وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: سناریویی که گمان می رفت شاید به فراموشی سپرده شود، اینروزها و با خبر مربوط به فروش امتیاز داماش دوباره قدرت می گیرد. سناریویی که دو ماه و نیم پیش وارش اسپرت در اپیزود سوم مطلبی تحت عنوان "سه اپیزود از حاشیه های این روزهای فوتبال رشت"، با تکیه بر منابع موثق از آن پرده برداشته بود… انتقال امتیاز داماش گیلان به سپیدرود!

 

آن روز برخی ها این خبر را در حد شایعه میدانستند و عده ای اندک نیز پا را فراتر از حد خود گذاشته و وارش اسپرت را متهم به جریان سازی برای فراموشی سقوط تلخ داماش شهر باران در ذهن هواداران متعصبش می کردند! خیلی زود تکذیبیه های نصف و نیمه ای منتشر شد و تعدادی از هواداران نزدیک و بعضا وابسته به باشگاه سپیدرود درفضای مجازی نیز این مبحث را شایعه ای برای اختلاف بین هواداران دو تیم میدانستند و همه چیز را از بیخ و بن تکذیب می کردند!

 

به ادامه مطلب مراجعه فرمائید

البته این تکذیبیه ها چندان دوام نیاورد در مصاحبه چند وقت بعد دکتر حسن تامینی،نماینده مردم شهرستان رشت با پانا به این موضوع اشاره شد (کلیک کنید). 

 

روز گذشته، بانک ورزش در خبری تحت عنوان "بازگشت سپیدرود رشت به فوتبال کشور" اظهار داشت که "چند تن از افراد اقتصادی در استان گیلان قصد خرید امتیاز داماش گیلان را دارند و می خواهند نام این تیم را به سپیدرود رشت تغییر دهند." اگر در پیوست خبر منبع مورد نظر این خط هم اضافه می شد، حتما خبر جامع تری از آب در می آمد: " لازم به ذکر است، حدود یک ماه پیش یکی از افراد وابسته به باشگاه سپیدرود به همراه یکی از مسئولین ورزشی به قوه قضائیه رفتند و خواستار انتقال امتیاز تیم شده اند"

یکی از اعضای هیات فوتبال استان گیلان در گفتگو با وارش اسپرت ضمن تائید خبر فوق گفت: " این مسئله صحت دارد و در حال حاضر نیز با انتشار خبر واگذاری تیم، ایشان (نام محفوظ) یکی از کسانی هستند که خواستار خرید امتیاز داماش گیلان هستند."

 

اگرچه سپیدرود تیمی بوده که به دلیل نامش همواره طرفداران خاص خود را داشته است و همواره مورد احترام نسل جدید هواداران فوتبال رشت بوده، اما از یاد نبریم که داماش هم میراث دار مکتبی است که بیش از سه دهه پرچمدار فوتبال رشت در ایران بوده است. مکتبی که از آن بازیکنانی مثل هادی طباطبایی، امید هرندی، امیر افتخاری، بهزاد داداش زاده،حسین ابراهیمی و…ملی پوش شدند و مازیار ربیعی فر و علیرضا جهانبخش را به فوتبال اروپا فرستاد.

داماش و سپیدرود دو مکتب جدا از هم… چیزی که گردانندگان سناریوی انتقال امتیاز داماش به سپیدرود یا نمیدانند و یا شاید هم برای پیشبرد اهداف خود می خواهند از آن عبور کنند!

 

اما به راستی چطور می توان نادیده گرفت که هواداران داماش و مکتبش با این تیم زندگی کرده اند و خون دل ها خورده اند؟و چگونه می توان تاریخ را از یاد برد…؟!

سال ابتدایی تغییر نام استقلال شهرداری رشت به پگاه را هم اندکی که قدیمی تر باشی به یاد می آوری و شعار معروفی که به "تیم ما رو پس بدین" ختم می شد… آن روز نه سپیدرود تیم را خریده بود، نه رنگ تغییر پیدا کرده بود…آن روز شاید حتی طرفدارانی از جنس طرفداران امروزی هم نبودند!


نگارنده: محسن تجددی پاسکیابی