پس از تاریخ سازی در جام حذفی، حال داماش به دنبال دومین برد خارج از خانه پیاپی اش در لیگ دو خواهد بود تا شانس هایش را برای صدرنشینی زنده نگه دارد.

به گزارش وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان، در چارچوب هفته نوزدهم رقابت های لیگ دو و در گروه الف، تیم داماش گیلان در استادیوم غدیر اهواز میهمان استقلال اهواز خواهد بود.

وضعیت دو تیم:

استقلال اهواز یکی از باشگاه های قدیمی فوتبال کشور است که سال ها در سطح اول فوتبال کشور به رقابت پرداخت. تیمی که در فصل ۸۵/۸۶ لیگ برتر تنها با یک اشتباه داوری، قهرمانی را به سایپا واگذار کرد و از آن پس کم کم از روزهای طلایی اش فاصله گرفت. آنها پس از سقوط از لیگ برتر در فصل ۸۸/۸۹ هرگز رنگ خوشی ندیدند و حتی بازگشت ناگهانی شان به لیگ برتر در فصل ۹۴/۹۵ با گرفتن امتیاز تیم فولاد نوین اهواز یک بازگشت ناکام بود و آنها بار دیگر با سقوط آزاد مجدد، سر از رقابت های لیگ دو در آوردند. اوضاع هم اکنون نیز برای تیم اهوازی خوب پیش نمی رود. آنها این فصل شکست های سنگینی را متحمل شدند که یکی از آنها شکست ۶-۱ برابر داماش گیلان بود. هفته گذشته نیز آنها در دیدارشان با شهرداری بم حاضر نشدند تا سه بر صفر بازنده اعلام شوند. شاید تنها کورسوی امید اهوازی ها در این بازی، عملکرد نسبتا خوب آنها در دیدارهای خانگی باشد. ولی آنها برای پاک کردن خاطرات شکست تلخشان برابر داماش با انگیزه، کار سختی دارند.

 

 

در سوی دیگر داماش گیلان قرار دارد. شاید بتوان گفت در حال حاضر هواداران داماش، خوشحال ترین هواداران دنیا هستند. داماشی ها سه شنبه گذشته با شکست دادن سایپای لیگ برتری و آسیایی و رسیدن به فینال جام حذفی، توجه همه فوتبالدوستان را به خود جلب کردند. این عملکرد شاید نشانگر این باشد که جای داماش حقیقتا در لیگ دو نیست. با این حال این چیزی است که داماش باید در ادامه رقابت های لیگ دو آن را اثبات کند و با قهرمانی در این رقابت ها، خودش را از منجلاب این لیگ خارج کند. داماش با تعویق بازی هفته قبلش در برابر چوکا، اندکی از کورس عقب مانده است. اما با کسب سه امتیاز در این مصاف مهم خارج از خانه، می تواند بار دیگر صدرنشینی خوشه طلایی ساوه را به خطر بیاندازد.

 

 

نکات آماری:

 

– استقلال اهواز با دریافت ۳۴ گل در ۱۷ بازی، صاحب ضعیف ترین خط دفاعی گروه الف لیگ دو است. آنها همچنین رکورد ضعیف هر بازی دو گل خورده را دارند.

 

– داماش در دو دهه اخیر موفق به شکست استقلال اهواز در خانه این تیم نشده است.

 

– استقلال اهواز تنها تیمی است که در حدود دو دهه اخیر موفق شده است دروازه داماش را در خانه این تیم بیش از سه بار باز کند که به برتری ۲-۴ این تیم در برابر داماش در فصل ۸۷/۸۸ لیگ برتر برمیگردد.

 

– داماش با برتری در برابر استقلال اهواز می تواند هم برای نخستین بار این تیم را دبل کند و هم دو برد خارج از خانه پیاپی را در این فصل کسب کند.

 

– استقلال اهواز از هشت بازی خانگی این فصلش، چهار برد و سه تساوی بدست آورده و تنها یک بار در برابر خوشه طلایی مغلوب شده است. آنها همچنین ۱۵ امتیاز از ۱۶ امتیاز کسب شده شان را در دیدارهای خانگی کسب کرده اند.

 

– برد ۶-۱ داماش در دیدار رفت برابر استقلال اهواز در کنار برتری ۵-۰ مقاومت تهران در مقابل مس نوین کرمان، قاطع ترین پیروزی های این فصل لیگ دو محسوب می شوند. داماش همچنین تنها تیم لیگ دویی است که در این فصل توانسته است در یک بازی، شش گل بزند.

 

– در ده تقابل قبلی داماش گیلان و استقلال اهواز، داماش سه بار پیروز شده و استقلال اهواز چهار پیروزی کسب کرده است و سه بازی نیز به تساوی انجامیده است.