وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : موضوعات اصلی سوال ها و پاسخ ها در بخش سوم و پایانی مصاحبه اختصاصی ما با مهندس امیرعابدینی شامل این موارد می شود : فرهنگ سازی ها و مشکلات آن ، خرید سپیدرود و حمایت از آن ، رشته های مختلفی که داماش قصد دارد در گیلان به شکلی حرفه ای تر دنبال کند و بحث نام داماش گیلان در شهرهای مختلف استان به غیر از رشت.

بی هیچ توضیح اضافه دیگری به سراغ بخش سوم و پایانی این مصاحبه می رویم…

 

varesh-sport.com : آقای عابدینی ما در جریان هستیم که باشگاه داماش گیلان به بحث فرهنگ سازی در بین تماشاگران اهمیت زیادی را می دهد و جدیدا نیز بر روی آن تاکید می شود. شما فکر نمی کنید رشت به تنهایی نمی تواند چنین کاری را انجام دهد؟!

حالا چرا این حرف را می زنم به این دلیل که به عنوان مثال تراکتورسازی تبریز با آن حرکات عجیب تماشاگرانش مخصوصا در بازی های آخر فصل گذشته محرومیتش تعدیل و یا در آستانه بخشیدن قرار میگیرد و بعد آقای عزیزمحمدی می آیند و می گویند تراکتور اگر بخشیده شود به این علت است که یک تیم خاص و با تماشاگران خاص است ! حالا کار نداریم که منظور ایشان از کلمه خاص چیست اما حرف من این است که آیا با چنین رفتارهایی که در خصوص برخی از تیم ها صورت می گیرد می توان بحث فرهنگ سازی را در رشت پیاده کرد؟ به هوادار داماش در رشت چه بگوییم وقتی آنها این چیزها را می بینند و می شنوند؟ آیا این قضایا این موضوع را تداعی نمی کند که هواداران باید مثل تراکتوری ها عمل کنند تا از آنها حساب برده شود؟

ببینید اگر واقع گرایانه نگاه کنیم عزیز محمدی برای سالم سازی فوتبال کشور دارد تلاش می کند اما روش ها ممکن است اشتباه باشد  ولی هدف مندی درست است.

یک بحث هایی را هم شما مطرح کردید که این بحث ها درست است و به مسائل اجتماعی و فرهنگی بر میگردد. آذری ها 12 سال صبوری کردند تا این تیمشان دوباره بالا آمد. یعنی تیمشان یکبار آمد بالا و دوباره افتاد و بعد 8 سال شد و 4 سال هم که قبلش مجموعا شد 12 سال . به نوعی یک عقده درونی پیدا کردند و حالا که تیمشان به لیگ برتر آمده است میخواهند از تیم و از این هویتشان با تمام وجودشان دفاع کنند .

 

برعکس همان کارهایی را که آنها دارند در آنجا انجام می دهند را ما داریم در این استان انجام می دهیم!من منظورم به مردم نیست … آنجا یک کاسه است و همه پشت سر تیم تراکتور هستند ، همه بدون هیچ گونه استثنا! و حتی پشت سر تیم های دیگرشان هم هستند ولی اینجا ما برای اینکه تیم هایمان را حفظ کنیم اصلا ارزش قائل نیستیم!

 

متن کامل قسمت سوم مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان با مهندس امیر عابدینی مدیر عامل باشگاه داماش را می توانید در ادامه مطلب مشاهده فرمائید

 

آنها هم دربی دارند و مسائل شهرداری و… را دارند ، ولی 4 تیم را دارند هَندِل می کنند ما پارسال برای یک تیم سپیدرودمان جمع نشدند تا نگهش دارند ! خب چرا باید سپیدرود می افتاد؟! سپیدرود بعد از چند سال بالا آمده بود؟! من واقعا آرزو داشتم که سپیدرود بماند و نیفتد.

اصلا بحث استانی و شهری ندارم  ، بحث من بضاعت است.. این شهر بضاعت دو تیم را دارد، این استان بضاعت 3-4 تیم را دارد . یکی در انزلی است و یکی در رشت و یکی دیگر چرا در لاهیجان و لنگرود نباشد؟ بچه های ما گناه دارند که همه باید ساک به دوش داشته باشند و دنبال کلاس های تهران بروند! کلاس هایی را می شناسم که فقط از بچه پول می گیرند و چیزی به او نمی دهند، آنوقت ما به این ها نمی رسیم ! ما خودمان بیایم و کارمان را درست انجام بدهیم و کاری نداشته باشیم به استان های دیگر که چه کاری انجام می دهند … من که مامور نیستم بیایم و مشکلات استان های دیگر را حل کنم ، من وظیفه ام این است که در این استان و در رابطه با داماش خوب کار کنم  و هوادار داماش هم باید فرهنگ داماش را بر اساس سیاق سیستمش دنبال کند .

 

من آمده ام و متاثر از فرهنگ گیلان دارم اینجا کار می کنم . من رفته ام و فرهنگ گیلان را مرور کرده ام ، خوانده ام و تجربه کرده ام و به حضرت عباس یکی از بالاترین فرهنگ ها را داراست ، خب چرا ما باید این فرهنگ را با چهارتا فحاشی ببریم زیر سوال؟!

ما رفته بودیم در یک شهری که فکر می کنم شما ها هم بودید؛ فحش خوردیم ، کتک خوردیم ، بی احترامی تمام عیار دیدیم اما اینجا تماشاگر ما چه کرد؟! مربی همان تیم را تشویق کرد! امسال شما برای آقای پیروانی سنگ تمام گذاشتید و به آن تیم یک اهانت نشد… این کار ، کار خیلی بزرگی است. ما آن شب 5 نکته فوتبال را بردیم و یکی را مساوی کردیم!

یکی آنکه نشان دادیم این بضاعت را داریم که استادیوم را ظرف یک ماه و نیم بازسازی کنیم ، یکی دیگر آنکه نشان دادیم هوادار ما اینطوری است و حضور ورزشی شهر ما به این شکل است . و دیگر آنکه نشان دادیم مردم ما اینطور فرهنگ دارند ؛ ما آب ندادیم دست بچه هایمان …تعابیر مختلفی از تعداد تماشاگران می کنند ،15 هزار ، 8 هزار، 20هزار ، 12 هزار… این تعداد تماشاگر سرویس نداشتند، آب برای خوردن نداشتند !

آب را از دستشان گرفتیم و گفتیم بدون آب بروید داخل استادیوم و سرویس ها هم که به آن شکل… 30 سال است این استادیوم یک سرویس درست و حسابی ندارد اما تماشاگر آمد و یک اهانت نکرد و تمام فریاد ها ورزشی بود و این ها پیروزی ما بود. انظباط مردم بعد از بازی در شهر و پراکنده شدنشان و آمدنشان و تشویق و ترغیب شان و ساخته شدن این استادیوم … باید به اینها بها داد.

 

شما بودید دیدید  آقای غلام پیروانی سه بار دعا کرد که چه استادیومی شده و باورنکردنی است . حالا یک دستگاهی هم معتقد بود که بازی برگزار نشود ولی خب بحمدالله برگزار شد .

 

به نظر من بعضی از ناظرینی هم که اینجا می آیند عقده هایشان را در همان تهران بریزند زمین و بیایند! آقای مرادی در آن شب تمام وجودشان شده بود عقده و نگرانی و اصلا داشت حرص می خورد که چرا این شهر یک استادیوم خوب دارد! من گفتم این وقتی که استادیوم را ببیند خوشحال می شود ولی بی خود بازی را متوقف می کرد و کاملا عصبانیت در وجودش دیده می شد و کارهای عجیب و غریبی را انجام می داد که حالا ما گزارش آن را داده ایم.امیدوارم آقایانی که اینجا می آیند ، ببینند که اینجا می خواهد رشد بکند…

 

 

varesh-sport.com : در یک قسمت حرف از سپیدرود زدید. ما شنیدیم که شما چند سال قبل قصد داشتید که سپیدرود را خریداری کنید، چه شد که منصرف شدید؟

من اصلا بحثم خدمت به این شهر بود. من به هیچ وجه قصدم این نبود که اینجا بیایم و چیزی را با خودم ببرم . جمعیتی از بچه های سپیدرود آمدند و دور من را گرفتند و گفتند آقا بیا این سپیدرود را بگیر. آن موقع پگاه در لیگ برتر بود … میگفتند پگاه با ترفندهای مختلف تماشاگر می آورد در حالی که ما همینطوری تماشاگر داریم و من گفتم اگر به رشت بیایم یک نگاهی را به سپیدرود خواهم داشت .

 امسال هم آمدم و به آقایان و همینطور به هیئت گفتم که بروید و به سپیدرود کمک کنید و زیر بال و پرش را بگیرید اما خب نخواستند ! آدم هایی که دارند در آنجا کار میکنند حتما سیاست خاص خودشان را دارند و ما هم به سیاست هایی که آنها دارند احترام میگذاریم اما اگر همین الان هم بتوانم برای سپیدرود کاری بکنم حتما اینکار را میکنم . من به رنگ نگاه نمیکنم ، من به توسعه نگاه میکنم … من به همیت نگاه میکنم ؛ رنگ سپیدرود قرمز ، سفید یا آبی است به من ارتباطی ندارد … یک عده جوان این تیم را دوست دارند و ما به آن احترام میگذاریم و یک عده جوان داماش را دوست دارند و ما به آن احترام میگذاریم.

 

varesh-sport.com : آیا اگر سپیدرود را می خردید اسمش را تغییر می دادید؟!

نه خیر!

 

varesh-sport.com : داماش قصد دارد در چه ورزش هایی به شکل حرفه ای فعالیت کند؟

والیبال ، بسکتبال ، فوتبال ، کاراته ،فوتسال بانوان ، کونگ فو در بخش بانوان … 

 

varesh-sport.com : … منظورم حرفه ای است! یعنی در حد قهرمانی…

تمام این ها حرفه ای و در حد قهرمانی خواهد بود ! و امسال هم فوتبال ساحلی را هم تقویت و اضافه می کنیم.

 

varesh-sport.com : بعضی ها می گویند اگر فوتسال آقایان راه اندازی شود شاید فوتبال زیر سایه برود و به همین دلیل است که باشگاه داماش تاکنون فوتسال را راه اندازی نکرده است..

نه ما اصلا دنبالش نیستیم… من حرفم این است که شما بگویید به غیر از سالن عضدی کجا سالن معتبر داریم؟ الان سالن کارگران را 5 ساله اجاره کردم که فقط برای والیبال باشد و دلم هم راضی نیست که هیچ رشته دیگری در این سالن کار شود.سالن 6 هزار نفری را هم که آقای محمدی اصل دارند تلاش می کنند تا مهرماه تحویل بدهند.

بله شاید خوب بود که در ماه رمضان فوتسال هم راه می افتاد ولی آن موقعی که در ماه رمضان فوتسال راه می افتاد ، فوتبال تعطیل بود ولی الان ماه رمضان فوتبال شروع می شود و بازی در آن برگزار می شود و من فکر میکنم باشگاهی که این همه دارد هزینه می کند دیگر برای هزینه کردن در این رشته مشکلی ندارد و رقمی نیست که بخواهیم از آن فرار کنیم .

اصلا این موضوع که فوتسال بتواند بر روی فوتبال اشراف داشته باشد امکان ندارد . بنده در پرسپولیس هم فوتبال داشتم و هم فوتسال و خودم هم میرفتم و بازیهای فوتسال در ماه رمضان را نگاه می کردم که هیئت برگزار کننده بود. الان هم اگر فوتبال نبود ، فوتسال را برای مردم در ماه رمضان برگزار میکردم .

 

 

varesh-sport.com : در مورد بسکتبال ما و کلا رشته هایی که از رشت خارج می شوند یک صحبتی وجود دارد که چرا وقتی این تیم ها در رشت تشکیل می شوند داماش گیلان هستند و مثلا وقتی به لنگرود می روند می شود داماش لنگرود؟

به هر حال یک شهر است. شما وقتی دارید می روید و در لنگرود یک کاری را انجام میدهید باید به مردم آن شهر بها بدهید؛ چون آن مردم می روند به هواداری از آن تیم و حمایت میکند . اگر دوست دارند و اونجا میزنند لنگرود خب بگذارید بزنند اما تمام تیمها زیرپوشش داماش ایرانیان  هست که یه بخش عمده ای از داماش ایرانیان به گیلان منتقل شده است .

ما داماش گیلان را داریم مستقل میکنیم و داماش ایرانیان را هم جدا میکنیم که در تهران فعالیت داشته باشد. چون این امکان وجود دارد که داماش تهران هم سال آینده به لیگ برتر راه پیدا کند و در آنصورت نمی تواند یک مدیر عامل داشته باشد. البته در این مورد که می گویند من به تهران می روم باید عرض کنم که نه خیر ، بنده در تهران مدیرعامل نخواهم بود و مدیرعامل داماش گیلان خواهم ماند .

 

varesh-sport.com : حرف پایانی شما با هواداران و مردم شهر باران های نقره ای را بفرمائید …

مخلص همه آنها هستم؛واقعا یکی از نقاط قوتی که همیشه من را دلداری داده است و به من انرژی داده است همین برخورد مردم و هواداران بوده است . برخورد کسانی که مثل شماها جوان هستند و دارند این تلاش و کوشش را دنبال می کنند . من سپاسگذار تمام آنها هستم.

من گیلانی نیستم و در گیلان متولد نشدم ، پدر مرحوم من شاید دو بار بیشتر به گیلان نیامده باشد و آذری بوده است ؛ والده من هم گیلانی نبوده است … اینها را گفتم چون دیدم بحث می شود که شاید عابدینی به این علل تعصب دارد، اما با این وجود تعصبات من از یک بومی گیلانی برای این استان کمتر نیست .

من دوران خدمت سربازی ام را در این استان بودم، در جوانی در این استان کار کردم . این استان را خوب می شناسم، خیلی خوب هم می شناسم … از کلیشم و دیلمان گرفته تا حیران ! 170 کیلومتر ساحلش را میدانم چیست و از14 هزار کیلومتر مربع وسعتش بخوبی آگاهی دارم  و به خوبی شهر به شهرش را می شناسم و بلدم.

کوچه پس کوچه های این شهر و مردمش را به خوبی می شناسم از فرهنگ و اخلاق و رفتار مردمش کاملا با خبر هستم … شهر بسیار خوبی است، خوب جایی را انتخاب کرده ام و از این بابت هم بسیار خوشحال هستم.

 

varesh-sport.com : از اینکه وقت تان را در اختیار وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان گذاشتید از شما ممنون هستیم با وجود آنکه شاهد بودیم که چقدر سرتان شلوغ است. هواداران داماش هم بابت این سرمایه گذاری از شما تشکر می کنند و امیدواریم باشگاه داماش گیلان با حضور شما به موفقیت های بسیار در رشته های مختلف دست پیدا کند.

 

 

 

 

 

مصاحبه : مهرداد – مازیار