وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : با توجه به خبرهایی که در مورد واگذاری استادیوم سردارجنگل و تیم فوتبال ساحلی به باشگاه داماش شنیده می شود، تصمیم گرفتیم سراغ رئیس هیئت فوتبال استان گیلان برویم تا جویای برخی شرایط حاکم بر اطراف باشگاه داماش شویم . مصاحبه جالب و صمیمانه وارش اسپرت با متولی فوتبال استان را در ادامه بخوانید :

 

varesh-sport.com : از شرایط و مشکلات سال گذشته شروع کنیم ؛ در این مورد توضیح دهید…

سال گذشته دو تیم داماش و ملوان دچار مشکلات عدیده ای بودند و مشکلاتشان آن قدر جدی بود که اگر همدلی استان نبود این دو تیم نمی توانستند خودشان را در جدول نگه دارند. شاید بگویند مسئولین به لحاظ مالی کمک نکردند ولی در ارتباط کار اداری،پیگیری مسائل و …تلاش های زیادی را انجام دادند و به اینجا رسید که تیم ماند. ماندن تیم هم به غیرت بازیکنان ، دست اندرکاران باشگاه ، هواداران مرتبط بوده و مسئولین هم تلاش کردند که بتوانند اینکار را انجام دهند.

همان طور که در جریان هستید بالغ بر 10 جلسه در استانداری،فرمانداری،تربیت بدنی برای کمک به باشگاه داماش تشکیل شد و جلسه ای هم با آقای اژه ای داشتیم و خدمت ایشان رسیدیم که آقای عابدینی،مدیرکل تربیت بدنی و… هم در آن حضور داشتند. این تصور برای خیلی ها از جمله خودم پیش می آمد که آقای اژه ای باید انسان سخت گیری باشند ولی ما که از نزدیک ایشان را مشاهده کردیم متوجه شدیم هم به ورزش آشنایی زیادی دارد و هم بسیار فرد عرفانی و رئوفی هستند .

اینها را برای این گفتم که شما بدانید همدلی در بسیاری از مواقع از پول ارزشمندتر است.

 

متن کامل در ادامه مطلب

varesh-sport.com : زحمات و پیگیری هایی که شخص شما برای برون رفت داماش از آن مشکلات انجام دادید هیچ گاه از چشم تیزبین هواداران داماش دور نماند، اما من می خواهم شما را از یک سری مسئولین جدا کنم. جلساتی که هیچ گونه نتیجه ای نداشت،چه فایده ای داشت؟ آیا غیر از این بود سال های سال میلیون میلیون (و شاید هم میلیارد) به حساب دیگر تیم استان واریز می کردند، ولی در فصلی که نماینده مرکز استان در بلاتکلیفی بود هیچ کمکی صورت نگرفت و به فکر دور زدن امیر عابدینی بودند…؟

من خواهشم از شما این است که من را از مسئولین جدا نکنید و مسئولین را از باشگاه و خودتان جدا نکنید؛ ما همه یکی هستیم،اگه همه یکی نبودیم و مسئولین پای کار نبودند این انتقال صورت نمی گرفت و این تیم حفظ نمی شد…
گاهی اوقات یک دویست میلیون تومان درخواست می کنند و مسئولین هم پولی را برای کمک به باشگاه پرداخت می کنند…

 

varesh-sport.com : همین کمک را نمی توانستند به داماش بکنند؟!

خواستند که ندادند؟

 

varesh-sport.com : این همه مصاحبه و درخواست مدیر باشگاه…

ما دنبال این بودیم که داماش را از این بلاتکلیفی بیرون بیاوریم و دنبال این نبودیم که دویست میلیون به باشگاه داماش کمک کنیم ، وگرنه حاضر بودیم یک کمک مالی بکنیم و خودشان پیگیر کار خودشان باشند…باور کنید دوندگی این کار خیلی سخت تر از تهیه یک میلیارد تومان است .

 

varesh-sport.com : سوالی داریم و می خواهیم با صراحت پاسخگو باشید.بعضی ها در آن برهه معتقد بودند امیر عابدینی خیلی از مشتریان تیم را فراری داد تا خودش بر سمت مدیرعاملی باقی بماند. شما در این مورد چطور فکر می کنید ؟

همیشه در زندگیم سعی کردم با همه صادق باشم و شفاف صحبت کنم.آقای عابدینی انصافا زحمت زیادی کشید…ببینید حتی کسی که می آید و یک حیوانی را نگه داری می کند و بزرگش می کند به آن علاقه پیدا می کند…آقای عابدینی وقتی برای داماش سه سال کار کرد این تیم را مثل بچه خودش می داند و دوست دارد این را به ثمر برساند و از دستش ندهد. بنده خدا به من گفت شما اگر کسی را دارید بیاورید. مثلا چه کسی را فراری داده است؟!

 

varesh-sport.com : داستان هدایتی …

آقای هدایتی خودش رفت و با شرایط بهتر وخوب ملوان را گرفت! آیا قوه قضاییه قبول می کرد با آن شرایط داماش را واگذار کند؟

با این شرایطی که گهر را گرفت ، آیا قوه قضاییه قبول می کرد داماش را به او بدهد؟ آقای عابدینی صاحب تیم بود که مخالفت کند؟ قیمت را آقای عابدینی می داد؟

منصفانه به این قضیه نگاه کنیم…من به عنوان متولی فوتبال استان دارم اعلام می کنم، آقای عابدینی چیزی برای تیم کم نگذاشت و زحمت بسیاری کشید. احتمال دارد افرادی باشند که با ایشان خوب نباشند و این شایعات را درست می کنند. نباید بگوییم که آنقدر خریدار آمده بود که آقای عابدینی گلچین کرد؛ اینطور نبود…کسی نبود که بیاد. اگر هم کسی می آمد آقای عابدینی که نمی توانست شرط بگذارد و شرط را قوه قضاییه گذاشت.

هیچ کسی عاری از عیب نیست،از جمله آقای عابدینی،بنده،شما و همه…اما ما باید محاسن و خوبی های افراد را بررسی کنیم. در آن مسائل ومشکلات آقای عابدینی تلاش کرد و البته اگر هم به تنهایی جلو می رفت، نمی توانست موفق شود . همه با هم تلاش کردند و در تاریخ می نویسند داماش بدون پول موفق شد…

امسال هم مثل سال گذشته است و شاید مبلغ اندکی آمده باشد ، ولی این شرایط جدولی که تیم های بیشتری سقوط می کنند شرایط را سخت تر می کند. من آرزویم این است که ملوان آسیایی شود و داماش هم در جدول بماند. چون اگر این تیم هایمان بمانند، ما هم کرسی بیشتری در فدراسیون داریم.

 

varesh-sport.com : در جریان واگذاری استادیوم سردارجنگل رشت به باشگاه داماش گیلان هستید؟

بله؛ نامه ای هم توسط آقای عابدینی به من زده شده است که قرار است بنده پیگیری کنم. چند وقت پیش در جلسه ای هم که هیئت های ورزشی استان با استاندار داشتند ، ایشان عنوان کردند در جاهایی که می توانیم به باشگاه ها واگذار کنیم و بتوانیم از آن مبلغ در جاهای دیگر هزینه کنیم.

 

varesh-sport.com : چقدر امیدوار هستید این واگذاری انجام بگیرد؟

50 به50 است.

 

varesh-sport.com : مشکلات کار را در کجا می بینید؟

مشکلات اداری است…ما پیگیری می کنیم تا این استادیوم به باشگاه داماش واگذار شود. البته با رعایت قوانین که من چندان در جریان نیستم چون مرجع پاسخگو هم نیستم .

