها به حرکت در می آید که این لزوم تلاش بیشتر مسئولین داماش در عرصه رسانه ای را طلب می کند .

 

چهارم : مشکلات داوری و فدراسیون

 

در برنامه های تلویزیونی همواره به اشتباهات برجسته داوری پرداخته می شود حال آنکه گاهی سوت های پی در پی ریز نادرست داور یک مسابقه نیز می تواند بر روی روح و روان هواداران و بازیکنان یک تیم تاثیر بسیار منفی برجای بگذارد . روند سوت های ریز و درشت داوری برعلیه داماش در بازی های اخیر به نحو چشمگیر و عجیبی افزایش یافته است .

این به اصطلاح اشتباهات داوری در سه بازی اخیر از جمله داربی گیلان به اوج خود رسیده است تا در کنار برخی اشتباهات تاکتیکی سرمربی داماش موجبات سه باخت پی در پی را برای داماش فراهم کند .

روند جو رسانه ای بر علیه تیم پرطرفدار داماش ، آرای کمیته انضباطی ، مشکلات شدید داوری برعلیه داماش و … همه هواداران و مسئولین داماش را به این نتیجه رسانده است که اشخاص زیادی هستند که دوست ندارند تیم محبوب شهر باران در لیگ برتر حضور داشته باشد و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کنند !

حتی مدیرعامل داماش نیز از شرایط فعلی به ستوه آمده و چند روز قبل ضمن تماس با تعدادی از مسئولین رده بالای فدراسیون عنوان داشت که با فیلم های بازی های اخیر به فدارسیون خواهد رفت و خواستار شنیدن توضیحات قانع کننده راجع به داوری ها است!

 

 

پنجم : تماشاگران داماش و ملوان

 

سه روز قبل دیدار داماش و ملوان ملقب به داربی گیلان در انزلی برگزار شد . در حالی که هواداران ملوان همواره مدعی پرهوادار بودن بوده اند با حضور سه هزار نفری خود در این دیدار نشان دادند که این حرف تنها یک ادعاست و این درحالی است که بیش از هزار ودویست هوادار داماش از جای جای رشت و استان گیلان و در شرایط امنیتی و فرهنگی نامناسب، جایگاه مهمان استادیوم محقر تختی انزلی را به تسخیر در آوردند .

هواداران در این فصل مدعی فرهنگ شده ملوان در این دیدار بارها و بارها به هواداران داماش و مردم کلانشهر رشت توهین و هتاکی کردند ؛ هتاکی و توهینی که به نظر با برنامه ای از پیش تعئین شده از سوی اعضای کادرفنی و مدیریتی ملوان و برخی عوامل رسانه ای تکذیب شد !

 

 

ششم : باشگاه ملوان و آقای مدیررسانه

 

مدیران رسانه هر باشگاه در واقع مسئول ارتباط هر باشگاه با رسانه ها و در واقع خبرپراکنی باشگاه مربوطه هستند اما داستان مدیر رسانه ای امسال ملوان نیز در نوع خود جالب توجه است! مدیر رسانه ای ملوان که در کنفرانس های مطبوعاتی به خاطر محدودیتی که با آن رو به رو است برعکس سایر همکاران خود در کنار سرمربی تیم خود نمی نشیند و هر از گاهی در تعریف و تمجید از مدیران بالادست خود ظهور می کنند، جدیدا بیانیه دیگری را صادر کردند تا بیشتر به خبره بودن ایشان در امور محوله پی ببریم .

ایشان در بخشی از بیانیه اخیر و در پاسخ به مدیر رسانه ای داماش، هواداران ملوان را مبرا از هر گونه توهین و هتاکی دانسته و اعلام کردند که در بازی رفت هواداران این تیم سنگ پرانی نکرده اند . به ایشان توصیه می کنیم اگر احیانا توهین های نود دقیقه ای هواداران ملوان در بازی برگشت را نشنیده اند حتما به یک پزشک گوش مراجعه کنند؛ سند فحاشی شدید به داور بازی رفت و سنگ پرانی های بازی برگشت به اتوبوس ها هم جای خود…

 

در بخش دیگری آمده است : " هرچند که در کنفرانس مطبوعاتی خبرنگاران حاضر به دلیل نتایج ضعیف تیم داماش مدت زمان طولانی سوالات منتقدانه زیادی از سرمربی تیم داماش پرسیدند که اکثر این دوستان خبرنگاران رشتی بودند که بدلیل نتایج ضعیف تیم داماش نگران وضعیت تیم محبوب خود بودند "

باید عنوان کنیم به نظر می رسد با توجه به اینکه حاضرین در کنفرانس های خبری بازی های ملوان اکثرا هوادار هستند تا خبرنگار ایشان معنی خبرنگار را درک نکرده اند ! وقتی که واژه "خبرنگار رشتی" به "تیم محبوب" ارتباط داده می شود در واقع واژه خبرنگار زیرسوال برده می شود چرا که خبرنگار هیچگاه نباید علاقه ای به سمت وسوی خاص داشته باشد یا حداقل نباید آن را بروز دهد…البته مدیر رسانه ملوان تقصیری ندارد چرا که در کنفرانس خبری بازی داربی شاهد بودیم که چگونه یک عکاس ِ هوادار به جای خبرنگار سوال که نه به مجادله با مربی داماش می پردازد و در نقطه ای دیگر باز یک هوادار با خبرنگار به صرف نوشتن مطالب منتقدانه در رسانه خود درگیر می شود !

پرداختن به قسمت های مختلف این بیانیه مضحک تعریف و تمجید از مدیر بالا دست و کری گونه ، در حوصله این مطلب نمی گنجند چرا که گمان می کنیم مباحث مطروحه در بیانیه نویسی های مدیر رسانه ملوان همچون بیانیه ای که برای سرپرست پرسپولیس نوشته بود کار خود وی نیست!

توصیه دوستانه ما به این برادر بزرگوار این است تا بیش از این خود و مسئولیت شان را زیر سوال نبردند ، در همان سایت رسمی ملوان و با همان مطالب دو خطی از مدیرعامل و مالک تیم خود تعریف کنند و یا اینکه همچون گذشته و به مانند سایر هواداران تیم محبوب خود از روی سکوها به حمایت از ملوان بپردازند …

 

 

هفتم (پایان نوشت) : فرهنگستان!

 

از قدیم الایام بازی های مابین تیم های رشت و انزلی با حواشی خاصی بر روی سکوها رو به رو بود، اما به ناگاه شخصی پیش از بازی رفت دو تیم در فصل جاری تصمیم گرفت تا پرچمدار فرهنگ و ادب شود و اینکار را هم از مردم با فرهنگ حاضر در استادیوم انزلی آغاز کند! او کسی نبود جز صادق درودگر که سابقه درخشانی همچون اشاعه فرهنگ با زدن چک (سیلی) به صورت بازیکن فوتسال را در پرونده خود داشت… ایشان در راستای فرهنگ سازی خود گاه و بی گاه پیامک های همراه با طعنه و توهین برای مردم شهر باران های نقره ای، رشت ارسال می کرد .

درودگر بزرگ هیچگاه از تلاش برای فرهنگ سازی کوتاه نیامد که به عنوان نمونه می توان به ادبیات زیبا و منحصر به فرد وی در جراید، برنامه تلویزیونی سکو و یا جمله…(بوق!) در پاسخ به خبرنگاری که از اشاعه فرهنگ پرسیده بود اشاره کرد .

 

  

ایشان در ادامه حتی در انجام فعالیت های فرهنگی خود پای را فراتر گذاشتند و با انجام امور محوله تدارکات تیم به توزیع پیراهن های ملوان بین عکاسان انزلیچی پرداختند .

بالاخره روز موعود فرا رسید… روزی که ماحصل تلاش های فرهنگی پنهان و هویدای ایشان در استادیوم محقر تختی بندر انزلی به نمایش درآمد!

مدیرعامل ملوان کارش رو به خوبی انجام داده بود و در حالی که تنها کمتر از سه هزار هوادار ملوان در استادیوم حاضر بودند از همان بدو ورود هواداران داماش، شعارهای فرهنگی هواداران ملوان خطاب به هواداران داماش و مردم رشت سرداده شد…تماشاگران با فرهنگ انزلیچی داربی با به ثمر رساندن گل دوم عنان کار از کف دادند وتا پایان شب شعری را برپا کردند … هرچند که به نظر می رسد رئیس کمیته انضباطی در گوش های مبارک پنبه فرو کردند ،چرا که اظهار داشتند هیچ اتفاق خاصی در داربی گیلان به وقوع نپیوسته تا با این جمله هواداران داماش از اینکه چرا این کارهای فرهنگی لایق تشویق از چشم و گوش ایشان دورمانده رنجیده خاطر شوند.

 

البته باید بگوییم اشاعه فرهنگ تنها به استادیوم انزلی خلاصه نشد و در راه بازگشت هواداران داماش ، تماشاگران ملوان که قصد داشتند به سمت اتوبوس های مهمانان داماشی خود گل پرتاب کنند و از آنجا که یافتن گل در فصل زمستان کمی سخت بود ، سنگ پرتاب کردند تا لااقل چیزی را در جهت بدرقه پرتاب کرده باشند !

اما با تمام این تفاسیر هواداران داماش از یک چیز خوشحال اند و آن اینکه تمام این اتفاقات میمون و مبارک از چشم برنامه تلویزیونی سکو و تمامی بینندگانش دور نماند…

آنجا که امیر حاج رضایی کارشناس غیر گیلانی هم حتی با آنکه این مسابقه را از نزدیک (و شاید حتی از دورهم !) ندیده بود ، جو استادیوم را کاملا فرهنگی توصیف می کند و مهر تائید نیز 67 درصد آرای بینندگان این برنامه تلویزیونی به گزینه جو بهتر استادیوم نسبت به گذشته بود !

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید