وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : نشست خبری پیش از بازی تیم های نفت تهران و داماش گیلان با حضور مهدی تارتار سرمربی داماش و حسین فرکی سرمربی نفت تهران برگزار شد .

 

تارتار : نفت شرایط خوبی دارد اما داماش هم هشت هفته نباخته است

 

مهدی تارتار در نشست خبری پیش از بازی فردا با نفت تهران گفت: این بازی برای هر دو تیم و به خصوص ما سخت است. مقابل تیم نفتی بازی می‌کنیم که از اول فصل جزو 5 تیم بالای جدول است. حسین فرکی تیم خوبی را مهیا کرده و نفت شرایط خوبی دارد اما داماش گیلان هم 8 هفته است که باخت نداشته است. به خود باوری لازم رسیده‌ایم و سه امتیاز را می‌خواهیم تا در آخر فصل در جایگاه مناسب در جدول لیگ قرار بگیریم.

 

تارتار در مورد مصدومان و محرومان تیمش عنوان کرد:‌ بازیکن محروم نداریم ولی 5 بازیکن مصدوم داریم. مهدوی،‌ جهانگیر عسگری، آبشک، غلامی و بهنام افشه مصدوم هستند بعید است به بازی با نفت برسد.

وی در مورد اینکه فصل آینده سرمربی داماش خواهد بود یا نه، اظهار داشت: ‌نشست‌های خوبی با عابدینی مدیرعامل باشگاه داشته‌ایم اما مشکل اصلی این است که مالک باشگاه داماش هنوز مشخص نیست و ما در سال آینده نمی‌توانیم برنامه‌ریری درستی کنیم. امتیاز باشگاه به فروش گذاشته شده اما هنوز به فروش نرفته و طبیعی است که مالک آینده باشگاه خودش بخواهد از سرمربی مورد نظرش استفاده کند.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

 

تارتار در مورد اینکه با این شرایط فوتبال ما را حرفه‌ای می‌داند یا خیر، ‌گفت: فوتبال ما به سوی حرفه‌ای شدن گام برمی‌دارد و این مشکلات طبیعی است اما باید برنامه‌ریزی‌ها درست انجام شود و باشگاه‌ها هر چه سریع‌تر خصوصی شوند و در این مورد فکر اساسی شود.

 

سرمربی داماش در مورد قرارداد بازیکنان این تیم گفت: 70 تا 80 درصد از بازیکنان ما قرارداد دو ساله دارند اما ابتدا باید باشگاه به فروش برود تا بازیکنانی که مدنظر هستند جذب شوند. هر چه سریع‌تر امتیاز باشگاه به فروش برسد داماش به مشکل کمتری می‌خورد در غیر این صورت دودش به چشم داماش می‌رود. کمتر از دو هفته دیگر قراردادم تمام می‌شود و در پایان فصل تصمیم‌گیری خواهم کرد.

تارتار در مورد ارزیابی‌اش از لیگ برتر یازدهم گفت: به نظر من لیگ خوبی بود به طوری که دو هفته تا پایان مسابقات هنوز قهرمان مشخص نشده است و به غیر از مس سرچشمه دو تیم دیگر انتهای جدول هنوز شانس برای بقا دارند. فاصله تیم‌ها نزدیک بود و بازی‌ها با کیفیت انجام شد اما باید جلوتر برویم زیرا از بسیاری از کشورهای آسیایی عقب مانده‌ایم.

 

وی در مورد اینکه با وجود چنین شرایطی که مربیان ثبات ندارند آیا هنوز لیگ برتر را حرفه‌ای می‌دانید،‌ تصریح کرد:‌از این نظر مشکل داریم زیرا ثباتی وجود ندارد. من در 4 فصل در وسط فصل تیم را تحویل گرفتم زیرا تیم‌ها در شرایط بحرانی و در زمانی که در خطر سقوط هستند به سراغ من و سایر مربیان جوان می‌آیند. هنوز نتوانسته‌ام از اول فصل تیم خودم را تحویل بگیرم و خودم ببندم و تیم را به اردوی قبل از فصل ببرم. امیدوارم مربیان و مدیران فوتبال ایران باثبات شوند و فقط به فکر نتیجه‌گیری مقطعی نباشند.

