انگار آن روز لعنتی و سقوط بی سابقه توفیق اجباری بود؛ توفیقی اجباری برای رهایی از چسبیده ها… توفیق رهایی از  بلاتکلیفی؛ توفیق اجباری برای از نو ساختن… و البته توفیقی اجباری برای به پا خواستن مردی از جنس باران برای زنده نگه داشتن داماش گیلان!
 
مردی از جنس باران و برای مردمان باران به پا خواست تا به نوعی مشت محکمی بکوبد بر دهان کسانی که می گفتند در گیلان قحط الرجال است و اگر عابدینی برود هیچ کس غمخوار داماش نمی شود! یک رشتی زاده ی اصیل به پا خواست تا میراث گرانبهای سه نسل نابود نشود! آن هم در شرایطی که زالوصفتان تا قطرات آخر خون داماش نیمه جان را مکیده بودند و داماشی باقی نگذاشته بودند و حتی نام پرآوزه اش را هم برای منفعت طلبی های خود تغییر داده بودند تا حکایت خیانت خود را به آخرش برسانند!
 

استادیوم سیاه پوش و زجه های هواداران سینه سوخته داماشی، قلب ها را به درد و چشم ها را از اشک سرازیر کرد. از سویی دیگر بدخواهان سرمست از نابودی نقطه اتحاد رشتی ها و منتظر محو نام داماش از فوتبال کشور بودند تا حدی که در جلسات خصوصی به خود اجازه دادند به بازگردان نام داماش گیلان مخالفت کنند اما یکی از جنس هوادار سینه سپر کرد و گفت من به عشق این هوادار و به خواست جوانان شهرم جلو آمده ام.
در روزگاری که اکثر اعضای شورای شهر و شهرداری در حال سهم خواهی از صعود دیگر تیم رشتی بودند، حاج اسماعیل حاجی پور دست یاری طلبی داماشی ها را فشرد و کمر همت بست تا دوباره داماش را احیا کند و الحق کاری کرد کارستان و نامش را برای همیشه در قلب گیل مردان و گیل زنان حک کرد.
 
حاجی پور در سکوت کامل جلسات و رایزنی هایش را پیش برد زیرا به خوبی از سنگ اندازی ها آگاه بود و تمام فکر و ذکر خود را معطوف احیای تیم مظلوم جوانان گیلانی کرد.
او تا به اینجا کاملا نشان داد که احترام به هوادار و استفاده از پیشکسوتان داماش را سرلوحه قرار داد و در قدم اول به احترام هواداران رشتی، نام همیشگی ”داماش گیلان” را بازگرداند تا هویت و قلب هوادار به تیم رشت بازگردد. در قدم دوم با انتخاب هیات مدیره ای کاربلد و متشکل از پیشکسوتان روزنه ای از امید و ساحل آرامش را در دلها زنده کرد و البته موازی با تمام این اقدامات بحث خرید امتیاز لیگ دویی را در خفا پیش برد و نشان داد که الحق باید به خیلی ها درس مدیریت بدهد!
 

حاجی پور - رهنما - رجب اف

 
باید تشکر کرد از تمام افرادی که در این مسیر همراهی کردند: از مسعود رهنما مدیرکل مردمی ورزش و جوانان گیلان که نقش انکار ناپذیری در ترغیب اسماعیل حاجی پور و انتقال امتیاز لیگ دویی رضوانشهر وصدور پروانه باشگاه داماش گیلان داشتند و در واقع از تمام اختیارات قانونی و فرا قانونی خود برای احیای داماش گیلان استفاده کرد. از سوی دیگر دکتر عزیز عبداللهی رییس هیات مدیره باشگاه سپیدرود رشت در جریان مذاکرات خرید امتیاز لیگ دویی کمک های شایانی نمودند و همچنین حسن نیت سیروس رجا برای انتقال امتیاز به باشگاه داماش گیلان… از ورود به موقع مهندس جعفرزاده نماینده اول مردم شهرستان رشت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ترغیب سرمایه گذار خارجی توسط استاندار محترم گیلان نمی توان به راحتی گذشت و در ادامه هم خواهان حمایت دیگر نمایندگان گیلان هستیم…
البته کم لطفی است که اگر از زحمات شبانه روزی محمدرضا حاجی پور فرزند حاج اسماعیل یادی نکنیم، چرا که بیشترین نقش را در ترغیب پدر داشتند و در واقع استارت اولیه را حاجی پور پسر زد و با آنکه از شرایط جسمی خوبی برخوردار نبود اما شب و روز خود را معطوف ترغیب بیشتر پدر و بعد از آن هم کارهای اجرایی تیم کرد.
 
 
منبع: www.varesh-sport.com 
وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان 

یادداشت ارسالی