varesh-sport.com : از اوضاع و احوال تیم و روند نتایجش بگوئید.

به نظر من تیم دارد خوب کار می کند اما در چند بازی اخیر یا به خاطر بدشانسی و یا به دلیل مسائل داوری نتوانستیم آنطوری که باید و شاید نتیجه بگیریم اما من این قول را می دهم که تیم ما در آینده بهتر از این کار کند.

 

varesh-sport.com : در مورد حواشی خاصی که این روزها در خصوص شما شنیده می شود بگوئید. چه مشکلی پیش آمده که حتی شما بازی با تراکتورسازی به همراه تیم به تبریز هم نرفتید…؟!

یک مسئله بسیار کوچکی پیش آمده بود که بزرگش کرده اند. در جریان یک بازی دوستانه درون تیمی خطایی توسط یکی از بازیکنان بر روی من اتفاق افتاد که من گفتم خطا نیست و آقای تارتار هم به دلایلی ناراحت شدند و به من گفتند که برو دور زمین و بدو که این کار را انجام دادم و دو هفته هم هست که در لیست 18نفره تیم نیستم . من بازیکن داماش هستم و با تیم قرارداد دارم و طبق قراردادم باید در تیم باشم و در تمرینات هم حضور داشته باشم و این بنا به تصمیم سرمربی خواهد بود که در لیست تیم حضور داشته باشم یا حضور نداشته باشم. به نظر من مسئله چندان خاصی هم نبود که بعضی ها آمدند و  به این شکل بزرگش کردند و رسانه ای شد .

 

varesh-sport.com : چند روز پیش آقای عابدینی مصاحبه ای را انجام دادند و در آن از اخراج چند تن به عنوان حاشیه ساز تیم نام بردند که خیلی ها به دلیل این اتفاق فورا ذهنشان معطوف به شما و چند نفر دیگر شد!

همانطور که گفتم این مسئله چندان بزرگ نبوده است که بخواهد حاشیه تلقی شود و فکر هم نمی کنم آقای عابدینی در این مورد چیزی گفته باشند . مربی تشخیص داده است که من در این دو بازی حضور نداشته باشم ، حالا چه مسئله ای وجود دارد نمی دانم! شاید مشکلی دیده اند و یا شاید هم تیم جاسوس داشته باشد و خبررسانی بدی را انجام داده باشند که سوتفاهم به وجود آمده باشد… نمی دانم ! اما من به شخصه هیچ مشکلی با آقای تارتار ندارم..

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

 

varesh-sport.com : در مورد همین حرفتان راجع به جاسوس یک نقل قولی از شما در خبرگزاری منتشر شد که بعد از آن در روزنامه ها هم چاپ شد. شما فکر می کنید که تیم جاسوس داشته باشد؟!

واقعیتش این است که من فکر می کنم تیم داماش چند سالی هست که جاسوس دارد! آن افراد باید بدانند که با این کارها به هیچ جایی نمی رسند… این که هر اتفاقی که می افتد و هر خبری که می شود فورا آن را به رسانه ها انتقال می دهند به هیچ وجه کار درست و پسندیده ای نیست .

 

varesh-sport.com : شما در مورد این خبر فکر می کنید ازداخل تیم لزوما منتشر شده؟

من فکر می کنم وقتی که آقای تارتار داشتند به تیم می آمدند بعضی ها گوشش را پر کرده بودند چون وقتی ایشان آمدند گویا به او چیزهایی در مورد برخی از بازیکنان گفته بودند وگرنه من آقای تارتار را چنین شخصیتی نمی بینم! من در این چند سالی که در تیم حضور داشته ام فکر نمی کنم حاشیه ای را برای تیم درست کرده باشم. من کوچک تر از آقای تارتار هستم و ایشان سرمربی تیم هستند و باید به او احترام بگذارم که گذاشتم و وقتی هم گفتند برو دور زمین بدو، به حرفش گوش دادم و اینکار را انجام دادم . نه حرفی پیش آمد و نه توهینی شد ولی فکر می کنم برخی ها آن را بزرگ کردند و خودم هم واقعا تعجب می کنم که چرا مسئله به این شکل پیش رفته است!

 

varesh-sport.com : به نظر شما این حاشیه سازی های اخیر با توجه به مشکلات مالی داماش می تواند از جای خاصی نشأت بگیرد؟ و در مورد این مسئله بومی و غیربومی که در برخی از رسانه ها به آن پرداخته می شود چه نظری دارید؟

به نکته خیلی خوبی اشاره کردید…ما چند سال است که در این تیم بازی می کنیم و خود من از دوره استقلال شهرداری در این تیم هستم و به خداوندی خدا قسم می خورم که تا الان هیچ وقت، هیچ مربی و مدیرعاملی به این باشگاه نیامده است که بخواهد از این مسئله بومی و غیر بومی حرفی بزند و آن را یک مشکل بداند . اینجا ما مسئله بومی و غیر بومی نداریم و وقتی در یک تیم حضور داریم همه یک تیم را تشکیل می دهیم! ما بازیکنانی که در این چند سال در تیم حضور داشته ایم همیشه استقبال خوبی را داشته ایم و بدرقه خوبی هم داشته ایم… قصد تعریف کردن از خودمان را ندارم ولی همیشه هر بازیکنی که به اینجا آمده است از بازیکنان بومی و رفتارشان راضی بوده است. ما هیچ مشکلی با بازیکنان غیربومی نداریم و همه با هم عضو یک خانواده و یک تیم هستیم و به نظر من این کسانی که راجع به این مسائل صحبت می کنند قصد دارند برای تیم حاشیه سازی کنند.

 

varesh-sport.com : و در مورد این حرف آقای تارتار در مورد کنار گذاشتن پا به سن گذاشته ها که بعدا خودشان تکذیبش کردند چه صحبتی دارید؟

خود آقای تارتار آمدند و در جلسه ای که با بازیکنان داشتند گفتند من چنین حرفی را نزده ام و خودشان هم گفتند که من تا 37 سالگی بازی کرده ام . بنده افشین چاوشی الان 28 سال دارم، رضا مهدوی 30 سال دارد به ما که سن بالا نمی گویند ! ما تازه اول دوران اوج فوتبالمان است… حالا شاید برخی از تماشاگران بگویند افشین چاوشی ضعیف شده است و راست هم می گویند چون من نسبت به سال قبل چند کیلویی وزن کم کرده اما در مورد بازی ، من امسال به جز بازی با صنعت نفت در پست تخصصی خودم بازی نکرده ام ! یعنی پستی بازی کرده ام که اصلا به آن علاقه ندارم چون از دروازه دور هستم. هر کس به من می رسد می گوید که چرا گل نمی زنی؟ به او همین جواب را می دهم و میگویم من هافبک بازی می کنم و برخی ها تازه می فهمند که افشین چاوشی فوروارد بازی نمی کند ! سر همین مسئله تصمیم گرفتم دیگر در آن پست بازی نکنم و فقط فوروارد بازی کنم ؛ بازی نفت را در این پست بودم و بعد از آن هم که این مسئله پیش آمد و دو مسابقه را از لیست خارج بودم.

یک هافبک چپ باید هم در دفاع اضافه شود و هم به خط حمله اضافه شود که واقعا خیلی انرژی می گیرد. شما خودتان بهتر می دانید که من در این چند سال یکی از بهترین گلزنان این تیم و این شهر بوده ام و این اولین سالی هست که تا این هفته از رقابت ها فقط دو گل زده ام!

 

 

varesh-sport.com : بله همینطور است، به نظر شما این تک مهاجم بازی کردن روی کمتر گل زدن ما تاثیر نداشته است؟ این تک فوارد بازی کردنمان از فصل گذشته و اول همین فصل بنا نهاده شد و همچنان ادامه دارد…

تیمی که بخواهد هجومی بازی کند باید دو فوروارد بازی کند و ما هم این توان را داریم اما همه چیز بستگی به نظر مربی تیم دارد . البته بازی با فجرسپاسی دو فوروارد بازی کردیم و احساس می کنم این بازی هم قرار است با دو فوروارد بازی کنیم اما نمی دانم چه کسانی قرار هست که در ترکیب حضور داشته باشند .

 

varesh-sport.com : امروز هم با انگیزه و انرژی بیشتری نسبت به بعضی روزهای دیگر تمرین می کردید ، آیا مشکل شما برطرف شد که این انتظار باشد تا در آینده باز هم از شما استفاده شود؟

شما گفتید که امروز انرژی بیشتری داشتی ولی من همیشه سعی کرده ام که با تمام توانم تمرین داشته باشم اما خب بعضی روزها ممکن است بازیکن روزش نباشد. من فکر می کنم در کل جهان فقط لیونل مسی و کریستین رونالدو باشند که همیشه به یک شکل هستند . به هر حال یک فوتبالیست پایین و بالا دارد و ما ایرانی ها هم همیشه احتیاج داریم که یکی باشد به ما روحیه و انگیزه بدهند . من تمام سعی و تلاشم را  می کنم که اول آن چیزی باشم که مردم دوست دارند و بعد از آن بتوانم برای تیمم مثمر ثمر باشم و گلزنی کنم .

 

varesh-sport.com : من جوابم را نگرفتم که آیا الان مشکلتان برطرف شد که در آینده در ترکیب تیم هم احتمال حضورتان باشد؟

راستش من بعد از آن قضیه فرصتی پیش نیامده که با آقای تارتار صحبت کنم اما گفتم من هیچ مشکلی با آقای تارتار ندارم ولی اینکه آقای تارتار چه خبری برایشان اشتباها رسانده اند و قضیه به چه شکل است در جریان نیستم.

 

varesh-sport.com : فکر نمی کنید اگر به شکل خصوصی با ایشان صحبت کنید بهتر باشد؟ این حرف نزدنتان شاید باعث شود که باز هم آن دیگرانی که شما می گوئید حرف های دیگری بزنند و به این مشکل دامن زده شود…

در این چند وقت از آنجایی که بازی ها هر 3-4 روز در میان برگزار می شود چنین فرصتی پیش نیامده اما فکر می کنم در چند روز آینده بشود که صحبت هایی را با هم داشته باشیم.

به هر حال تمام سعی و تلاش ما این است که در درجه اول تیم شهر ما موفق باشد چون خیلی از مردم من را می بینند و می گویند چرا تیم به این شکل شده است و به این شکل نتیجه میگیرد…درست است که ما در این چند هفته واقعا بد داریم نتیجه میگیریم و تیم های پایین جدول به ما رسیده اند اما من فکر می کنم وضعیت تیم خوب شود . انشالله تیم همانطوری شود که شما و مردم می خواهید و دوباره به روند رو به رشد و پیروزی دست پیدا کنیم و همان تیمی شویم که مردم شهرمان از ما می خواهند .

 

varesh-sport.com : و صحبت پایانی …

از هواداران می خواهم که مثل بازیهای گذشته که در سرما و گرما یارو یاور تیم بودند ما را تنها نگذارند ، تیم را حمایت کنند و سنگ تمام بگذارند تا بتوانیم در بازی های آینده انشالله سربلند از زمین بیرون بیاییم.

 

 

مصاحبه : مهرداد – میثاق