varesh-sport.com : صحبت از رفتنت بود، اما ماندی. چه شد؟

امسال چند پیشنهاد خوب از فولاد خوزستان،مس کرمان ،نفت تهران، راه آهن و تراکتورسازی تبریز داشتم اما خودم خیلی دوست داشتم که به خاطر خانواده ام و این هوادارانی که همیشه روحیه وانگیزه تزریق می کنند در رشت بمانم . یک سری مشکلات شخصی که ربطی به باشگاه یا مسائل مالی نداشت هم داشتم که الحمدالله حل شد. حتی همین الان که با داماش تمدید کردم هیچ پولی برای قراردادم دریافت نکردم و تنها با صحبت هایی که با حاجی (عابدینی) داشتم تصمیم گرفتم همچنان در خدمت تیم شهرم باشم .

 

varesh-sport.com : وضعیت پرداخت های مالی تان به چه شکل است؟

ما از دوسال قبل بین 15 تا 20 درصد پول طلب داریم، 40 درصد از سالی که گذشت هم باقی مانده است و برای قرارداد جدید هم پولی دریافت نکرده ایم . برخی بازیکنان پیشنهادات بسیار بسیار خوبی از باشگاه های دیگر داشتند و خود من با حدود 350 میلیون پایین تر نسبت به بالاترین پیشنهادم قرارداد بستم که این را مسئولان باشگاه می توانند از مسئولین باشگاه پیشنهاد دهنده من بپرسند تا راست و دروغش در بیاید .

اکثر بازیکنانی که مانده اند تنها به خاطر عشقی که به این تیم و مردم داشته اند مانده اند . در کنار این مردم و برای تیم شهرت بازی کردن یک پوئن بزرگ است که خدا را شکر این امر محقق شد .

 

به ادامه مطلب مراجعه فرمائید

varesh-sport.com : در حال حاضر وضعیت خودت و تیم را چطور ارزیابی می کنی؟

حدود یک ماهی تمرین نکردیم و این باعث شد که کمی از شرایط آمادگی در مسابقات دور شویم . در حال حاضر در دو نوبت صبح و بعدازظهر تمرین می کنیم که این می تواند به بهبود شرایطمان کمک کند . امیدوارم مسئولین باشگاه بتواند در آینده یک اردوی مناسب را تدارک ببینند تا با انجام چند بازی تدارکاتی مناسب بتوانیم بهتر به هماهنگی دست پیدا کنیم و لیگ را با قدرت شروع کنیم .

 

varesh-sport.com : در برهه ای صحبت از دعوتت به تیم ملی بود و البته سال گذشته در اکثر مسابقات به غیر از وقت هایی که محرومیت داشتی از بازیکنان ثابت تیم بودی ، اما قبول داری که سال قبل تر عملکرد بهتری داشتی؟

شرایط هر فصل متفاوت از فصل دیگر است و ممکن است یک بازیکن در یک فصل شرایط بهتری را تجربه کند و فصلی دیگر شرایطش کمی تفاوت داشت باشد . دوسال قبل آقای دکتر خداداد بدنساز تیم بودند که با تمرینات مناسبی که در نظر می گرفتند آمادگی بدنی تمامی بچه ها واقعا خیلی خوب بود اما سال قبل ما نتوانستیم بدنسازی خوبی را مخصوصا در ابتدای فصل داشته باشیم و حتی چند بازی ابتدایی فصل و مخصوصا بازی دوم در بندرعباس بچه ها خیلی اذیت شدند .
در مورد تیم ملی هم باید بگویم سال قبل تر صحبت های زیادی در رسانه ها در خصوص دعوت من به تیم ملی مطرح می شد وهمه هم من را از مدافعان برتر ایران در لیگ می دانستند. حتی با آقای کی روش هم که صحبت کردیم ایشان روی بنده نظر داشتند اما به هر حال تصمیم این شد که من نباشم و امیدوارم که امسال بتوانم به همراه بازی های خوب داماش مورد توجه سرمربی تیم ملی هم قرار بگیرم .

 

varesh-sport.com : چقدر به این گفته عقیده داری که به رشت برای تیم ملی توجه نمی شود و دید خوبی به تیم و بازیکنان داماش وجود ندارد؟ این تقریبا حرفی بود که علی جهانبخش مطرح کرد و افراد زیادی هم هستند که آن را تائید می کنند …

خب شاید تا حدی این حرف پر بیراه هم نباشد . ملوان در لیگ برتر ، دو رده از ما پایین تر ایستاد و ذوب آهن هم حتی امکان سقوطش به لیگ دسته اول وجود دارد، اما می بینید که دو سه بازیکن در تیم ملی دارند . در تیم ما و طی دوسالی که گذشت حداقل دو سه بازیکن لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشتند… هم پاس گل های زیادی دادند، هم گلزنی کردند و هم جزء خوب های ایران بودند اما متاسفانه نمیدانم روی چه دیدگاهی بازیکنی از داماش به تیم ملی دعوت نمی شود ! حتی سال قبل تر که خود مسئولان تیم ملی با من و محمدآبشک برای حضور در تیم ملی صحبت کرده بودند این اتفاق نیفتاد و حتی به تیم دوم هم دعوت نشدیم!

امیدوارم امسال دید فدراسیون و سرمربی تیم ملی به بازیکنان داماش و این تیم بهتر شود تا حداقل یک یا دو نماینده از رشت برای تیم ملی در جام جهانی داشته باشیم .

 

varesh-sport.com : کادرفنی بومی داماش را چطور می بینید، با توجه به اینکه تبلیغات چندان جالبی هم پشت سرش نیست؟

افشین ناظمی هرگاه برای چند بازی سکان هدایت تیم را در دست داشت توانست نتایج بسیار خوبی را کسب کند و شما دیدید که سال گذشته در چند بازی آخر ما توانستیم تیم ها بزرگی را از پیش رو برداریم . افشین خان در کنار آقایان ربیعی فر ، نظرمحمدی و آقای کولیوند که خود من افتخار آن را داشتم که 10 سال پیش در تیم کوثر شاگرد ایشان باشم، تمام تلاش شان را به کار گرفته اند .

کادرفنی جوان و بسیار خوبی را داریم که به حمایت شما و تمام هواداران نیاز دارد تا انشالله بتوانند به حقشان در فوتبال برسند . امیدوارم با تلاش آنها و ما بازیکنان بتوانیم سال خوبی را در پیش داشته باشیم.

 

varesh-sport.com : یکی از انتقاداتی که به کادرفنی فعلی داماش وارد شده است این است که با تعدادی از بازیکنان روابط صمیمانه و خانوادگی داشته و این قضیه می تواند از جدیت برخوردها بکاهد .

خود من با آقای ناظمی و آقای نظرمحمدی رفت و آمد خانوادگی داریم اما وقتی که وارد مستطیل سبز می شویم هیچ شوخی یا تعارفی با همدیگر نداریم و حتی شما اگر یادتان باشد یک بار آقای ناظمی در تمرین با من برخورد سنگینی داشت و من را جریمه کرد .

آقای ناظمی وقتی وارد زمین می شود با هیچ بازیکنی تعارف ندارد و ما هم حد و حدود خودمان را می دانیم . مطمئن باشید وقتی وارد زمین می شویم هم شاگرد او هستیم و از اوامرش اطاعت کامل خواهیم داشت .

 

علیرضا نظیف کار

 

varesh-sport.com : راستی این قضیه باند عقرب چیست؟ شما هم در این باند عقربی که بعضی ها در رسانه ها مطرح کرده اند هستید یا خیر؟!

(می خندد) . برای من خیلی جالب است که هر مربی وارد رشت می شود، در روزها ابتدایی با برخی بازیکنان مخصوصا من ، رضا مهدوی ، مصطفی حاجتی و افشین چاوشی مشکل پیدا می کند. اما جالب تر اینجاست که پس از چند روز تمرین خود آن مربی می آید و با ما صحبت می کند و می گوید که در خصوص شما به من بد گفته اند اما الان دیدم اصلا آنطوری که فکر می کردم نیست.

