وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: خبر جدایی احتمالی علی نظر محمدی از داماش آنهم در آستانه آغاز لیگ دسته یک، غیر منتظره ترین خبری بود که هواداران داماش می توانستند آن را باور کنند. جدایی شخصی که شاید اغلب هواداران داماش با هر سلیقه و نظری در این مورد هم عقیده باشند که اگر امروز همچنان داماش گیلان وجود دارد برای تلاشهایی است که او انجام داده است.

 

اما خبر عجیب حضور مجتبی خورشیدی و پیامد آن خداحافظی علی نظر محمدی از هواداران، یکبار دیگر نام امیر عابدینی مرد هزار چهره فوتبال ایران و گیلان را در بین هواداران این تیم شمالی بر سر زبانها انداخت. مردی که زمانی داماش را مانند فرزند خود می دانست و امروزه به نظر می رسد به راهی می رود که سلاطین سرافکنده تاریخ در آن قدم گذاشتند ! آقای عابدینی به عنوان مدیر عامل مستعفی و البته سهامدار و عضو موثر و یا بهتر بگوییم تنها عضو موثر در باشگاه داماش گیلان، البته همچنان به عنوان مرد شماره یک آنهم بدون وجود نفر دوم مطرح می باشند! شاید بهتر باشد کسی از ایشان بپرسد که در حوزه مسئولیتی ایشان که البته رندانه با استعفای نمایشی قصد تبری جستن از مسئولیت آن را دارند، در این چند ماهه چه فعالیتی برای نجات داماش صورت گرفته ؟! آیا در این مدت سراغی از این تیم محبوب شمالی می گرفتند؟

 

حتما بودند و هستند کسانی که ایشان را از اخبار داماش مطلع کنند، البته اگر رایزنی ها و دل و جان سپردن برای رسیدن به عشق هوس برانگیز قدیمی اجازه شنیدن اخبار فرزندشان را داده باشد! حتما برای ایشان گفته شده که بچه های داماش در زمین تمرین حتی آب برای نوشیدن نداشتند! حتما اطلاع دارند که همین نظرمحمدی که اینگونه از تیم رانده می شود چگونه برای تهیه کردن یک خودرو برای بردن بازیکنانش به تمرین مجبور بود با چندین نفر تماس بگیرد و خواهش کند !

 

جالب اینجاست زمانی افراد جدید در اطراف تیم دیده می شوند که بازیکنان این تیم حاضر به امضای قرار دادهای خود شده اند و اگر حضور یک مربی جدید در این زمان را یک تصمیم زیرکانه مدیریتی از یک مدیر بدانیم، بسیار به آن لطف کرده ایم چرا که بیشتر صفت دیگری برازنده آن است!

 

مدیر عامل مستعفی البته از این تصمیمات بحث برانگیز بسیار در چنته دارد تصمیماتی که در سایه حرکات نامسئولانه مسئولان استانی و جزم اندیشی ایشان باعث شد که طیفی از هواداران داماش که نگارنده نیز از آن جمله است برای نجات و بقای داماش به حمایت از جناب مدیر عامل پرداخته که این هرگز به معنی تائید بعضی از تصمیمات اشتباه ایشان نبوده بلکه با شناخت و سابقه عملکرد مسئولان استانی و متاسفانه حتی بعضی از پیشکسوتان این رشته برای بقای داماش راهی جز حمایت از ایشان ندیدند، اما متاسفانه جناب مدیر که ظاهرا هنوز کینه اعتراضات هواداران داماش در بازی آخر را نسبت به عملکرد خود در دل دارد (ضمن عدم تائید نوع بیان این اعتراضات ) به نظر می رسد با چنین تصمیم گیری هایی قصد یرهم زدن حداقل آرامش و به زبان ساده ایجاد شرایط نابودی تیمی را فراهم کند که روزی فرزند خود می دانست !

 

باید خدمت ایشان عرض کرد مردی که مدعی مدیریت پر هوادارترین تیم ایران است فراموش کرده که چگونه پای جوانکی به نام قویدل را به این باشگاه باز کرد بدون آنکه به گفته خود ایشان استعلامات لازم را به جا آورد ! حتما به یاد دارند که چگونه مردی به نام درخشان سرمربی داماش شد و البته ایشان بعد از مدتی کوتاه خود را در انتخابش بی تقصیر می دانست آنهم مدیری که حتی دخالت در تصمیم گیری مربیان را حق خود می داند! ایشان حتما به یاد دارند که در آستانه داربی گیلان چگونه خبر انحلال داماش را به زبان می آورند و چگونه حتی زحمت حضور در داربی را به خود نمی دهند در حالی که بهتر از هرکسی از حساسیت این بازی با خبر بودند! ایشان همچنین به یاد دارند که عدم همراهی ایشان در بازی های آخر چگونه داماش را از پیش بازنده می کرد! البته ایشان شاید این موارد و موردهای مشابه را تکنیکهای مدیریتی بدانند که البته نتیجه این نمایشهای سطحی سقوط داماش بوده و بس و این درحالی است که جناب مدیر حتی از برقرای یک تعامل ساده با مدیران استانی هم عاجز بوده؛ البته سکوت هوادار در قبال این تصمیم گیری ها و حرکات بحث برانگیز بیشتر از آنکه نشان حمایت از مردی به نام عابدینی باشد تاثیر گرفته از عدم اطمینان و عدم دلسوزی مدیران استانی بوده مطلبی که البته در این چند ماهه اثبات شده که بی مورد نبوده و اینکه جناب عابدینی هر از چند گاهی به خود اجازه می دهند با تصمیماتی اینچنین و نیز گماردن بعضی از افراد خاص آرامشی که اینروزها با تلاش امثال نظر محمدی حاصل شده را برهم بزنند جاصل بی درایتی و عدم مسئولیت پذیری مسئولانی است که باید برای ورزش و جوانان شهر رشت و استان گیلان دل بسوزانند و شاید اگر متولی خود حرمت حفظ می کرد این حوادث تلخ هرگز پدید نمی آمد.

 

یادداشت: مجید محمدی

منبع : www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان