حمید درخشان:ما خوب و بهتر بازی کردیم و مستحق این شکست نبودیم

حمید درخشان سرمربی داماش گیلان در نشست خبری پس از بازی پرسپولیس با داماش گیلان گفت: تیم ما در این بازی مستحق شکست نبود، چون خوب بازی کردیم و فرصت‌های خوبی را به دست آوردیم که اگر از آن‌ها استفاده می‌کردیم می‌توانستیم بازی را ببریم. پرسپولیس هم به جز پنالتی که داور گرفت هیچ فرصت دیگری نداشت. به نظر من آن پنالتی هم روی بی‌تجربگی دروازه‌بان ما رخ داد که البته در صحت آن هم شک دارم. در مجموع باید بگویم که ما امروز شایسته باخت نبودیم و نتیجه عادلانه بازی مساوی بود، ولی در فوتبال به تیمی که خوب بازی کند و فرصت‌هایش را از دست بدهد، امتیاز نمی‌دهند.

 

متن کامل در ادامه مطلب

وی در ادامه درباره عملکرد تیم داوری بازی هم گفت: داور ملاحظه برخی مسائل را کرد که خوب نبود. داور می‌توانست در چندین صحنه همان طور که به ما کارت داد، به پرسپولیسی‌ها هم کارت بدهد. صحنه‌ی پنالتی هم به نظر من جای شک دارد. البته نمی‌خواهم وارد این بحث شوم اما فکر می‌کنم که می‌توانست در آن صحنه پنالتی نگیرد چون توپ از رضایی جدا شده بود و او دیگر مالک آن نبود اما از بازیکنانم راضی هستم چون تلاش خود را انجام دادند.

 

در ادامه خبرنگاری از درخشان پرسید با توجه به بازی‌ای که امروز از پرسپولیس دیدید، آیا فکر می‌کنید که این تیم بتواند در داربی پیروز شود؟ که وی در پاسخ گفت: همه چیز پرسپولیس و استقلال با هم برابر است. این دو تیم از نظر مهره و امکانات تفاوتی با هم ندارند اما آنچه در داربی مهم است، تجربه است. تجربه هر مربی بیشتر باشد، شانس برنده شدنش هم بیشتر است.

  

خبرنگار دیگری در ادامه از درخشان پرسید به نظر او چرا در ورزشگاه‌های ما این فرهنگ بین تماشاگران غالب شده است که به جای تشویق تیم خود به تیم حریف توهین می‌کنند؟ که سرمربی داماش در پاسخ گفت: معتقدم که باید این فرهنگ را از سکوها بیرون کنیم. همان طور که از هواداران تیم گهر تعریف می‌کنیم،‌ باید کاری کنیم که هواداران پرسپولیس و استقلال هم به بلوغ فرهنگی برسند. برد و باخت همیشه در فوتبال بوده و این مسئله دلیلی بر آن نیست که تماشاگران به بازیکن یا افراد دیگری از تیم حریف توهین کنند. عده‌ای هستند که خصومت شخصی دارند و این خصومت را به صورت تشنج در سکوها بروز می‌دهند. تماشاگران باید تیم خود را تشویق کنند و کاری به صحبت‌های دیگران نداشته باشند و مثلا خدای نکرده به یک مدیرعامل توهین نکنند. این کارها خارج از چارچوب مستطیل سبز است. امیدوارم تماشاگران این مسئله را درک کنند تا فوتبال جذاب‌تر شود.

 

حمید درخشان - کنفرانس بازی پرسپولیس . داماش

 

در ادامه خبرنگاری از درخشان پرسید دلیل استفاده نکردن از نیکبخت واحدی از ابتدای بازی چه بود؟ که او در پاسخ گفت: این بازیکن هنوز آمادگی خود را به اندازه کافی پیدا نکرده است و من احساس کردم که او باید از زمانی به بازی بیاید که بتواند کیفیت خود را نشان دهد. بازیکن زمانی می‌تواند خود را کامل نشان دهد که از نظر جسمانی وضعیت مطلوبی داشته باشد.

