وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داربی گیلان که به تازگی از سوی هواداران گیلانی به الگیلانو شهرت یافته  است همیشه حواشی خاص خودش را چه از قبل از بازی ، چه در حین و بعد از بازی داشته است اما در اکثر مواقع این حواشی بر روی سکوها یا در بین هواداران دو تیم بوده است و حداقل مسئولان دو تیم در حد حرف هم که شده  باشد هواداران خود را به آرامش فرا می خوانند.

 

ولی دربی سال 91 شامل حواشی ای از سوی مسئولان تیم ملوان منطقه آزاد هم شده تا حدی که بهمن صالح نیا ،مدیرعامل ملوان برای مکان بازی برگشت که قرار است در رشت برگزار شود، تعیین تکلیف می کند!

ایشان اگر مطلع نیست باید بداند این حق طبیعی و قانونی تیم میزبان است که برای انجام مسابقه، استادیوم مورد علاقه ی خود و هوادارانش رو انتخاب کند، استادیومی که به آن عادت داشته باشد!مگر مسئولان و مدیرعامل داماش در بازی رفت دخالتی در نوع یا محل برگزاری بازی داشته اند ؟!

 

همیشه آقای بهمن صالح نیا به عنوان پیشکسوت فوتبال گیلان مورد احترام مردم رشت بوده است و به همراه زنده یاد سیروس قایقران و محمد احمدزاده احترام خاصی در نزد فوتبال دوستان رشتی داشته اند ولی در این فصل ماجرا فرق کرد و ایشان که مورد انتقاد هواداران ملوان قرار گرفته بودند ، برای فرار از این انتقادها به جای سر و سامان دادن به وضعیت تیم خودشان فقط  قدرت انتقاد از دیگر نماینده گیلان را داشته اند! تیمی که تازه به لیگ برتر صعود کرده بود…داماشی که از سوی اکثر تیم های لیگ برتری و لیگ یکی پیام تبریک صعود دریافت کرد و حتی عده ای اندک از هواداران ملوان هم که شده در دنیای مجازی بابت این صعود تبریک گفتند ولی مسئولان ملوان … !

مطمئنا داماش به این پیغام و پیغام های تبریک دیگران نیازی نداشته است اما ایشان حتی ظاهر قضیه را هم حفظ نکردند !

 

از این سکوت معنادار هم که بگذریم به خوبی در اذهان هواداران داماش باقی مانده است که  آقای صالح نیایی که در ابتدای فصل در جذب بازیکن ناتوان بود،مسئولان استانی را به کمک مالی به داماش متهم کرد و این در حالی است که یک ریال هم از سوی مسئولان استانی به داماش کمک مالی نشد و حتی تربیت بدنی استان گیلان بدهی درشتی را هم باید بابت بازسازی استادیوم عضدی به داماش بپردازد!

جالب توجه اینجاست که آقای صالح نیا پول رضایت نامه بازیکن خود را از استانداری می گیرند وبه تازگی درخواست سه میلیارد تومان از استانداری را کرده اند و آنوقت چنین حرف هایی را هم مطرح می کنند ! ملوان یک تیم دولتی و نظامی است و در سایه همین حمایت ها بوده است که تاکنون سرپا مانده و البته هواداران رشتی این ادعا را ندارند که نباید به این تیم دولتی استان کمک مالی شود ولی این دلیل نمی شود که برای پوشاندن عملکرد ضعیف خود دیگر تیم استان و یا اگر بخواهیم کلی تر بگوییم تنها تیم خصوصی لیگ برتر را مورد نقد غیرمنصفانه قرار دهید!

این مورد هم گذشت و هواداران و مسئولان داماش این قضیه را به حساب فشارهای زیادی که از سوی مردم انزلی به بهمن صالح نیا وارد شده بود گذاشتند .

 

این بار در آستانه الگیلانو،بهمن صالح نیا پس از آنکه توافق لغو و تعویق بازی را به نام خود زدند ، یک انتظار غیرقانونی را هم دارند و میخواهند با توجه به دولتی-نظامی بودن تیمشان ،بر روی امتیاز میزبانی که حق مسلم داماش است تاثیر گذار باشند .

جناب آقای صالح نیا تیم شما میزبان است یا میهمان؟! شاید می شد اعتراض شما به تغییر ناگهانی مکان مسابقه پیش از لغو آن در روز شنبه را تا حدی قابل قبول دانست ، اما مکان برگزاری مسابقه در کجای دنیا با توجه به درخواست میهمان است؟!

ای کاش شخص آقای صالح نیا و اعضای محترم شورای تامین یک نگاه گذرا به حواشی بازی داماش-تراکتور و همچنین داماش،پرسپولیس بیندازند؛دو بازی که در این فصل در سردارجنگل انجام شد. اگر بد تیم داماش را می خواهید،حداقل مشکلات احتمالی هواداران ملوان را نخواهید!
مهندس عابدینی هم عکس العمل جالبی به این تلاش های مسئولان شهر همسایه داشته اند و در نقل قولی که از ایشان شنیده ایم گفته اند :"جز عضدی در زمینی دیگر بازی نمی کنیم"

در هر صورت هواداران داماش کوچکترین تغییر در مکان و حتی تاریخ برگزاری مسابقه را بر نمی تابند و امیدواریم مهندس عابدینی هم مثل گذشته از حق مسلم و قانونی امتیاز میزبانی تیمش نگذرد،حتی اگر به قیمت از دست دادن سه امتیاز مسابقه باشد.

 

ای کاش در این بین بهمن صالح نیا که محبوبیت خود را در نزد هواداران انزلیچی از دست داده است راهی دیگر برای بدست آوردن محبوبیت انتخاب می کرد!

الگیلانو سال 91 هم می گذرد ولی چه خوب بود همان طور که مسئولان رشتی و تیم داماش برای کم رنگ شدن حواشی بین هواداران این دو تیم قدم بر می دارند،مسئولان و بازیکنان تیم همسایه با رفتار و گفتار خود هیزم بر این آتش نمی ریختند تا باعث بیشتر شعله ورتر شدن آتش آن بشوند !