وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : در مرحله یک هشتم پایانی رقابت های جام حذفی باشگاه ایران ، تیم فوتبال داماش گیلان در یک بازی استثنایی توانست تیم ماشین سازی تبریز را در استادیوم یادگار امام تبریز با نتیجه دو بر یک شکست دهد تا به عنوان یکی از هشتم تیم برتر جام حذفی در مرحله یک چهارم شناخته شود.

 

داماش در حالی با ترکیب اصلی خود پای به این دیدار گذاشته بود که روز جمعه با اتوبوس سفری یازده ساعته و خسته کنند را جهت حضور در تبریز پشت سر گذاشته بود و استادیوم محل برگزاری دیدار نیز روز سردی را می گذراند. گل های این مسابقه توسط محمدرضا مهدوی و مصطفی حاجتی در دقایق 89 و 105 برای داماش گیلان به ثمر رسید و تک گل تیم ماشین سازی نیز توسط محسن دلیر در دقیقه 24 به ثمر رسید. ضمن اینکه ماشین سازی یک ضربه پنالتی را در دقیقه 110 دیدار توسط رسول خطیبی از دست داد.

 

داماش شهر باران در شرایطی این دیدار را با نتیجه دو بر یک به سود خود پایان داد که با اخراج محمد محمدی در دقیقه 109، ده نفره به بازی ادامه می داد. ضمن اینکه از آنجایی که ابراهیم قاسمپور سرمربی داماش گیلان هر سه تعویض خود را در 90 دقیقه قانونی دیدار انجام داده بود این محمد آبشک هافبک جوان و آینده دار داماش بود که 20 دقیقه از دروازه داماش محافظت کرد.

محمد غلامی ، میلاد زنیدپور و کاپیتان محمدرضا مهدوی نیز اخطاری های این دیدار بودند. حریف مرحله یک چهارم نهایی داماش گیلان در بازی فردا ما بین تیم های ابومسلم و شاهین بوشهر مشخص خواهد شد.

 

داماش گیلان شنبه هفته آینده در چارچوب هفته پانزدهم لیگ برتر باشگاه های ایران در دیداری حساس و در شهر قم به مصاف تیم صبای این شهر خواهد رفت.

 

حوادث و لحظات حساس این دیدار در ادامه مطلب

*ترکیب داماش گیلان : محمد محمدی،علی رضا نظیف کار،جونیورآلوز،ابوذر رحیمی،مهدی مهدوی کیا،محمد رضا مهدوی،عباس آقایی(از دقیقه 78 محمد آبشک)،افشین چاوشی،میلاد زنیدپور(از دقیقه 73 مصطفی حاجتی)،حسین ابراهیمی(از دقیقه 66 علی رضا جهانبخش )،محمد غلامی.

 

*ترکیب ماشین سازی : حامد ریاحی،کاوه زنگیان،محمدرضا شریفی،فراز فاطمی( از دقیقه 85 مهرداد بایرامی)،مجید پالوچ(از دقیقه 76 سامان نریمان جهان)،علی اکبر فرهنگ،سید حسین حسینی،میثم تقی زاده،محسن دلیر،رسول علیزاده،بهمن کامل(از دقیقه 98 رسول خطیبی).

 

دقیقه 7 :چاوشی در کنج محوطه جریمه صاحب توپ می شود و شوت سرپا و تک ضرب او از کنج دروازه ریاحی دروازه بان ماشین سازی به بیرون می رود.

 

دقیقه 13 : رسول علیزاده با یک پاس به پشت مدافعان ، ماشین سازی و محسن دلیر را صاحب موقعیت می کند اما ضربه چیپ محسن دلیر به پشت دروازه محمد محمدی دروازه بان داماش می رود.

 

دقیقه 32 : توپی که با دفع ناقص مدافع ماشین سازی بر روی حرکت چاوشی در جلوی پای محمد غلامی فرود می آید را این بازیکن با ضربه زمینی به سمت دروازه ماشین سازی شلیک می کند که بسیار خطرناک از کنار دروازه ماشین سازی به بیرون می رود.

 

دقیقه 44 : سماجت میلاد زنیدپور بر حفظ توپ و عبور از بازیکنان حریف و سانتر خوب او در شرایطی نامناسب در موقعیتی بسیار عالی به افشین چاوشی می رسد که ضربه سر چاوشی با اختلافی بسیار از کنار دروازه به بیرون می رود.

 

دقیقه45+2 : بهترین موقعیت داماش در این نیمه در این دقیقه از دیدار بدست آمد به نحوی که سانتر زیبای مهدی مهدوی کیا از سمت راست با استپ سینه محمد غلامی در داخل محوطه جریمه به چاوشی می رسد که شوت افشین چاوشی با اصابت به دیرک عمودی دروازه وارد چارچوب ماشین سازی نمی شود.

 

دقیقه 47 : شوت از راه دور و نچندان خطرناک چاوشی به بیرون دروازه می رود.

 

دقیقه 55 : شوت از راه دور و کم جان دلیر به راحنی در دستان محمدی قرار می گیرد.

 

دقیقه 87 : سانتر زیبای مهدوی کیا بر روی ضربه ایستگاهی بهترین فرصت داماش گیلان تا این دقیقه از مسابقه برای به ثمر رساندن گل تساوی بود که از دست رفت .

 

دقیقه 92 : داماش گیلان که با به ثمر رساندن گل تساوی در واپسین دقایق روحیه مناسبی را گرفته بود بر روی یک ضربه ایستگاهی صاحب یک موقعیت شد. سانتر خوب مهدوی کیا با ضربه سر مهدوی از وسط محوطه جریمه به دیرک عمودی دروازه برخورد کرد تا این موقعیت از دست برود.

 

دقیقه 99 : شوت میانه میدان بازیکنان ماشین سازی در موقعیتی مشکوک به آفساید به مهاجم این تیم رسید و وی را در موقعیتی مناسب در مقابل محمدی قرار داد که با خطای دروازه بان داماش مواجه شد تا داور در حالی که می توانست به محمدی تنها یک اخطار بدهد این دروازه بان را اخراج کند. در این لحظه از آنجایی که تعویض های داماش تمام شده بود محمد آبشک در درون دروازه قرار گرفت و رسول خطیبی سرمربی ماشین سازی نیز به عنوان یار تعویضی وارد میدان شد تا بلکه وی گل پیروزی ماشین سازی را بزند اما ضربه او به بیرون چارچوب داماش رفت.

 

دقیقه 108 : ضربه کرنر ماشین سازی با ضربه ی سر بازیکنان به روی خط دروازه داماش آمد اما علی نظیفکار که بر روی خط قرار داشت توپ را دور کرد.

 

دقیقه110 : باز هم سانتر خطرناک ماشین سازی از روی ضربه کرنه با ضربه مهاجمین این تیم به دیرک افقی دروازه اثبات کرد تا شانس هم با داماش در این دیدار همراه باشد.

 

دقیقه 118 : داماش در این دقیقه دو موقعیت خطرناک توسط افشین چاوشی و بر روی شوت های او در داخل محوطه جریمه ایجاد کرد که توپ با عکس العمل دروازه بان مواجه شد که توپ دوم تبدیل به ضربه کرنر شد.

 

ماشین سازی 1-0داماش گیلان (دقیقه 24) : سانتر بازیکنان ماشین سازی از میانه میدان با ضربه سر و دفع ناقص جونیور آلوز در جلوی پای محسن دلیر مهاجم ماشین سازی قرار می گیرد تا این بازیکن بدون تعلل و با شوتی سر ضرب تک گل ماشین سازی را روی جایگیری اشتباه محمدی به ثمر برساند تا ماشین با این تک گل نیمه نخست را به سود خود پایان دهد.

 

ماشین سازی 1-1 داماش گیلان ( دقیقه 89) : سانتر و تغییر جهت مناسب افشین چاوشی از محوطه بیرونی 18 قدم به جناح راست به علیرضاجهانبخش بازیکن تعویضی و جوان داماش شهر باران در گوشه دیگر محوطه جریمه می رسد و این بازیکن با دریبلی سرپا و فرستادن توپ به منطقه میانی شش قدم توپ را به کاپیتان محمدرضا مهدوی می رساند و او نیز با ضربه آرام توپ را از زیر دستان دروازه بان ماشین سازی وارد دروازه این تیم می کند تا در میان بهت هزار هوادر تبریزی نتیجه این بازی در نود دقیقه قانونی تساوی یک بر یک شود.

 

ماشین سازی 1-2داماش گیلان (دقیقه 105) : حرکت عالی مهدوی کیا از سمت راست محوطه جریمه و پاس به بیرون او به مصطفی حاجتی رسید و شوت زمینی این بازیکن بر خلاف جهت دروازه بان و با اندکی تغییر مسیر توسط مدافعان ماشین سازی وارد دروازه ماشین سازی شود تا داماش ده نفره و بدون دروازه بان تخصصی این دیدار استثنائی را در کما شگفتی با نتیجه دو بر یک به سود خود به پایان برساند.

 

اتفاق ویژه : محمد آبشک که به عنوان بازیکن تعویضی از دقیقه 80 به بازی آمده بود از دقیقه 100 و با اخراج محمدی در درون دروازه قرار گرفت و اگر چه بر روی کرنرها سراسیمه عمل می کرد اما روی خروج ها نشان داد که می توان به عنوان دروازه بان هم روی او حساب بازی کرد !!