درحالی که حدود یک سال از تخریب سکوهای اصلی استادیوم‌های عضدی رشت و تختی انزلی می‌گذرد اما هنوز هیچگونه پیشرفت عمرانی در این سکوها دیده نمی‌شود.

 

همواره تیم‌های گیلانی از پشتوانه هواداری خوبی برخوردار بوده‌اند و سکوها به عنوان یکی از عوامل اصلی نتیجه گیری این تیم ها محسوب می‌شوند. موضوعی که در چند فصل اخیر تیم‌های گیلانی از استفاده همه جانبه این عامل موثر محروم هستند. 

 

حال در رشت استادیوم سردار جنگل وجود دارد که به دلیل دور بودن از شهر و عدم وجود راه دسترسی مناسب با استقبال کمتری مواجه می‌شود که اگر این دیدارها در استادیوم مرکزی رشت -عضدی- برگزار می‌شد قطعا بااستقبال بیشتری روبررو بود.

 

فارغ از موضوع نتیجه گیری این تیم‌ها، تعلل مسئولین ورزش گیلان از جمله مسعود رهنما در دوره گذشته و بخشی مدیرکل جدید ورزش و جوانان گیلان در پیگیری این موضوع قابل تامل است. لازم به ذکر است بخشی در دوره مدیریت مسعود رهنما اگرچه به عنوان معاون ورزشی ایشان فعالیت می‌کرد، مسئولیت مستقیم بهسازی استادیوم‌های گیلان را نیز برعهده داشت.

 

ورزشگاه عضدی تا چندی پیش همچون انبار آهنی به نظر می رسید که سالیان سال بازی در آن برگزار نشده بود. به تازگی مسئولین به فکر جمع‌آوری بقایای سکو‌های قبلی افتاده‌اند. در انزلی نیز هیچگونه پیشرفت فیزیکی در سکوهای روبرو جایگاه رخ نداده است.

 

درهمین زمینه یکی از نمایندگان رشت در مجلس اعلام کرد: اداره کل ورزش و جوانان حتی درخواست کمک هم برای ما ارسال نکرده است.

 

متاسفانه کسی هم از سوی اداره کل ورزش و جوانان گیلان پاسخگوی سوالات ما در این خصوص نیست. همچنین باشگاه داماش اعلام کرده است که اداره کل ورزش و جوانان گیلان از انجام تنها درخواست باشگاه داماش که همان ترمیم چمن عضدی بوده، امتناع ورزیده است.

 

با شرایط فوق به نظر می رسد تیم‌های گیلانی تا چند سال آینده از حمایت همه جانبه هواداران‌شان محروم خواهند بود.

 

بازسازی سریع ورزشگاه آزادی برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد که فقط وقتی مسئولین حاضر به اجرای سریع و دقیق یک پروژه هستند که اصرار نهادهای خارجی وجود داشته باشد، وگرنه سرنوشت همین است که برای ورزشگاه‌های خاطره‌انگیز گیلان رقم خورده است.

 

ورزش گیلان سالهای سال با مشکلات بزرگ در اماکن ورزشی مواجه است و مدیران ورزش گیلان هرگز به زیرساخت‌ها توجه نکرده‌اند. حتی استادیوم سردار جنگل رشت که در دهه اخیر به بهره‌برداری رسیده، همواره با مشکلات اساسی مواجه بوده و هرگز مورد نگهداری اصولی قرار نگرفته و بازسازی‌ و زیباسازی‌اش نیز فقط سرپوش موقت بر مشکلات اساسی‌اش بوده. ورزش گیلان که تیم‌هایش همیشه با بحران‌های اقتصادی مواجه‌اند و از بودجه‌های دولتی هم بهره نمی‌برند، دست‌کم بودجه‌ برای زیرساخت‌ها هم ندارد.

 

نگارنده: سینا معتدل – روزنامه ایران ورزشی