وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : هشدار ؛ این نوشتار با یک دید هوادارنه صرف نوشته شده که تقدیم مى گردد به همه ى مردمان صبور و مغرور خطه سرسبز شمال کشور .

 

داماش آسیایى؟

وارد ورزشگاه عضدى که مى شوى سیلى اول را با صداى تشویق دویست،سیصد هوادار که خواب صبح جمعه را بر خود حرام کرده اند، مى خورى! جایى که فریاد بر مى آورند: قسم به خون میرزا … داماش میره آسیا!

اینکه این عشق و علاقه تا این حد یک شبه به وجود آمده باشد یا نه، پاسخش نیاز به مختصر توضیحى دارد…

 

شهر رشت در گذشته اى نه چندان دور به دو طیف اکثریت قرمز دوست و اقلیت آبى تقسیم میشد و کافى بود به هر دلیلى تیمى از رشت در مقابل ارتش سرخ تهران قرار مى گرفت تا در روز مسابقه همان ساعت هشت،نه صبح بیش از دو سوم ورزشگاه به اشغال هواداران قرمز دوست رشتى در مى آمد که در برابر نماینده شهرشان (استقلال رشت) جانب تیم مهمان را گرفته بودند! همان روزها که على پروین را اکبر غمخوار به کنارى فرستاده بود و زمانى که پرسپولیس به رشت رفت یک ورزشگاه قرمز پوش بود و نام سلطان را نعره مى زد! تا سال بعد براى استقبال از مرد چشم تیله اى فوتبال سنگ تمام بگذارند و سلطان شعف زده در جمع چند خبرنگار بگوید: اینا که منو از خودمم بیشتر دوست دارن! اما فینال جام حذفى، انگار پایانى بود بر جو غریب نوازى رشتى ها، روزى که بیش از بیست هزار هوادار رشتى فقط به عشق نام شهرشان آبى هاى تهران را در رشت به زانو در آوردند و البته در تهران و در وقت هاى اضافه قافیه را باختند. پس از آن و با متولد شدن دردانه اى به نام داماش،سال به سال و روز به روز عشق به داماش برترى یافت به سوگولى هاى پایتخت. و حالا تنها یک شعار است که به گوش مى رسد: یه تیم داریم تو ایران … داماش شهرباران.

 

مظفرى زاده سوژه اصلى است!

حالا در یک تمرین صبح روز جمعه هم کسى تیمش را تنها نمى گذارد. داماش مدتهاست از مشکل بى پولى رنج مى برد، مشکلات سال گذشته اش را اگر هر تیم کوچک و بزرگى داشت شاید امسال تنها یک خاطره مبهم از آن باقى مانده بود اما رشتى ها پشت به پشت تیمشان دادند .

آخرین تمرین رشتى ها بیشتر به مرور کارهاى تاکتیکى و نرمش هاى خاص پیش از مسابقه خلاصه مى شود، اما روى سکوها حسابى داغ داغ است. هواداران به انتخاب مظفرى زاده به شدت معترضند.هواداران مى گویند نه کارى به آن هفت دقیقه کذایى برابر سپاهان داریم و نه داستان نیمه نهایى پرسپولیس برابر فولاد و مظفرى زاده. اما بازى یک چهارم نهایى سال پیش داماش و مردود دانستن گل آلوز در برابر شاهین را نمى خواهیم فراموش کنیم. امرى که روز گذشته هم عابدینى پیشا پیش اخطارش را به آقاى داور داده بود.

سوژه شماره یک بازى بدون تردید على رضا جهانبخش است، ستاره جوان و آینده دارى که محصول آکادمى داماش است و دعواى پرسپولیس، سپاهان براى جذبش مدتها ست که آغاز شده است. هواداران با فریادهاى خود از او طلب عیدى مى کنند و او با همان چهره آرام و موقرش به سوىشان تعظیم مى کند و بوسه مى فرستد،و البته در مصاحبه هایش قول بهترین بازى فصل خود را به هواداران مى دهد. کاپیتان مهدوى با لقب توتى شهرباران و حسین ابراهیمى هم با شعار حسین … سوراخ کن سوژهاى بعدى تشویق هستند.

کانون هواداران داماش براى مهدى مهدوى کیا هم برنامه هاى ویژه اى تدارک دیده بود تا از ستاره بزرگ فوتبال کشور که چند صباحى هم مهمان رشتى ها بود، تقدیر کند اما این غم نا بهنگام همه چیز را خراب کرد، انگار قسمت نیست مهدى به رشت بیاید. سرپرست تازه داماش مى گوید: فردا اسپانسر ما هواداران خواهند بود و شعار روى پیراهن هم " داماش شهرباران " خواهد بود.

 

لاتارى داماش مى برد؟

شنبه شهر رشت بار دیگر این شانس را خواهد داشت تا با برد رسپولیس به عنوان نماینده شمال کشورمان شانس آسیایى شدن داشته باشد و از این رو اینجا در رشت کسى دوست ندارد به سادگى این بخت را از دست دهد. شنبه اگر لاتارى رشتى ها ببرد، آن وقت فقط یک گام تا آسیا مى ماند که باید طى شود. شنبه شمالى ها مى خواهند بار دیگر حقارت ورزشگاه پیر شهر رشت را در برابر انبوه هوادارانى که پشت در جامانده اند را به رخ همسایگان برسانند. شنبه بار دیگر از ساعت هشت صبح هجوم هوادار به ورزشگاه را شاهد خواهیم بود، هوادارنى که این بار نه قرمز هستند و نه آبى؛ آنها مدتهاست که یک واژه ى تازه را به فرهنگ فوتبالى ایران اضافه نموده اند؛ داماشى تیفوسى!

 

نگارنده : رادنی دیدار – سایت گل

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید