به گزارش وارش اسپرت-پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان و به نقل از ورزش سه، تدارک ویژه‌ی نماینده محبوب رشت برای حضور در ورزشگاه انقلاب کرج که در نهایت با استقبال و حمایت چهار هزاره‌ی آنها از این جدال همراه بود باعث شد تا سپیدرود به هیچ عنوان احساس غریبی نکند و همین مساله نیز کمک زیادی کرد تا علیرغم عقب افتادن از حریف به یک برد شیرین دست یابند.

با توجه به فشردگی بالای جدول، رقابت بین گل گهر سیرجان، پارس جم جنوبی، ملوان و سپیدرود برای صعود به لیگ برتر به بالاترین حد خود رسیده و در این میان تیم محبوب رشتی‌ها توانست با یک پیروزی جالب توجه برابر اکسین و شاگردان یحیی گل‌محمدی اکنون در فاصله 3 هفته مانده به رقابت‌ها به صعود نزدیک شوند.

بازی متعادل دو تیم در دقایق ابتدایی بازی با گل سیداحمد موسوی در دقیقه 22 که اولین گل این بازیکن برای اکسین محسوب می‌شد نتیجه را به سود یحیی گل محمدی کرد. اما حملات پردامنه‌ی سپیدرودی‌ها با توجه به حمایت هوادارانش در ثانیه‌های پایانی روی حرکت جالب توجه پویا نزهتی گل تساوی را برای این تیم به ارمغان آورد.

در نیمه دوم اما این سپیدرود رشت بود که با در اختیار گرفتن کنترل بازی حملات خود برای دستیابی به دروازه اکسین را برنامه‌ریزی کرد و روی یکی از فرارهای پویا نزهتی که برترین بازیکن این جدال نیز محسوب می‌شد توانست یک ضربه پنالتی نصیب خود کند. پنالتی مشکوک برای سپیدرود باعث شد تا کاپیتان حق شناس مطابق جدال‌های قبلی مامور نواختن این ضربه شود و با اعتمادبه نفس بالا آن را به گل برتری شاگردان علی نظرمحمدی تبدیل کند. گلی به قیمت صعود برای سپیدرود تا خاطرات حضور این تیم در سطح اول فوتبال ایران برای مردم رشت زنده شود و نقاره جشن صعود برای آنها به صدا در آید. سه امتیاز سپیدرود اکنون آنها را شانش اول صعود به لیگ برتر قرار داده است. سهیل حق‌شناس بعد از این گل حیاتی شادی گلش را با اقدام جالب توجه به عکاسی از هم تیمی‌هایش اختصاص داد تا آنها بهترین قاب کاپیتان را به خود اختصاص دهند.

آنها در سه دیدار بعدی خود در لیگ دسته اول باید به مصاف ایرانجوان بوشهر ( میزبان)، گل گهر سیرجان (مهمان) و در نهایت نساجی مازندران بروند. جشن صعود آنها تا پایان دربی شمال ادامه خواهد داشت یا آنها زودتر از پیش بینی به اتفاق بزرگ فوتبال ایران تبدیل خواهند شد. تیمی که با صعود به لیگ دسته اول در فصل گذشته اکنون نیز شانس صعود به لیگ برتر را داراست.