در شرایطی که این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و خصوصا آمار بالای مبتلایان آن در گیلان، اوضاع روحی و روانی مردم به هم ریخته، یکی از کار کرد های مهم خبرنگاران و رسانه های استان تنش زدایی ، آرام کردن اوضاع و امید افزایی برای بهبود شرایط و جو موجود میباشد.
متاسفانه برخی از دوستان خبرنگار و رسانه ای در چنین شرایط بغرنجی بجای تشویق مردم به مثبت اندیشی و حس مودت و همکاری به دنبال کالبد شکافی و عقده گشایی از مسایل و موضوعات پیشین هستند و دریغ از اینکه همین تخریب ها و واکاوی موضوعات عبث و بیهوده چقدر به روح و روان مردم جامعه آسیب و خدشه وارد میکند!

بر این اساس ارتباط دادن شیوع بیماری کرونا با مسابقات وزنه برداری جام نامجو و مسبب قراردادن مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در این بین اقدامی نسنجیده ، ساده لوحانه و به نوعی انتقام گیری و به عبارتی دیگر بد اخلاقی رسانه ای می باشد؛ میزبانی مسابقات وزنه برداری جام نامجو یک موضوع فراملی و بین المللی بود که برای انتخابی المپیک به کشور ما محول شده بود و وزارت ورزش آنرا در گیلان و به میزبانی سالن ۶ هزار نفری شهر رشت در دهه فجر امسال طی ۳ روز برگزار کرد که در برگزاری این مسابقات مهم همه دستگاه های استان دخیل و درگیر بودند؛ ازاستانداری گرفته تا هلال احمر، شهرداری رشت، فرمانداری، نیروی انتظامی، هیات وزنه برداری گیلان ، رسانه ها و… همه پای کار بودند و به نوعی خود را متولی برگزاری می دانستند تا با بهتر برگزاری آن آبروی گیلان حفظ شود که خوشبختانه در کلیات کار هم همینطور شد و گیلان میزبان سربلند مسابقات بود.
ضمن اینکه اکثر جلسات مهم این مسابقات به ریاست آقای استاندار و حتی معاون استاندار در ساختمان استانداری گیلان برگزار شد و همه چیز را همه مسئولان استان میدانستند.

بااین وصف و اینکه حالا چند نفر چینی در این مسابقات حضور داشتند و آنها عامل ویروس کرونا به گیلان بودند( این در حالی است که طبق اظهارات متولیان امر، مسئولان بهداشت با درک موضوع بیماری کرونا اوضاع را در کنترل داشتند!) و به همین خاطر خانم بخشی به عنوان مدیر کل ورزش استان باید پاسخگو بوده و اصلا به این دلیل باید استعفا بدهد در نوع خود فقط ستیز کردن و انتقام گیری است!

یک خبرنگار و یک فرد رسانه ای با اینکه زبان گویای مردم است ولی هرگز حق ندارد نظرش را به دیگران تحمیل کرده و سرخود از زبان مرم بنویسد!
برادر عزیز! خبرنگاری، حرفه شریفی است و به قلمی که در دست دارید در قرآن به آن سوگند خورده شده است؛ پس ما حق نداریم هر جوری که دلمان خواست این قلم را له یا علیه دیگران بچرخانیم و…
به هر حال اعتقاد دارم که باید در همه حال خداوند رئوف و مهربان را ناظر بر رفتار و کردارمان قرار دهیم و به رحمت و مغفرت باریتعالی ایمان داشته باشیم و در این شرایط بحرانی که مردم دردمند استان در رنج و عذاب قرا گرفته اند، اخلاقی و انسانی نیست بر غم و غصه آنان بیفزایم!

 

کریم خورسندی مژدهی

روزنامه نگار و کارشناس ارشد مدیریت ورزشی