وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : کنفرانس خبری پس از بازی تیم های راه آهن شهر ری و داماش گیلان با حضور علی دایی و مهدی تارتار سرمربیان دو تیم برگزار شد .

 

تارتار : پیروزی مقابل راه آهن بیش از 6 امتیاز ارزش داشت/ زشت بازی کردیم

 

سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان ارزش پیروزی تیمش مقابل راه آهن را بیش از 6 امتیاز دانست و گفت: هم ما و هم تیم راه آهن بد بازی کردیم و رو آوردن به بازی مستقیم از جذابیت‌های مسابقه کاسته بود.

مهدی تارتار پس از پیروزی یک برصفر تیمش مقابل راه آهن شهرری ضمن بیان مطلب فوق گفت: ارزش این پیروزی بیش از 6 امتیاز بود، زیرا در هفته‌های گذشته نتایج خوبی کسب نکرده و در جدول سیر نزولی داشته بودیم.

 

وی با عذرخواهی از تمام کسانیکه در ورزشگاه بودند، تصریح کرد: به خاطر حساسیت بازی بعد از گلی که زدیم فوتبال زشتی را ارائه کردیم و همین مسئله باعث شد تماشاگران از بازی لذت نبرند. هم ما و هم تیم راه آهن بد بازی کردیم و رو آوردن به بازی مستقیم از جذابیت‌های مسابقه کاسته بود.

سرمربی تیم داماش خاطرنشان کرد: ما تیم برتر میدان بودیم و خوشبختانه به حق‌مان رسیدیم، جا دارد از تلاش بازیکنان به خاطر کسب این پیروزی ارزشمند تشکر ویژه داشته باشم.

 

مشروح کنفرانس در ادامه مطلب

وی در مورد صحنه گل تیم داماش که راه آهنی‌ها مدعی‌اند در شرایط آفساید به ثمر رسیده است، اظهار داشت: فکر کنم کسی که پاس گل را ارسال کرد آنقدر کنار خط عرضی زمین بود که مهاجم ما در آفساید نباشد. بهترین قاضی در این خصوص کمک داور اول بود با توجه به تجربه‌ای که در فوتبال دارم فکر نمی‌کنم که آن صحنه آفساید شده باشد.

 

تارتار ادامه داد: من سال‌ها در تیم راه آهن زندگی کرده‌ام. بحث بازی کردنم نیست خیلی از شب‌ها اینجا مانده‌ام و شناخت کاملی از باشگاه و بازیکنان راه آهن دارم که این مسئله به ما خیلی کمک کرد، البته باید بگویم نوع بازی راه آهن نسبت به گذشته تغییر بسیاری کرده است ولی ما فیلم‌ها و بازی‌های آنها را دیدیم و نقطه قوت این تیم را که ارسال بلند بود، پوشاندیم. در اواسط بازی هم با تغییر سیستم میانه خط دفاع را بستیم تا در نهایت پیروز شویم.

 

وی با بیان اینکه راه آهن پشتوانه تماشاگر ندارد و همه جا میهمان است، افزود: این موضوعی بود که همیشه در راه آهن از آن رنج می‌بردیم و نگرانش بودیم. خوشبختانه با حضور دایی تماشاگران هم برای تماشای بازی راه آهن به ورزشگاه می‌آیند که جای خوشحالی دارد.

 

سرمربی تیم داماش ادامه داد: طبیعتا از این پیروزی خوشحالم زیرا براساس میلم و آن جوری که باید از تیم راه آهن جدا نشدم. دوست داشتم سالیان سال در این تیم مربیگری کنم اما این اتفاق نیفتاد.

تارتار در پایان گفت: عالیشاه واقعا بازیکن خوبی است ولی ما انصافا این بازیکن را کاملا کنترل کرده بودیم. در عین حال راه آهنی‌ها بعد از گل موقعیت آنچنانی نداشتند و تمام نقاط قوت‌شان را مو به مو پوشش داده بودیم.

 

دایی : نتایج خیلی از بازی‌ها را داوران مشخص می‌کنند/ موش آزمایشگاهی شده‌ایم

 

سرمربی تیم فوتبال راه آهن شهرری با اشاره به اینکه اگر کمک داور اول دیدار این تیم مقابل داماش بین المللی باشد کارش اشتباه نبوده و مطمئنا سمت و سو داشته است، گفت: در لیگ نتایج خیلی از بازی‌ها را داوران مشخص می‌کنند.

علی دایی پس از شکست یک برصفر تیمش مقابل داماش گیلان با اعتراض به عملکرد داور مسابقه و ضمن بیان مطلب فوق گفت: متاسفانه در صحنه به ثمر رسیدن گل داماش مهاجم این تیم در موقعیت آفساید قرار داشت و من با هرکسی که صحبت می‌کنم می‌گوید آن صحنه آفساید بوده است.

 

وی با بیان اینکه داوری‌ها به تیم راه آهن لطمه زده است، ادامه داد: بازی با مس سرچشمه آن اتفاق افتاد و هنوز هیچکس پاسخگوی آن اشتباه نیست، امروز هم داور عین آب خوردن سوت می‌زد و عین خیالش نبود که اشتباه می‌کند، زیرا هیچکس به داوران به خاطر اشتباهات‌شان برخورد نمی‌کند.

سرمربی تیم راه آهن ادامه داد: من نمی‌دانم از خودشان مقررات درآورده‌اند و یا طبق مقررات آسیایی و جهانی مسابقات را پیگیری می‌کنند، چرا کمیته داوران جواب نمی‌دهد که در بازی با مس سرچشمه چه اتفاقی افتاده است و یک بند قانونی نمی‌توانند بیاورند که بازی نباید تکرار شود. امروز چه کسی تاوان اشتباهات داور را می‌دهد؟ من نمی‌دانم دیگر چگونه صحبت کنم.

 

دایی ادامه داد: در لیگ نتایج خیلی از بازی‌ها را داوری‌ها مشخص می‌کند و به نظر می‌رسد قضاوت‌ها سمت و سو گرفته است! مگر می‌شود این همه اشتباه رخ دهد.

خبرنگاری از علی دایی در مورد احتمال شکایت باشگاه راه آهن به فیفا در صورت رسیدگی نکردن کمیته داوران فدراسیون به اشتباهات داوری سئوال کرد که وی در پاسخ اظهار داشت: مجبوریم این کار را بکنیم، زیرا کسی جواب ما را نمی‌دهد. این چه وضع داوری است؟ وقتی علنا و به ناحق از اشتباهات داوری دفاع می‌شود، دیگر چه کار می‌توانیم انجام دهیم؟

 

سرمربی تیم راه آهن خاطرنشان کرد: در بازی با شهرداری تبریز و بازی امروز دو گل آفساید خوردیم، ضمن اینکه داور سوت‌های اشتباه بسیاری زد. این نمی تواند فقط اشتباه باشد.

وی یادآور شد: از روز اول هم گفتم تمام داوران جوان بازی‌های راه آهن را قضاوت می‌کنند و ما موش آزمایشگاهی شده‌ایم.

 

وی در خصوص اشتباه محمدرضا ابوالفضلی، کمک داور اول دیدار راه آهن شهرری – داماش گیلان که کمک داوری بین المللی است، تصریح کرد: اگر این کمک داور، کمک داور بین المللی است، خیلی بد است. این دیگر اشتباه نبوده و باید یک چیز دیگر آن را نامید. نمی‌دانم آن فرد چه کسی بود، هر کسی باشد مطمئنا وقتی کمک داور بین المللی اشتباه می‌کند اشتباهش سمت و سو داشته است. اگر بین المللی نبود که هیچ اما اگر بین المللی است دیگر نمی‌توان نامش را اشتباه نامید. اشتباه تا چند صحنه؟ واقعا دیگر نمی‌دانم این اتفاق را چه بنامم؟!

 

وی خاطرنشان کرد: کعبی چهار نفر را دریبل کرد و به خاطر اینکه مصدوم نشود نمی‌دانم شاید روی او خطا شد یا نشد خودش را به زمین انداخت. مگر داخل محوطه جریمه بود که بخواهد تمارض کند و داور به او کارت زرد نشان بدهد و داور را گول بزند؟! ضمن اینکه روی ضربه ایستگاهی هم داور باید سوت می‌زد و دستور به تکرار ضربه می‌داد.

 

وی در مورد محرومیت داوران اظهار داشت: این مسئله چه فایده‌ای دارد؟ شما به من بگویید اگر حاج بابایی در بازی راه آهن با مس سرچشمه اشتباه نکرده و قانون را رعایت کرده چرا محروم شده است؟ اگر اشتباه کرده طبق قوانین فیفا و AFC بازی باید تکرار شود.

دایی در پاسخ به این سئوال که "عملکرد تیم‌تان را چگونه دید؟"، اعلام کرد: تیم ما از هر نظر برتر از حریف بود حتی در دقایق آخر که 10 نفره بودیم چند موقعیت گل داشتیم که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. ما اگر اشتباه می‌کنیم به خودمان ضرر می‌زنیم اما اشتباهات داوران به ما ضربه می‌زند اگر اعتراض کنیم می‌گویند موقعیت گل‌های‌شان را از دست داده‌اند. گل نکردن توپ‌های ما به خودمان ضربه می‌زند ولی داوران با اشتباه خود زحمات یک تیم را از بین می‌برند.

 

وی همچنین تصریح کرد: حرف‌هایم بهانه نیست. تیمم باخت اما دلم می‌سوزد که یک پرچم همه چیز را به هم می‌ریزد. من حرف حق را می‌زنم اگر انتقاد می‌کنم اتفاقی افتاده و من می‌گویم باید به آن رسیدگی کنند. بعضی حرف‌ها اصلا انتقاد نیست حرف حق است، ضمن اینکه کار از انتقاد گذشته است زیرا انتقاد باعث می‌شود یک چیز درست شود ولی در اینجا چنین اتفاقاتی نمی‌افتد.

 

خبرنگاری دیگری این موضوع را مطرح کرد که به نظر می‌رسد مصاحبه‌های تند شما در نشست خبری پیش از بازی باعث شده بخواهند به شکلی نتیجه به ضرر راه آهن رقم بخورد. دایی در این خصوص خاطرنشان کرد: من دیروز حرف حق را زدم. چرا نباید حرف حق را بربتابند؟ باید سکوت و کور باشم و حرف نزنم؟ پس آزادی بیان و حق یک فرد در جامعه چه می‌شود؟ می‌خواهید حرف نزنم اما اگر من یک روز اتفاقی بیفتد که نتوانم حرفم را بزنم از مملکت می‌روم.

وی در مورد بررسی اتفاقات بازی‌ها در برنامه‌های تلویزیونی خصوصا 90 تصریح کرد: بعضی صحنه‌ها را مردم ما می‌بینند و می‌فهمند اما من خداوکیلی از صحنه‌های کارشناسی داوری خنده‌ام می‌گیرد. خوب اکثر کارشناسان ناظران فدراسیون هستند و اگر انتقاد کنند دیگر به آنها نظارت نمی‌دهند و پولی دریافت نمی‌کنند، تمام شد و رفت.

وی با بیان اینکه کمک داور دوم دیدار راه آهن – داماش گیلان کارش درست بود اما کمک داور اول اشتباهات زیادی داشت، تصریح کرد: ما سرتر از داماش بودیم و اگر در آن صحنه آفساید اعلام می‌کرد وضعیت طور دیگری می‌شد. شما چه کار دارید که در بازی قبل چه اتفاقاتی افتاده، شاید ما از فجر ضعیف‌تر بودیم اما امروز از داماش قوی‌تر بودیم و موقعیت‌های‌مان را از دست دادیم، چرا داور باید اشتباهی بکند و داماش ببرد و بالای سر ما قرار گیرد.

 

دایی در پایان گفت: داور در یک صحنه سوت زد و دستش را یک طرف نشان داد اما بلافاصله عذرخواهی کرد و گفت اشتباه کرده است و دستش را به طرف مقابل نشان داد! متاسفانه این نشان می‌دهد وی داوری بلد نیست و در مجموع این مسائل به فوتبال ما ضربه می‌زند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری مهر