 

درخشان در خصوص رقیب داماش گیلان در نیمه نهایی جام حذفی گفت: هر دو تیم ذوب آهن و پرسپولیس خوب هستند. ذوب آهن تجربه آسیایی دارد و پرسپولیس هم تیم بزرگی است که همیشه شخصیت خود را دارد. بازی کردن برابر پرسپولیس چه در تهران و چه در جای دیگر سخت است. به همین خاطر ترجیح می‌دهیم با تیمی روبه‌رو شویم که کمی از پرسپولیس ضعیف‌تر باشد، بنابراین ما دوست داریم که در مرحله بعد به ذوب آهن برخورد کنیم، هرچند جام حذفی 50 درصدش شانس است و 50 درصد دیگر به هوش تیم مربوط می‌شود. بازی با هر دو تیم سخت است اما روبه‌رو شدن با پرسپولیس سخت‌تر است و من امیدوارم که با هر تیمی روبه‌رو می‌شویم اشتباه‌های این بازی را تکرار نکنیم.

 

در ادامه خبرنگار دیگری پرسید دلیل اینکه پرسپولیس مثل بازی‌های قبل خود نتوانست گل‌های زیادی به ثمر برساند تاکتیک داماش بوده یا غیبت کریمی در این مسئله تاثیرگذار بوده است. سرمربی داماش گفت: پرسپولیس موجودیت زیادی دارد. این تیم بازیکنان باکیفیتی دارد که علی کریمی یکی از آن‌هاست. من پرسپولیس را خوب می‌شناختم و راه‌های نفوذ این تیم را به خوبی برای بازیکنانم توضیح داده بودم. آن‌ها هم در نیمه اول فقط یک موقعیت داشتند که همان موقعیت پنالتی بود و در نیمه دوم به جز یکی دو بار نتوانستند توپی را به دروازه ما برسانند. من فکر می‌کنم که بی‌تجربگی ما باعث شد گل نزنیم. اما اگر غفلت می‌کردیم ممکن بود گل‌های بیشتری بخوریم.

 

درخشان در ادامه و در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند چه تیم‌هایی به فینال جام حذفی صعود کنند؟ گفت: پاسخ به این سوال خیلی سخت است چون جام حذفی یک بازی است و ممکن است در آن اتفاقی بیفتد که همه افسوسش را بخورند. فقط همین قدر می‌توانم بگویم که شانس استقلال، پرسپولیس و سپاهان بیشتر است چون مهره‌های زیادی دارند.

 

یحیی گل محمد ی

 

از سویی دیگر یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در این نشست خبری گفت: بازیکنان ما در این دیدار با احتیاط بودند و البته این امری ناخواسته بود و شاید استرس داربی هفته آینده باعث این احتیاط بود. کسب سه امتیاز در این دیدار برای ما با توجه به شرایط جدول حیاتی بود. از طرفی پیش‌بینی کرده بودیم که در این دیدار به مشکل بخوریم. متاسفانه امروز تیم همیشگی نبودیم و آن توقعی که هواداران از ما دارند را برآورده نکردیم. ولی از طرفی خوشحالم که از تک گل‌مان به خوبی محافظت کردیم و موفق به کسب سه امتیاز شدیم.

او در ادامه با اشاره به مشکل پرسینگ تیمش گفت: ما در پرسینگ تیمی دچار مشکل هستیم ولی در طول این هفته تلاش می‌کنیم تا در تمرین‌ها این مسئله را حل کنیم و در داربی این مشکل را نداشته باشیم.

گل‌محمدی درباره مشکلات تماشاگران روی سکوها و شعارهای نامناسبی که در این بازی به گوش رسید گفت: متاسفانه برخی مشکلات فرهنگی در ورزشگاه‌های ما هنوز حل نشده است. البته وضعیت نسبت به قبل خیلی بهتر شده اما هنوز کانون‌های هواداری باید به کارهای فرهنگی خود ادامه دهند تا مشکل حل شود. اینکه علیه بازیکن حریف، مربی یا مدیر شعار داده شود، به هیچ وجه کار درستی نیست.

 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مصاحبه قبلی‌اش که گفته بود این بازی را فدای داربی نمی‌کنیم، عنوان کرد: همان طور که گفتم احتیاط بازیکنان ناخواسته بود. ما همه دو اخطاره‌ها را به زمین فرستادیم چرا که برای ما اهمیت زیادی داشت که دو امتیاز این بازی را به دست بیاوریم و از انتهای جدول جدا شویم. بازیکنان ما امروز ناخواسته ترسو بازی کردند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد تیم داوری نیز گفت: در صحنه پنالتی که تصمیم داور کاملا درست بود. اما اینکه دروازه‌بان حریف باید اخراج می‌شد یا خیر من اظهار نظر نمی‌کنم و در این باره باید کارشناسان داوری نظر بدهند.

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید