دو تیم هم استانی شهرداری فومن و داماش گیلان در حالی چهارشنبه این هفته در آزادی فومن به مصاف هم خواهند رفت، که هر دو نیاز مبرم به پیروزی دارند.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان و به نقل از سایت رشت جهانی، وجه اشتراک هر دو تیم شهرداری فومن و داماش گیلان علاوه بر گیلانی بودنشان این است، که هر دو تیم برای نخستین بار در رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور حضور دارند.
شهرداری فومن که از اواسط دهه ۸۰ تاسیس شد، پس از قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر گیلان و البته دو سال حضور در رقابت‌های لیگ دسته سوم، عاقبت توانست به لیگ دسته دوم صعود کند و در همین اولین فصل حضورش نیز توانست با عملکردی بسیار خوب، به عنوان تیم دوم گروه به مرحله نهایی رقابت‌ها صعود کند.
فومنی‌ها با استفاده از شرایط اقلیمی و همچنین زمین خاص خود، نزدیک به سه سال است که تاکنون شکست نخورده‌اند و همین موضوع در کنار موضوع چالش برانگیز ۱۵ پنالتی در ۲۲ بازی، تبدیل به مهمترین عامل صعودشان به مرحله نهایی شده است. آن‌ها در یازده بازی مرحله نخست، ده بار پیروز شده و تنها یک مسابقه را، آن هم در دقایق پایانی با تساوی عوض کردند.
این تیم تاکنون در چهار بازی مرحله نهایی برابر رقبایش مساوی کرده و حالا بدنبال آن است تا بتواند با پیروزی در برابر داماش گیلان، به کورس مدعیان صعود گروه ب مرحله نهایی لیگ دو بپیوندد.
از سویی دیگر داماش گیلان که پس از چندین سال مشکلات مالی و مدیریتی برای نخستین بار به رقابت‌های لیگ دو سقوط کرد، با حضور اسماعیل حاجی پور از ابتدای فصل جاری، سعی کرد تا تیمی خوب را راهی مسابقات کند. تیمی که البته در مرحله اول روندی سینوسی را طی کرد و عاقبت نیز در دقایق پایانی آخرین بازی، مهر صعودش به مرحله نهایی رقابت‌ها خورد.
لاجوردی پوشان شهر رشت که با رامیز محمداف سرمربی آذربایجانی خود شروعی چندان امیدوار کننده را نداشتند، عاقبت در پایان هفته هشتم دست به تغییردر کادرفنی خود زدند و سکان هدایت داماش را به هادی طباطبایی از پیشکسوتان فوتبال رشت سپردند و با نتایج بسیار خوبی که اکثرا در ثلث پایانی مرحله مقدماتی بدست آمد، در مرحله پایانی حضور پیدا کردند.
داماشی‌ها در چهار مسابقه ابتدایی مرحله نهایی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و علی رغم بازی هجومی برتر نسبت به حریفانشان، با دو تساوی و دو شکست، برای رنگ دادن به امیدهای صعودشان، محکوم به پیروزی در دو بازی پی در پی رفت و برگشت برابر شهرداری فومن هستند تا به این ترتیب در صورت نتیجه گیری مناسب دربازی‌های باقی مانده، بتوانند خود را در کورس مدعیان ببینند.
لازم به ذکر است هم اکنون شهرداری فومن با ۴ امتیاز از ۴ بازی خود در رده چهارم و داماش گیلان نیز با دو امتیاز در رتبه ششم جدول گروه ب قرار دارند. برق جدید شیراز با ۷ امتیاز صدرنشین این گروه است.