 

varesh-sport.com : مثل اینکه شما مذاکراتی را با باشگاه داماش برای زیر پوشش قرار دادن تیم فوتبالی ساحلی "لسمان مروارید خزر رشت" انجام داده اید و باشگاه داماش هم درخواستی بر همین مبنا داشته اند. اینکار به کجا کشیده شد؟

ما به داماش نامه ای زدیم که فوتسال بانوان و فوتبال ساحلی که هر دو در لیگ برتر هستند را تحت پوشش قرار دهند چون به نفع داماش است که تیم های لیگ برتری بزرگسالشان را زیاد کنند. به نوعی دهن پر کن است و این استعداد هم این جا هست.

ما 275 کیلومتر نوار ساحلی داریم؛ از همین قضیه می توانند استفاده کنند ، نامه بزنند و زمین بگیرند. چون زمین ساحلی هم هزینه ای ندارد، می توانند هتل آپارتمان هم بزنند تا میزبان تیم های دیگر باشند و ما همان گونه که برای ثبات این تیم تلاش کردیم در جهت تقویت تیم هم هر تلاشی که بتوانیم را انجام می دهیم تا کمک حال باشگاه باشیم، ولی به شرطی که قوانین زیر پا گذاشته نشود و اعتبار هیئت ها زیر پا گذاشته نشود. باشگاه هم باید حق و حقوقش را بداند چقدر است و بهم احترام بگذاریم…

 

varesh-sport.com : منظورتان این است که الان باشگاه داماش از حدوحدود خارج شده؟

نه!نه! من کلی گفتم و اصلا منظورم به داماش نبود.

 

varesh-sport.com : پس شرایط برای ورود داماش در فوتبال ساحلی به چه شکلی است؟!

فعلا که در انتهای فصل فوتبال ساحلی هستیم و مسابقات تمام شد؛ برای فصل بعد باید کاری انجام دهیم.

 

varesh-sport.com : شنیده می شد که مهندس شهرام قویدل،مالک باشگاه داماش گیلان چندی پیش در جلسه مطبوعاتی معارفه حمید درخشان اعلام کرده بود که اگر مسئولین استانی کمک نکنند تیم را از استان خارج می کنم. از لحاظ قانونی چنین اجازه ای دارد؟

گاهی اوقات در مصاحبه ها،حرف هایی زده می شود و شما همه را باور نکنید! از لحاظ قانونی چنین اجازه ای ندارند.

 

varesh-sport.com : در مورد تغییر نام؟

این هم باید با ما هماهنگ شود.بعضی مواقع افراد از روی عصبانیت حرف هایی را می زنند و نباید زیاد به دل گرفت.

 

varesh-sport.com : می گویند چمن مصنوعی عضدی رشت کیفیت خود را از دست داده است. ماشاالله مسابقات تمام رده های سنی هم  که در آن انجام می شود.آیا فکری برای بازسازی این چمن کردید؟

ما سه ماه پیش 35 میلیون در آن گرانول ریختیم و دیگر باید چه کنیم؟ بهترین چمن مصنوعی را داریم.از بازیکنان داماش بپرسید چمن مصنوعی شیراز چه طور بوده است! در آنجا چمن حالت موکتی دارد.

 

varesh-sport.com : سه هفته دیگر داماش میزبان استقلال تهران است.آیا باز هم قبل از بازی برای استادیوم برگزاری مسابقه بکش بکش داریم؟

نه، بازی با استقلال در سردارجنگل انجام می شود.

 

varesh-sport.com : سوال آخر را می خواهیم به عنوان درد و دل، دل سوختگان فوتبال رشت را بازگو کنیم. تیم نظامی فجر گیلان کمک بسیار خوبی را به فوتبالیست های گیلانی می کرد و شما هم زمانی در این تیم مسئولیتی را بر عهده داشتید.چه شد منحل شد؟

سیاست درون تشکیلاتی بعضی از سازمان ها است که گاهی اوقات باشگاه ها را رونق می دهند و بعضی اوقات هم به دلایلی قادر نیستند و چون در آن زمان مصادف شده بود با بازنشست شدنم، دیگر نمی توانستم ورود کنم. 

 

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید