وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : فوتبال در دیار گیل و دیلم از سالها پیش جریان داشت. سالهایی که خیلی از مناطق ایران تیم فوتبالی نداشتند و یا اگر هم داشتند چنان کیفتی نداشت.

روزگاری که فقط تعصب و غیرت در فوتبال ایران حرف اول را میزد! روزگاری که مردم گیلان تمام هم و غمشان رفتن به استادیوم و دیدن فوتبال بود. حالا سالها از آن دوران طلائی فوتبال گیلان گذشت و در دو دهه اخیر فقط دو نائب قهرمانی سهم گیلان شد.

اینبار لیگ برتر امسال با جذابیت خاصی برای گیلانیان در حال آغاز است.لیگ برتری که مردم دیار کاسپی و کادوس صاحب دو نماینده هستند. داماش شهر باران نام یکی از این تیم هاست. تیمی که بازی های خود را در کلانشهر رشت انجام خواهد داد و اکثر مردم این شهر حامی آن هستند . این روزها وقتی به هر مغازه یا گذری میروی صحبت از این است که کی مسابقات شروع خواهد شد . شاید یکی از دلایل این شور و شوق مردم ، بازی های خوب فصل گذشته و یارگیری عالی در این فصل از رقابت ها باشد به نحوی که در یک حرکت خودجوش بیش از سه هزار نفر بدون اطلاع رسانی قبلی به استادیوم می آیند تا حامی ابرهای طوفانی شهرباران باشند.

 

روز آینده اولین دیدار داماش گیلان در رقابت های لیگ برتر برگزار می شود و آن هم در مقابل تیمی به اسم صنعت نفت آبادان که میتواند دیدار را سراسر هیجانی کند. دیداری که خیلی ها به آن از جنبه انتقام نگاه میکنند چرا که 13 ماه پیش در چنین روزهایی بود که آبادانی ها در شرایطی کاملا ناعادلانه و نابرابر و جوی متشنج در آبادان توانستند داماش را با بردی پرگل شکست دهند و این تیم را از رسیدن به لیگ برتر محروم کنند .
شاید خیلی ها در این دیدار قصد تلافی داشته باشند اما باید بدانیم فرهنگ کلانشهر رشت آنقدرها بالاست و تماشاگرانش آنقدر پرشور هستند که با تشویق مدام تیم و با بازی خوب ابرهای طوفانی شهر باران 3 امتیاز این بازی را از آن خود کنیم و از طرفی هم در دیدارهای آینده از نعمت تماشاگران به شکل مناسب کمال استفاده را ببریم .

 

اما شاید در این بین یکی از مهمترین دلایل جذابیت لیگ امسال برای گیلانی ها، برگزاری داربی گیلان باشد. داربی ای که به گفته اکثر کارشناسان دومین داربی حساس ایران به حساب می آید. سالیان درازی است که این داربی برگزار میشود و شاید به نوعی اوج حساسیت داربی گیلان، به دوران بازیهای سپیدرود و ملوان بر می گشت و پس از آن نیز داربی هایی که بین ملوان ،استقلال رشت و مقداری جلوتر ملوان و پگاه شکل گرفت و حالا نوبت داماش رشت شده است.

 

به ادامه مطلب مراجعه فرمائید

 

داماشی که این روزها تمام امید مردم رشت به ساق پای بازیکناش دوخته شده هست. مطمئنا در این دیدار بازیکنان بومی تیم نقش بیشتری دارند، بازیکنانی که باید تعصب خود را به بازیکنان غیر بومی انتقال دهند. اما در این بین باید گفت متاسفانه همان طوری که در یکی دو دهه اخیر فوتبال گیلان شاهد افتخاری در خور خود نبوده به همان شکل نیز شاهد مسائل تلخ دیگری هم بوده است.مسائلی که در داربی گیلان، فرهنگ و تمدن این خطه را زیر سوال می برد. همه جای دنیا رقابت و کری وجود دارد ولی آیا جایی سراغ دارید که 120 دقیقه به فرهنگ و ناموس هم فحاشی کنند؟؟ اگر هم وجود داشته باشد فکر میکنید تا بدین حد است ؟؟ و اگر هم به این حد باشد آیا آن سرزمین از لحاظ فرهنگی قابل مقایسه با گیلان هست؟؟
علامت سوالهایی که جواب های واضحی دارد اما افسوس …

 

وقتی هم پای صحبت مردم این دو شهر می نشینیم همه صحبت از فرهنگ بالای خود میکنند.پس تویی که دم از فرهنگ میزنی چرا اجازه میدهی در استادیوم شهرت به فرهنگ و تمدن بی نظیرت توهین شود؟
آیا واقعا استادیوم مکانی برای توهین به گیله مردان و گیله زنان است؟
امیدواریم شور و شوق مردم رشت با نتایج خوب داماش ادامه پیدا کند و استادیوم نیم قرنی رشت هم بعد از 3 سال شاهد خوشحالی مردم شهرباران باشد و آن روزها هم چندان دور نیست. دست در دست هم می دهیم تا بتوانیم ابرهای طوفانی را قدرتمند راهی مسابقات کنیم.تا بتوانیم با کسب نتایج درخشان جواب دندان شکنی به یاوه گویان بدهیم.