از سالیان قبل وبلاگ ها و سایت هایی مربوط به تیم های رشتی تاسیس شدند ولی بعد از مدتی دست از کار کشیدند و هیچ وقت ورزش این شهر سایت و خبرگزاری ای در شان جایگاه خود نداشت. در واقع این یک ضعف بود… سایت هایی هم که در گذشته بودند چندان فعالیتی نداشتند و به نوعی برازنده ی مردم ورزش دوست شهر باران نبودند.

پس از پایان فصل ۸۸-۸۹ تعدادی از جوانان رشتی تصمیم گرفتند تا سایت پر قدرت و بروزی تاسیس کنند تا اخبار و حواشی ورزش رشت به خصوص تیم های داماش گیلان را بازگو کند. ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ سالروز تاسیس این سایت بود، سایتی که حتی اسم آن ریشه در تاریخ و فرهنگ این شهر دارد.وارش کلمه ای گیلکی و به معنی بارش باران می باشد که در واقع اسم رشت نیز برگرفته از این واژه گیلکی میباشد.

وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان هیچ گونه وابستگی به باشگاه ، ارگان و شخصیت خاصی ندارد . بلکه وارش اسپرت متعلق به همه کاربران و هواداران داماش و ورزش دوستان گیلانی است.

وارش اسپرت علاوه بر اینکه در تمام این سال ها از پربازدیدترین سایت های ورزشی گیلان بوده ، در سال 94 موفق شد  به عنوان تنها سایت ورزشی گیلان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور مجوز فعالیت با شماره ثبت ۷۵۷۸۶ اخذ نماید.