 

 

 

فرکی : نفت به اراک برود در این تیم نمی مانم !

 

حسین فرکی در نشست خبری قبل از دیدار نفت تهران و داماش با بیان اینکه بازی فردا برای هر دو تیم از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: رقابت در دیدار فردا می‌تواند در نهایت برای نفت به کسب سهمیه مبدل شود، جایی که تیم‌هایی مانند صبا و ذوب‌آهن نیز با حساسیت کار را دنبال می‌کنند.

 

وی ادامه داد: بالای جدول با وجود تیم‌های استقلال، تراکتورسازی و سپاهان از حساسیت خاصی برخوردار است و احتمالاً 80 درصد قهرمان لیگ این هفته مشخص خواهد شد. در انتهای جدول هم شرایط به گونه‌ای است که لیگ امسال را جذاب کرده است.

فرکی گفت: دیدار فردا با داماش از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. نفت در 4 هفته گذشته نتوانسته کیفیت خوب در نیم‌فصل اول را ارائه کند. با این حال ما در طول فصل عملکرد خوبی داشته‌ایم و از جایگاه و نتایج‌مان راضی هستیم. بر همین اساس تلاش می‌کنیم از رتبه‌ای که هستیم بالاتر برویم و برای کسب سهمیه تمام تلاش خود را بکنیم.

سرمربی نفت با بیان اینکه در دور رفت توانستیم در دیداری که هیچکس فکرش را نمی‌کرد داماش را سه بر یک شکست دهیم افزود: فردا به عنوان میزبان در ورزشگاهی بازی می‌کنیم که شرایط خوبی دارد. البته در طول فصل جابجایی ورزشگاه نتایج خوبی را برای ما به همراه نداشت. در ابتدا دستگردی شرایط خوبی داشت و ما هم نتایج خوبی گرفتیم سپس با خراب شدن وضعیت چمن این ورزشگاه به ورزشگاه تختی نقل مکان کردیم که در آنجا نتایج خوبی به دست نیاوردیم. در هر حال امیدوارم بتوانیم از شرایط میزبانی استفاده لازم را ببریم.

 

فرکی تاکید کرد: داماش فصل را خوب شروع کرد اما مشکلات مالی باعث به وجود آمدن مشکلاتی در این تیم شد. در حال حاضر آنها روحیه خوبی دارند و از وجود تیمی شاخص با حضور بازیکنان ملی برخوردار هستند. تیمی منسجم و خوب که در شرایط فعلی نقطه مقابل نفت قرار دارد چرا که در این مدت به دلایل مختلف اعم از بازیکنان محروم و مصدوم نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم.

وی ادامه داد: با توجه به بضاعت و تجربه کمی که داشتیم در مجموع تلاش خودمان را کردیم و امیدوارم فردا هم بتوانیم یک بازی خوب انجام دهیم. در این دیدار شکل کار برای نفت متفاوت خواهد بود و امیدوارم با کسب سه امتیاز با ارزش دیدار فردا برای دیدار هفته آینده مقابل استقلال که امید زیادی هم به آن داریم آماده شویم. قصد داریم پس از مدت‌ها سه امتیاز مانند سه امتیازهایی که در نیم‌فصل اول به راحتی آنها را کسب می‌کردیم به دست بیاوریم.

فرکی در خصوص حواشی که به خاطر بحث انتقال این تیم به اراک به وجود آمد گفت: در دو فصل گذشته تنها در مورد نفت این صحبت‌ها به وجود آمده و آن هم تصمیمی بود که سال گذشته در سفر هیئت دولت گرفته شد و بعد از آن هم از نیم‌فصل سال پیش و شش هفته اخیر امسال ما را با مشکل مواجه کرد. این موضوع تأثیر خودش را گذاشت و ما را دچار مشکل کرد با این حال مدیریت تیم اعلام کرد بحث انتقال صحت نداشته و منتفی است.

 

سرمربی نفت تهران اضافه کرد: به حرف مدیریت استناد می‌کنیم اما این موضوع تمرکزمان را به هم ریخت و کار را دشوار کرد. نمی‌خواهم تمام مشکلات را به گردن این موضوع بیاندازم اما در شش هفته اخیر این موضوع هم دلیلی شد تا نتوانیم شرایط قبلی خود را داشته باشیم.

فرکی در خصوص اینکه در صورت انتقال نفت تکلیف بازیکنان چه خواهد شد گفت: جلساتی با مدیران انجام داده و صحبت‌های لازم شده است. بازیکنی که می‌خواهد قرارداد ببندد حق دارد بداند تیم در کدام شهر بازی می‌کند. ما هم بر اساس اینکه نفت در تهران بازی می‌کند در مورد یارگیری اقدام می‌کنیم. قطعاً تا قبل از پایان فصل در این مورد تصمیم نهایی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ با اینکه کارم مربی‌گری است و نباید برایم شرایط تیم‌ها فرقی داشته باشد اما همواره روی اعتقاداتم هستم و اگر پاس در تهران باشد حاضرم برای این تیم مجانی کار کنم اما از نظر من پاس همدان رسمیت ندارد. اگر نفت هم در تهران باشد با کمال میل پس از توافق با مدیران در خدمت آنها هستم اما اگر به اراک بروم دیگر این کار را نخواهم کرد.

 

سرمربی نفت در خصوص حضور فریادشیران در کادر فنی این تیم گفت: دوست ندارم در این مورد بحث را باز کنم. فریادشیران یک نفتی است اما مقررات شرکت نفت مانع شد ایشان از ابتدا با ما همکاری کند و همین موضوع وقفه‌ای را ایجاد کرد. امروز وی در کنار ما هست و کارش را آغاز کرده است. نمی‌خواهم به مقررات شرکت نفت ورود کنم و این کار در حیطه من نیست اما من فریادشیران را به باشگاه معرفی کردم در حال حاضر در خدمتش هستیم.

فرکی در خصوص لیگ برتر در فصلی که گذشت گفت: هر دوره‌ از لیگ که سپری می‌شود مطمئناً کیفیت آن هم بهتر می‌شود، هرچند که به طور صد در صد شرایط ایده‌آل نیست اما یک اتفاقاتی می‌افتد که لیگ را خدشه‌دار می‌کند. علاوه بر مشکلات سخت‌افزاری و سایر مشکلاتی که وجود دارد یکسری از مسائل هم به داوران بر می‌گردد که با وجود تلاش‌های خود گاهی اوقات اشتباهاتی می‌کنند که بازتاب‌های زیادی به همراه دارد.

وی افزود: امسال از لحاظ برنامه‌ریزی بهتر بود هرچند که هنوز اینها از این لحاظ مشکل دارند. معتقدم اگر برنامه‌ریزی‌ها در جهت منافع ملی است باید گذشت انجام شود اما می‌دانم از آن طرف هم تیم‌ها به دلیل برگزاری بازی‌های فشرده متضرر می‌شوند. فاصله چهار روز یکبار برای همه تیم‌ها با بازیکنان آماتور، شرایط خوبی نیست و در این مورد شاید برخی لطمه ‌بخورند و برخی استفاده کنند.

 

فرکی تصریح کرد: در دو مقطع بیست روزه لیگ تعطیل شد و این موضوع باعث شد یکسری از تیم‌ها ضرر کرده و یکسری دیگر سود ببرند. این تعطیلات باید باشد اما وقتی هم هست تأثیر منفی به همراه دارد. امیدوارم با رفتن عزیز محمدی و علی کاظمی که از تجربیات گرانبهایی در این زمینه برخوردار بودند با مشکل مواجه نشویم.