وارش اسپرت:

 

 از هفته سوم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های ایران عصر امروز یک دیدار در استادیوم شهید عضدی رشت برگزار شد که طی آن تیم های مدعی داماش گیلان و تربیت یزد به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. این بازی در حضور بیش از 5 هزار هوادار برگزار شد. گل تیم فوتبال داماش گیلان توسط آدمیر در دقیقه 48 مسابقه به ثمر رسید.

 

 در دیگر مسابقات مهم این گروه شهرداری بندر عباس با نتیجه 4 بر 3 از سد فولاد نطنز گذشت و صدرنشین این گروه مس رفسنجان نیز در خارج از خانه و در دیداری عجیب با نتیجه 4 بر 0 از گلگهر سیرجان باخت! هم اکنون تیم های هم استانی گلگهر سیرجان و مس رفسنجان هر دو با 6 امتیاز از 3 بازی خود در رتبه های اول و دوم قرار دارند و داماش گیلان نیز با 3 تساوی از 3 بازی خود در رتبه دهم جدول رده بندی این رقابتها در گروه الف قرار گرفت.

 

 گزارش بازی و حاشیه:

 

 *این بازی راس ساعت 14:30 و در هوایی مطلوب آغاز میشود. داماشی ها با لباس آبی سرمه ای و تربیت یزد نیز با لباس های سفید وارد میدان میشوند.داماش با ترکیب : میلوش، دهقان ، سعادتی ، مختاری(میکائیلی) ، حاجتی(سهرابی 78) ، آبشک ، لوینیان (نیمه دوم حسینی) ، میختاریان ، افشه ، مهدوی ، آدمیر در این مسابقه حضور یافت.

 

*بازی با تشویق خوب هواداران داماش شروع میشه و تیمها در یک ربع اول بازی بیشتر در حال ارزیابی همدیگه هستند اما رفته رفته این بازی حالت جدی تری به خودش میگیره و اولین موقعیت جدی به روی دروازه داماش در دقیقه 14 توسط تیم تربیت یزد شکل میگیره که خوشبختانه در حالی که مهاجم تربیت یزد تک به تک شده بود توپ رو به نوک پای میلوش میزنه و در ادامه هم مهاجم دیگر این تیم نتونست با پله شدن توپ ضربه خوبی به سمت دروازه بزنه در ادامه یک موقعیت خوب برای افشه و داماش روی یک سانتر بدست میاد که متاسفانه افشه با بی دقتی توپ را با ضربه سر به بیرون میزنه.

 

ادامه گزارش و حواشی این مسابقه+دیگر نتایج این گروه در ادامه مطلب:

*دقیقه 18 آدمیر طبق معمول کند و افتضاح بازی میکنه و معلوم نیست که چطور با این بازی پر انتقاد همیشه در ترکیب ثابت حضور داره (هر چند برای این بازی افشین چاوشی مصدوم بود و از لحاظ مهاجم مشکل داشتیم)، یک موقعیت تک به تک توسط آدمیر به راحتی از دست رفت و مورد انتقاد تعدادی از هواداران قرار میگیره.

 

 *بر روی فشاری که تیم داماش بر روی دروازه تربیت یزد ایجاد کردو بر روی یک ضربه ایستگاهی که توسط مصطفی حاجتی بر روی دروازه زده میشه بازیکن تیم یزدی داخل محوطه یک خطای هند را مرتکب میشه و داور نیز بلافاصله نقطه پنالتی را نشون میده که با اعتراض شدید بازیکنان تربیت حتی پس از زدن ضربه پنالتی مواجه میشویم! متاسفانه این ضربه پنالتی توسط محمدرضا مهدوی از دست میره تا داماش یک فرصت دیگر برای پیش افتادن رو از دست بده.

 

*یک شوت پرقدرت از محمد آبشک در دقیقه 30 مسابقه نواخته میشه. داماشی هادر نیمه اول مخصوصا در 30 دقیقه ابتدایی نیمه اول کاملا برتر از یزدی ها ظاهر میشوند اما متاسفانه به گل نمیرسند.15 دقیقه پایانی نیمه اول نیز با حملات جسته و گریخته اما بی هدف داماش دنبال میشه.

 

*تماشاگران کنار جایگاه وقتی بازی خوب و تماشاگر پسند داماش رو میبنند در پایان نیمه اول و هنگام خروج تیم برای حضور در رختکن برای تیم داماش دست میزنند تا اینطور تشکر کنند.

 

 *نیمه دوم نیز با حملات دامنه دار داماش شهر باران دنبال میشه و در یک حرکت تاکتیکی و ردو بدل شدن چند پاس افشه با دروازه بان تیم تربیت تک به تک میشه اما پس از دریبل گلر حریف، با دست گلر متوقف میشه تا باز هم داور نقطه پنالتی رو نشون بده و گلر نیز با یک کارت زرد جریمه بشه. این بار آدمیر در پشت توپ قرار میگیره وتوپ رو برخلاف جهت حرکت دروازه بان به تور دروازه میدوزه تا بالاخره داماش از حملات دامنه دار خود به یک گل از روی نقطه پنالتی دست پیدا کنه.

 

*دقیقه 52 حملات داماش همچنان ادامه داره،دراین دقایق مهدوی فوق العاده کار میکنه و اکثر حرکات داماشی بر پایه اون پی ریزی میشه . روی یک حرکت زیبا محمدرضا مهدوی یک بار دیگه افشه رو با دروازه بان حریف تک به تک میکنه که بهنام قصد داشت تا توپ رو از بین پاهای دروازه بان رد کنه اما متاسفانه توپ در بین پاهای دروازه بان گیر میکنه و این توپ هم از دست میره…

 

*در نیمه دوم مسابقه و بعد از حضور سید علی حسینی تیم داماش با نظم بهتری به بازی خودش ادامه میده. در دقیقه 60 و روی فرار ها خوب حسینی و پاس مورب او محمد آبشک صاحب توپ میشه و شوت محکمی رو روانه دروازه تربیت یزد میکنه که البته به بیرون میره.

 

*دقیقه 65 مختاری یک خطا انجام میده که متاسفانه باعث مصدومیت او شد و بعد از بازی با عصا از استادیوم خارج شد.داور نیز به مختاری یک کارت زرد نشون میده. مصدومیت مختاری جدیست و با میکائیلی تعویض میشه.

 

 *میلوش که امروز تقریبا روز کم کاری رو پشت سر گذاشته بود بر روی یک ضربه ایستگاهی یک گل دریافت میکنه. این گل به حدی پر انتقاد و مسخره بود تماشاگران بلافاصله در اعتراض علی نظر محمدی رو با لقب همیشگیش (چیلاورت) تا پایان بازی تشویق میکنند. توپ با برخورد به خط دفاع داماش به حدی کند شده بود که از لحظه نواخته شدن توپ تا رسیدن به دروازه حدود 2 تا 3ثانیه طول کشیده بود و در تمام این مدت میلوش فقط به آمدن توپ به سمت دروازه نگاه میکرد!!

 

*در دقیقه 78 هادی سهرابی جایگزین مصطفی حاجتی میشه. حملات داماش به شکل پراکنده تر در میاد ، در قسمتی از استادیوم پوشنیک مورد انتقاد قرار میگیره و دقایق پایانی بازی مجید جهانپور مربی کهنه کار رشت مورد تشویق هواداران حاضر در ورزشگاه قرار میگیره.این تشویق بعد از سوت پایان بازی بار دیگر تکرار میشه. در ثانیه های پایانی بازی یک پنالتی صد در صد برای داماش گرفته نمیشود!! این خطای مسلم بر روی محمدرضا مهدوی صورت میگیره اما مثل اینکه داور به خاطر دو ضربه پنالتی قبل این حرکت رو دیگه خطا نمیبینه و حتی یک اخطار هم به مهدوی میده.

 

نتایج کامل دیدارهای امروز (جمعه) از هفته سوم لیگ دسته 1 :

 

شهرداری بندرعباس 4  فولاد نطنز 3

پیام مشهد ‪ ۱‬همیاری اراک ‪۱‬

مقاومت شهید سپاسی ‪ ۱‬شهرداری یاسوج ‪۱‬

ماشین سازی تبریز1-2 کاوه تهران

نفت مسجد سلیمان ‪ ۳‬اتکا گرگان ‪۱‬

گل گهرسیرجان ‪ ۴‬مس رفسنجان صفر