متاسفانه یک سری از آدم هایی که در رشت هستند و حتی خودی هم هستند به خاطر آنکه می خواستند وارد این تیم شوند، صحبت هایی به دور از واقع در مورد ما مطرح کردند و گفتند این بازیکنان باند عقرب هستند و اگر بخواهند بازیکن یا مربی را عوض می کنند اما اصلا چنین چیزی نیست و این باند وجود ندارد. در این چند سال مربیان زیادی به رشت آمده اند و شما می توانید با تک تک این مربیان تماس بگیرید و اگر یکی از آنها این مسئله را تائید کرد و از ما بد گفت آنوقت آن آقایان هر چقدر دلشان خواست می توانند راجع به ما بگویند .

 

varesh-sport.com : یادم است در زمان آقای تارتار هم این مسئله مطرح شده بود .

بله گوش آقای تارتار را هم پر کرده بودند .. آقای تارتار ، آقای قاسمپور و هر مربی دیگری که به رشت آمده بود را با این حرف ها تحت تاثیر قرارداده بودند تا شاید بتوانند جایی برای خود در تیم پیدا کنند .

 

varesh-sport.com : می گویند یکی از دلایل جدایی شما در سالی که به لیگ یک سقوط کردیم همین مسئله بود.

بله. وقتی که چند بازیکن از تیم جدا شدند با من صحبت کردند که تو به عنوان کاپیتان تیم باید اینجا بمانی و حتی اولین نفری بودم که قراردادم را امضا و ثبت کرده بودم . می توانستم بمانم و در خانه بنشینم و پولم را بگیرم چون با باشگاه قرارداد امضا کرده بودم .

متاسفانه دو نفر از همشهریانم آمدند به خاطر آنکه می خواستند کاپیتان کسی باشد که خودشان دوست داشتند، صحبت هایی را پشت سرم مطرح کردند . من چندین سال است که برای این تیم بازی می کنم و فقط به عشق پیراهنم بازی می کنم، درست است که کاپیتانی یک تیم برای هر بازیکنی افتخار است اما مهم این است که برای پیراهن تیمی که در آن بازی می کنی ارزش قائل باشی و بتوانی برای تیمت موثر باشی تا پولی که میگیری حلال باشد .

اسم این دو نفر را دوست ندارم ببرم و فقط به خدا واگذارشان کردم. خدا را شکر آنها هم در این چند وقت چوب کارهایشان را خورده اند .

 

varesh-sport.com : هر وقت که گل می زنی به سمت پشت دروازه می روی و بازویت را می بوسی و نشان میدهی ، قضیه چیست؟

البته برای من تمام هواداران یکسان هستند اما خب پدرم و تعدادی از دوستانم آنجا می نشینند و به همین دلیل به آن سمت می روم . روی بازویم هم اسم پسرم (سامیار) که خیلی دوستش دارم را نوشته ام و وقتی که گل می زنم دوست دارم گلم را تقدیم او کنم.

 

varesh-sport.com : و حرف پایانی؟

از تمامی هواداران باید تشکر می کنم . ما دوسال خیلی سخت را در کنار هم گذراندیم و در این دوسال چه در روزهای بد و چه در روزهای خوب با تمام وجودشان از ما حمایت کردند. انشالله امسال هم این حمایتشان را از ما دریغ نکنند تا بتوانیم با یک سال خوب آن آرزوی همه ما که سهمیه آسیا است را هم جامه عمل بپوشانیم .

این تماشاگران واقعا یار دوازدهم ما بودند و هرگاه مشکلات مالی به ما فشار وارد می کرد، وقتی وارد زمین می شدیم با دیدن این هواداران آن مشکلات کاملا بی اهمیت می شد و فقط می خواستیم که شرمنده این مردم نشویم .

از شما هم به خاطر تلاشهایتان تشکر می کنم. روزی چند بار به وارش اسپرت سر میزنم … سایتی است که هواداران را به باشگاه نزدیک کرده است و هواداران بیشتر از مشکلات و اتفاقات تیم با خبر می شوند . امیدوارم همینطور کارتان ادامه داشته باشد و روز به روز بهتر شود.

 

 

مصاحبه : مهرداد-مازیار

وارش اسپرت

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید