وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: با آغاز فصل نقل و انتقالات، یکی پس از دیگری بر تعداد بازیکنان جداشده داماش گیلان افزوده می شود. در چند روز گذشته نیز روح الله سیف الهی هافبک-مهاجم داماش که عملکرد نسبتا قابل قبولی را نیز در فصل گذشته داشت، به استقلال خوزستان پیوست.

پیش از این نیز هادی محمدی، مسعود حسن زاده، امین متوسل زاده و میلاد فراهانی به طور قطعی از داماش جدا شده اند و شنیده ها حکایت از توافق نهایی محمدرضا مهدوی و رضا کاردوست با استقلال خورستان دارد. تعدادی دیگر نیز در انتظار مشخص شدن وضعیت باشگاه داماش هستند.

 

شاید نقل مکان این بازیکنان از داماش، نگرانی هایی را برای هواداران از جهت کمبود مهره برای فصل آینده رقابت های لیگ دسته اول به وجود آورد، اما آنچه مسلم می باشد، این است که در شرایط حال حاضر بیش از نیاز فنی به این بازیکنان ، باشگاه داماش نیازمند تزریق منابع مالی به هر طریقی به بدنه ی تیم برای ادامه حیات است تا پس از آن به موارد دیگر از نظیر حفظ و جذب بازیکنان مورد نیاز پرداخته شود.

 

در حال حاضر نیز با جدایی سیف الهی،حسن زاده و محمدی، که به دلیل باقی ماندن یک تا دو سال از قرار داداشان نیازمند دریافت رضایت نامه از باشگاه داماش بودند، مبلغی جهت کسب رضایت نامه این بازیکنان از سوی باشگاه های ذوب آهن و استقلال خوزستان به باشگاه داماش پرداخت شده است تا شاید بتواند تکیه گاهی کوچک برای آغاز دوباره تیم داماش باشد. البته این را هم باید اضافه کرد که شاید حفظ بازیکنان جوانی که با چند پیشنهاد از تیم های مختلف لیگ برتری روبرو بوده اند در تیم دسته اولی داماش دشوار بود و در صورت حضور آنها در داماش نیز نمی شد بازدهی لازم را از آنان انتظار داشت.

 

از طرفی تعدادی از بازیکنان باتجربه فصل گذشته داماش از قبیل محمدرضا مهدوی ، افشین چاوشی ،محمد مختاری و… علی رغم بی مهری های صورت گرفته از سوی مدیریت باشگاه داماش، در تمرینات ابتدایی تیم حضور یافتند و به نوعی اعلام آمادگی یا حسن نیت خود را برای کمک به نماینده شهر باران در فصل جدید رقابت ها دسته اول اعلام کردند اما با وجود این حرکت، از سوی باشگاه داماش هیچ گونه مذاکره و رایزنی به صورت رسمی برای حفظ این بازیکنان انجام نشد و به نوعی حرکت مثبت و ارزشمند این بازیکنان را بی پاسخ گذاشتند!

 

نمی توان از نیاز فنی داماش برای فصل آینده رقابت های لیگ دسته اول غافل شد و باید در نظر داشت حضور موفق در فصل آینده این مسابقات مستلزم جذب بازیکنان کار آمد و تاثیر گذار می باشد. باید منتظر ماند و دید باشگاه داماش چه استراتژی برای جایگزینی بازیکنان جدا شده در نظر دارد؟آیا بازهم شاهد حضور بازیکنانی غیر بومی و ناکارآمد همانند محمد کریمی هاو شاهین شفیعی ها ومیلاد نصرتی ها و… که با روابطی خاص در چند فصل اخیر در تیم داماش کم نبوده اند وهیچ گونه عایدی جز تنگ کردن عرصه بر نیروهای آینده دار بومی نداشته اند، خواهیم بود؟!

آیا بازهم خاطرات تلخ داماش در دوران حضور فیروز کریمی در دسته اول تکرار خواهد شد؟! یا با جذب بازیکنانی مستعد، اثر گذار، مطابق نیازفنی تیم و در حد بضاعت مالی باشگاه راه برای سربلندی دوباره فوتبال رشت تسهیل خواهد شد؟ البته در این مقوله اصراری بر واژه بومی نداریم، چرا که بوده اند بازیکنانی غیر بومی همانند هادی محمدی و… که پس از بر جای گذاشتن عملکردی مثبت از خود در تیم داماش از این تیم جدا شده اند.

یادمان نرود که داماش هرگز متکی به بازیکن یا بازیکنان خاصی نبوده و با تکیه به نیروهای جوان و کارآمد بومی و غیر بومی و حمایت عاشقان حقیقی این تیم فوتبال شهرباران می تواند روزهای خوش خود را دوباره تجربه کند.

 

نگارنده: محسن تجددی پاسکیابی

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان