برخلاف صحبت های مطرح شده از سوی عابدینی، مشخص نیست که چرا هنوز هیچ اقدامی از سوی باشگاه داماش برای رهایی از بلاتکلیفی این تیم انجام نشده است.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، امیر عابدینی طی مصاحبه ای با خبرگزاری فارس در مورخ سه شنبه دوم تیرماه اعلام کرده بود که داماش را تا پایان هفته تحویل استان خواهد داد تا خود مسئولین استانی برای آن تصمیم گیری کنند؛ اما آخرین روز هفته نیز گذشت و وی در شهر رشت حضور پیدا نکرد.

 

شنبه 30 خرداد 1394، نامه ای از امیر عابدینی خطاب به ریاست هیات فوتبال گیلان در سایت رسمی باشگاه داماش گیلان منتشر شد، که لحن و نوشتار آن به نوعی در طول حیات این باشگاه و مدیریت عابدینی بی سابقه بود!

 

عابدینی در این نامه خطاب به قربانعلی الماسخاله، با معرفی خود به عنوان نماینده سهامداران باشگاه بیان داشت که به هر روش که امکان آن هست، اعم از اسپانسر یا واگذاری باشگاه، از داماش با همکاری اداره کل ورزش و جوانان حفاظت شود و در انتها نیز عنوان کرد که تمامی دیون و بدهی معوقه قانونی این تیم نیز توسط خود باشگاه پرداخت می شود (متن نامه-کلیک کنید).

این نامه از آن جهت بی سابقه بود که در آن به صراحت عنوان شده بود که هیچ شرط و شروطی برای واگذاری باشگاه وجود نخواهد داشت و این در حالی است که در چند سال گذشته، داماش علی رغم دست و پنجه نرم کردن با مشکلات عدیده مالی، همواره موانعی بر راه واگذاری آن یا وجود داشت و یا تراشیده می شد!

 

با دو روز تاخیر، این نامه روز دوشنبه برای اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان فرستاده شد و روز سه شنبه این اداره کل نیز راهکار و شروط خود را منتشر کرد. این 5 شرط به شرح زیر بود:

 

1-هبه کردن باشگاه داماش گیلان به مسئولان شهر رشت مانند هبه کردن باشگاه ملوان که در انزلی انجام شد.

2-ارائه سند محضری آقای عابدینی که نماینده سهامداران تیم داماش ایرانیان است .

3-ارائه سند واگذاری محضری آقای عابدینی به هیئت فوتبال گیلان که هیئت فوتبال نماینده تام الاختیار آقای عابدینی است .

4-تغییرنام داماش ایرانیان به داماش گیلان.

5-ارائه گزارش مالی به هیئت فوتبال گیلان و تسویه حساب کامل با کلیه افراد حقیقی و حقوقی مرتبط با باشگاه داماش ایرانیان.

 

این 5 شرط را در واقع می توان همان چیزهایی دانست که در نامه امیر عابدینی نیز ذکر شده بود. بندهای 2 و 3 موارد پنجگانه بیانیه اداره کل ورزش و جوانان در واقع اثبات حقوقی همان ادعای امیر عابدینی مبنی بر اینکه نماینده سهامداران است و رئیس هیات فوتبال نیز تام الاختیار خواهد بود را تاکید می کند. بند چهارم نیز موردی است که به دور از خواسته هواداران و یا هیچکدام از طرفین نیست. بند پنجم نیز به خط آخر نامه عابدینی بر میگردد که از قبول دیون مالی توسط باشگاه داماش سخن گفته شد.

بند یک را نیز می توان با توجه به این بخش از نامه (به حضرتعالی <رئیس هیات فوتبال> اختیار داده می شود تا با هماهنگی اداره کل تربیت بدنی به هر طریق ممکن از تیم فوتبال داماش گیلان حفاظت و مدیریت نمائید) خارج از موارد مطروحه ندانست.

 

 

ساعاتی پس از انتشار بیانیه اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در وارش اسپرت و خبرگزاری های معتبر، امیر عابدینی طی مصاحبه ای کوتاه با خبرگزاری فارس عنوان کرد که : "داماش را تا پایان هفته واگذار می‌کنم و مسئولان استان خودشان در مورد این باشگاه تصمیم گیری کنند. هیات فوتبال یا اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان می‌توانند برای این باشگاه تصمیم گیری کنند. هواداران این باشگاه نیز حق دارند که نگران آینده این باشگاه باشند."

اما آخر هفته نیز گذشت و خبری از امیر عابدینی در استان گیلان نشد؛ البته شاید هم مدیرعامل سابق داماش و عضو هیات مدیره فعلی این باشگاه با تقویم میلادی فعالیت هایش را تنظیم می کند و در روزهای شنبه یا یکشنبه هفته آتی به رشت مراجعه کند! و شاید هم قرار است مثل صراحت نامه اش، فاصله حرف تا عمل او نیز شفاف تر باشد!

 

لازم به ذکر است، طبق شنیده ها تمامی باشگاه ها باید برای هر سال از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان محل فعالیت با ارائه مدارک مجوز فعالیت دریافت کنند که حتی این اقدام نیز تا به امروز از سوی باشگاه داماش گیلان انجام نگرفته است.

 

 

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان

 

 

 

امیر عابدینی، باشگاه داماش گیلان، قربانعلی الماسخاله، رئیس هیات فوتبال گیلان، مسعود رهنما، اداره کل ورزش و جوانان گیلان، وارش اسپرت، تارنمای هواداران داماش گیلان،