جوانانی مثل ما که هنوز به ۳۰ سالگی نرسیده اند، بازی احمد پاک نژاد هافبک تیم های منتخب گیلان و استقلال رشت را به یاد ندارند. ولی قدیمی تر ها می گویند که بسیار آرام و خوش اخلاق بود و اگر امروز فوتبال می کرد، قرارداد میلیاردی می بست و از پرسپولیس و استقلال تهران پیشنهاد داشت. هر چند که ۲۵ سال قبل هم زنده یاد منصور پورحیدری به او گفته بود به استقلال تهران برود که قبول نکرد و در استقلال رشت ماند. حتی عده ای هستند که تکنیک و پاس های عمقی پاک نژاد را با مجتبی جباری و شوت های سنگین او را با کریم باقری مقایسه می کنند. یکی از همان شوت ها در سال ۱۳۶۹ برای استقلال رشت به تیم بانک صادرات کرمانشاه که گل اول را برای استقلال رشت به ارمغان آورد و با دو گل حسن پاکدل تکمیل شد، صعود اولین تیم رشتی به لیگ برتر آن زمان را رقم زد و استقلالی ها در کرمانشاه جشن بزرگی بر پا کردند. پاک نژاد همچون اکثر همبازی هایش سالیان طولانی از فوتبال دور بود و به سراغ کار و کاسبی رفت و چند ماه پیش اخباری در رسانه ها منتشر شد که پیشکوستان استقلال رشت با اسماعیل حاجی پور دیدار کرده و به او پاک نژاد را برای سرپرستی تیم فوتبال داماش پیشنهاد داده اند و گفته اند که پاک نژاد به همراه خودش دو اسپانسر مالی هم دارد. ولی آن زمان داماش یک اسپانسر مالی از جمهوری آذربایجان داشت و مسابقات لیگ دو را با او آغاز کرد. با رفتن “رجب اف” که هیج کس دلیلش را نفهمید، و کناره گیری مربیان داماش با نتایج ضعیف، برای داماش همچون دیگر تیم های گیلانی مشکل مالی پیش آمد. در سطح کوچک تر و در اندازه ای ضعیف تر. و نام احمد پاک نژاد دوباره در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به عنوان شخصی که به مدیریت قوی و داشتن دوستانی فوتبال دوست و داوطلب سرمایه گذاری در فوتبال معروف است، مطرح شد. به همین جهت با خود پاک نژاد صحبت کردیم…

* در بیوگرافی ورزشی شما دیدیم که فوتبال را از سال ۱۳۶۲ در تیم های جوانان و سپس بزرگسالان آغاز کرده اید و با استقلال رشت و گلی که زدید، اولین تیم رشتی به لیگ برتر سال ۷۰ که نامش جام آزادگان بود صعود کرد و آرزوی چندین ساله فوتبال دوستان رشتی محقق شد. چرا بعد از آن خبری از احمد پاک نژاد در فوتبال نبود؟
آن سالها دوران اوج فوتبال گیلان بود که استقلال رشت به قول شما اولین تیم رشتی بود که سال ۶۹ در کرمانشاه قهرمان دسته دوم کشور شد و به لیگ برتر صعود کرد. در آن سال ملوان انزلی قهرمان جام حذفی شد و سپیدرود قهرمانی لیگ گیلان را به دست آورد. آن زمان ملوان و استقلال انزلی، سپیدرود و استقلال رشت خیلی قوی بودند و همه شهرها و حتی بخش های استان ما در لیگ گیلان تیم های خوبی داشتند و یادم نمی رود که استقلال رشت با دو گل تیم امید اتحاد جماهیر شوروی سابق را شکست داد و تیتر اول مجلات ورزشی شد. ما در آن دوران اوج بازی کردیم و در سال های بعد که غیر ورزشی ها به فوتبال آمدند و تصمیم گیر اصلی تیم های استان ما شدند، برای بنده و امثال من جایی نماند و بهتر بود که از فوتبال کنار بروم. مشکل مالی در فوتبال گیلان را قبول دارم و در کنار آن مشکل دیگری وجود دارد که عدم حضور نسل طلایی دهه های ۶۰ و ۷۰ است که اگر در تیم ها حضور داشته باشند، می تواند فوتبال استان ما در ایران آقایی کند و بنده هم به فوتبال برگشته و تجارب خودم را در اختیار جوانان قرار می دهم. البته در چند وقت اخیر بنا به پیشنهاد دوستان بسیار نزدیک که اول به بنده توصیه کردند و بعد مذاکراتی انجام دادند، قرار بود وارد عرصه فوتبال شوم که بنا به دلایلی این کار میسر نشد.

* سوال بعدی ما در همین زمینه بود. خبرهایی شنیدیم که با تیم داماش همکاری می کنید و حتی دو اسپانسر مالی برای این تیم دارید. آیا این خبر صحت داشت؟ و چرا گفتید که میسر نشد؟
من علاقه ای به مربیگری ندارم و اگر برگردم، به عنوان سرپرست و یا مدیر کار خواهم کرد. عرض کردم که چند نفر از آن دوستان دوران بازی ام در نسل طلایی فوتبال رشت که می دانند بنده سال ها قبل سرپرست تیم گاز گیلان و استقلال رشت بودم پیشنهاد دادند که با توجه به سابقه کار خودم با مهندس الطافی و آقای جهانپور در تیم داماش مسئولیتی داشته باشم. چند نفر از دوستان هم که این خبر را شنیدند، اعلام آمادگی کردند که اسپانسر مالی داماش شوند و به دلایلی میسر نشد. آن دوستان سرمایه گذار اخیرا باز تماس گرفته اند که اگر داماش به هر دلیل تمایل ندارد از توان مدیریتی شما و سرمایه گذاری ما استفاده کند، در سال ۹۶ دوباره استقلال رشت را احیا کنیم و به سطح اول فوتبال ایران برسانیم.

* حرف پایانی….
آرزوی موفقیت برای ملوان، سپیدرود و داماش را دارم. به خصوص تیم های شهر خودم که امیدوارم طرفداران این دو تیم صعود تیم های محبوب خود را جشن بگیرند.

 

مصاحبه از عماد فانی – ویژه نامه خبر ورزشی گیلان (95/10/23)