varesh-sport.com : قبل از هر چیز قهرمانی تیم پیشکسوتان شهرداری رشت را به شما تبریک میگوییم. خودتان را برای خوانندگان وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان معرفی بفرمائید.

مهدی تنهایی هستم متولد سال 1344 و 46 ساله هستم . فوتبالم را از سال 59 در تیم ایرانمهر رشت آغاز کردم و پس از آن در تیم پلاستیک شمال رشت بازی کردم  و بعد از آن استقلال رشت و سپس در تیمهای چوکا تالش و آب منطقه ای گیلان بازی کردم و در آخر هم فوتبالم را در تیم شهرداری رشت به پایان رساندم.

 

varesh-sport.com : از فوتبالتان در استقلال رشت برای ما تعریف کنید…

آن زمان لیگ برتر نبود و می خواستند بعد از سالها لیگ یک را بعد از جام تخت جمشید تشکیل بدهند و ما در اولین تیمی که از شهر رشت در این رقابت ها شرکت داشت حضور داشتیم. رشت برای اولین بار صاحب سهمیه شده بود و این باعث افتخار ما بود و همیشه هم به این قضیه افتخار می کنیم که با این تیم در لیگ حاضر شده بودم. آقای جهانپور مربی تیم بود و بازیکنایی نظیر آقای بهزاد داداش زاده ، هادی طباطبایی ، آقای سید علی افتخاری ، اقای احمد پاک نژاد، اسماعیل زاهد و… از جمله بازیکنانی بودن که در آن تیم استقلال رشت که بعدها شد استقلال شهرداری ، پگاه و داماش حضور داشتند و در واقع ریشه این تیم ها از همان استقلال رشت بوده است . شاید اسم بعضی ها را که سالهای سال برای این فوتبال زحمت کشیدند را از قلم انداخته باشم که امیدوارم شما سراغ آنها هم بروید؛ کسانی که واقعا برای فوتبال رشت زحمت کشیده اند …

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب..

 

varesh-sport.com : جام پیشکسوتان را چطور دیدید؟

جام پیشکسوتان در دو گروه چهار تیمی برگزار شد که در گروه ما تیمهای آستانه ، لنگرود و سپیدرود حضور داشتند. در دور بعد با پیشکسوتان ملوان بازی کردیم که تلفیقی از بچه های کلیور آن زمان و ملوان بود که بازیکنانی مثل حمید محمدیان ، غدیربحری و … در آن حضور داشتند . کلیور از مناطق فوتبال خیز انزلی بوده است . و بازی فینال این مسابقات را هم همانطور که مشاهده کردید توانستیم در ضربات پنالتی از آن خود کنیم و قهرمان شویم . من بسیار امیدوارهستم که این جام پیشکسوتان همچنان ادامه داشته باشد و یک انتقادی هم که در طریقه برگزاری این مسابقات وجود دارد این است که نباید در آن شرایط سنی را 45 سال به بالا بگذارند را که بازیکن درسن 35 ، 36 سالگی فوتبالش تمام میشود و چهرا پنج سال دیگر که بگذرد 40 سال می شود  و برای بچه های پیشکسوت یک مقدار سخت بود که می دیدند بعضی از بچه ها دوست دارند بیایند بازی کنند و نمی شود.

 

varesh-sport.com : بازیکنانی را که مدنظرتان است و نتوانستند بازی کنند را نام می برید؟!

آقای همایون دهقان زاده ، حسن پاکدل ، افشین ناظمی ، سید رضا بهشتی و… این ها بچه هایی بودند که سنشان بالای چهل بود اما زیر چهل و پنچ سال!

 

varesh-sport.com : برگزاری چنین مسابقاتی را مفید می دانید؟

100درصد مفید است ؛ یکی از آرزوهای من این است که یک کانون پیشکسوتان در رشت درست کنند و برای این کار چندین و چند بار هم به هیات مراجعه کردم . از آنجایی که شهر انزلی شهر کوچکی است تمام پیشکسوتان به نوعی در آن جمع هستند ولی شهر ما بزرگتر و کلانشهر شده است و خیلی از بچه های پیشکسوت مشکلاتی دارند که اگر این کانون تشکیل بشود می تونیم آن ها را دور هم جمع کنیم و بتوانیم کارهای زیادی را به کمک هم انجام دهیم .

این مسابقات هم انگیزه ای بود که بچه ها دور هم جمع شوند اما من خیلی دوست دارم که هیات فوتبال برای تشکیل این کانون اقدام کند که باید در فرصتی مناسب با حاج آقا الماس خاله در این خصوص صحبت کنیم . حتما شما میدانید که در زمان ما اصلا پول چندانی در فوتبال نبوده است. مثلا 400 تومان میگرفتیم ولی قیمت یک پیکان 1500 بود ولی الان فوتبالیست ها یک قرارداد می بندند وهم خونه و هم ماشین را با هم می خرند. منظورم این نیست که نباید پول بگیرند و این پول هم حقشان است باید بگیرند چون زحمت می کشند ولی حرف من اینجاست که به هر حال در زمان ما چنین چیزی نبوده است و ما باید به فکر کسانی باشیم که سالهای سال برای این فوتبال زحمت کشیدند ولی الان هیچ سودی از آن نمی برند ! من امیدوارم که این مسئله را به هر طریق ممکن انتقال دهید و در رسانه ها هم عنوان کنید که کانون پیشکسوتان  را تشکیل بدهند… نه آن کانون پیشکسوتانی که چند سال یک اتاق برایش گذاشتند و درش هم باز نمی شد !!

 

من یک بار آمدم به آقای شاملی گفتم که ایشان برای اینکار علاقه نشان دادند ولی متاسفانه هیچ کاری انجام نشد . اگر این کار صورت بپذیرد خیلی از پیشکسوتان می توانند به فوتبال این شهر کمک بکنند ، ضمن اینکه فوتبال هم وظیفه اش این است که به این پیشکسوتان کمک کند . یک زمانی اینجا نه چمن مصنوعی وجود داشت و نه استادیوم به این شکل بود اما همان موقع 20 هزار نفر به استادیومی می آمدند که گنجایشش 10-12 هزار نفر بود و همان بازیکنانی در آن بازی می کردند که الان در گوشه ای هستند و کسی هم سراغی از آنها نمی گیرد…

 

varesh-sport.com : شما در تیم ملی هم حضور داشتید؟

در تیم ملی جوانان بودم ولی بعدها در تیم بزرگسان حضور نداشتم

 

varesh-sport.com : برای جوان ترها که بازی شما را ندیده اند بگوئید در چه پستی بازی می کردید و نوع بازی شما به چه شکل بوده است؟

ما آن موقع با سیستم 3_3_4 بازی می کردیم و بعدها 2_4_4 و 2_5_3  هم بازی کردیم . من همیشه گوش راست بازی می کردم و یکی از خصوصیاتم این بود که علی رغم پستم گلزن خوبی بودم و اگر شما بروید و در تاریخچه استقلال رشت و یا آن دو سالی که در چوکا بودم نگاه کنید می بینید که کمتر از مهاجمانمان گل نزده ام !

 

 

varesh-sport.com : بهترین هم بازی شما در آن دوره چه کسی بود آقای تنهایی؟

بهزاد داداش زاده که البته دو ، سه سال اینجا بود و بعد تهران رفت و آقای قلی پور… در انزلی آقای حاج علیزاد و آقای محمود فکری بودند که به نظرم یکی از بهترین هافبکهای ایران هم بوده اند که الان بازنشسته شدند . آقای سید علی افتخاری ، هادی طباطبایی که البته آن زمان سنش خیلی کم بود …

 

varesh-sport.com : آقای تنهایی شما که اسم همه را گفتید…!! ( با خنده)

خب همه خوب بودند و نمی شود که اسم یک نفر را بیاورم

 

varesh-sport.com : با کدام یک بیشتر از بقیه هماهنگ بودید؟

من با آقای قلی پور راحت تر بودم چون هم در داخل زمین و هم بیرون از آن با هم بودیم و البته آقای پاک نژاد… این دو نفر از کسانی بودند که هم در داخل زمین و هم بیرون از آن با هم رفاقت داشتیم

 

varesh-sport.com : در حال حاضر کجا مشغول به کار هستید؟

کارمند شهرداری رشت هستم . مسئول صدور پروانه شهرداری منطقه یک .

 

varesh-sport.com : مهندس هستید ، درست است؟

بله ، مهندس عمرانم .

 

varesh-sport.com : بهترین خاطره ورزشی شما…

یکی از بهترین خاطرات من و بازیکنان هم دوره این بود که آن موقع تیم المپیک شوروی برای برگزاری چند مسابقه به ایران آمده بود و بازی هایش را از تهران آغاز کرد ؛ تیم ملی را در تهران برد و بعد از آن رفت مازنداران و به تیم آنجا 3-4 گل زد و بعد هم به ملوان چهار گل زده بود و با ما بازی داشتند… واقعا تیم بسیار قوی ای بود که بعدها تمامی بازیکنانشان به تیم ملی بزرگسالان شوروی سابق رفتند و ما هم فقط می خواستیم تعداد گلی را که دریافت می کنیم بیشتر از تیم ملوان نباشد ولی خوشبختانه خدا کمک کرد و آن بازی را با نتیجه دو بر صفر دو بردیم و بعد از بازی هم کل رشت جشن و پایکوبی بود . خاطره دیگر هم که همان سالی بود که استقلال رشت توانست برای اولین بار سهمیه لیگ کشوری را بدست بیاورد

 

varesh-sport.com : و تلخ ترین خاطره ورزشی شما آقای تنهایی؟

یک سال ما همزمان هم در لیگ گیلان حضور داشتیم و هم در لیگ کشور . آن موقع به شکلی برنامه ریزی کرده بودند که اگر یک تیم میخواست در لیگ کشوری سال بعد بازی کند باید در لیگ گیلان هم قهرمان می شد و از آنجایی که ما همزمان در دو لیگ حضور داشتیم و بازی می کردیم در لیگ گیلان ملوان اول شد، سپیدرود دوم و ما هم سوم شدیم که به این شکل سپیدرود به جای ما به لیگ کشوری سال بعد رفت! یعنی با وجود اینکه ما سهمیه را حفظ کرده بودیم ولی چون در لیگ گیلان سوم شده بودیم ،سپیدرود به جای ما به لیگ کشوری رفت که این تلخ ترین خاطره من بود.

 

varesh-sport.com : خب همیشه بین تیمهای رشت و ملوان رقابت و کری خوانی وجود داشته است اما کری خوانی هایی هم بین دو تیم همشهری استقلال رشت آن زمان و سپیدرود هم وجود داشت در این مورد بفرمائید…

واقعا همین کری خواندن ها باعث شده بود که فوتبال رشت رشد کند و همان سال ها بود که آقای سید علی افتخاری ، آقای داداش زاده و طباطبایی به تیم ملی رفتند و همینطور آقای ناظمی که در تیم ملی امید حضور داشتند ؛ یعنی به نوعی ما در تمام رده ها ملی پوش داشتیم و همین رقابتها بود که باعث پیشرفت شده بود .

اگرچه آن موقع خرج چندانی در تیم ها وجود نداشت و ما با جان و دل بازی می کردیم ولی این یک سری از سرمایه دار ها بودند که از تیم حمایت می کردند و از جیب خرج می کردند، مثل الان نبود که یک شرکت یا سازمان خرج تیم ها را به دست بگیرد و جا دارد از امثال آقای خوشکلام ، آقای اکبری ، آقای الطافی و… یادی بکنیم که این ها بودند که از جیب خرج می کردند و تیم را حفظ می کردند. 

 

varesh-sport.com : سال هاست که رشت ملی پوشی نداشته ؛ چطور انزلی در این زمینه توانسته چند ملی پوش معرفی کند اما رشت نتوانسته؟

چون در رشت فقط یک تیم را داریم!

قضیه انزلی با اینجا متفاوت است … در آنجا کل شهر برای ملوان کار می کنند یعنی اگر بازیکن خوبی در تیم دیگر باشد باز هم به ملوان می آید اما شهر رشت به این شکل نیست… ما در رشت استعداد این را داریم که دو تا تیم داشته باشیم ولی متاسفانه از وقتی تک قطبی شدیم دیگر چندان بازیکنی را نتوانسته ایم معرفی کنیم. بعد از مهدوی و افشین چاوشی ها نسل بعدی ما چه کسانی هستند؟! شاید باشند اما انگشت شمارند…

 

varesh-sport.com : حسین ابراهیمی و ابشک…

حسین ابراهیمی که در این فصل چندان بازی نکرده است و در مورد آبشک هم او بازیکن خوبی است و توان این را دارد که رشد کند به شرط آنکه بخواهد و دنبال مسائل حاشیه ای هم نرود اما سوال من این است چرا فقط دو نفر؟ شما باید از 10 بازیکن اسم ببرید!

الان به انزلی نگاه کنید که چند بازیکن دارد که میتواند برود و در تیمهای دیگر بازی کند؟! ما باید پشتوانه سازی بکنیم ، ولی متاسفانه یکی از مشکلات اصلی ما تیم های پایه ماست . خود بنده سالهای قبل قرار بود مربی تیم جوانان استقلال رشت شوم بعد یک نفر که می نشست و فوتبال را تماشا می کرد را به من ترجیح دادند! او را سرمربی جوانان استقلال رشت کردند و منی که مربیگری رده B آسیا را گذرانده بودم اینکار را کنار گذاشتم چرا که از فوتبال زده شدم . نمی خواهم از خودم بگویم اما کسانی را داریم که می توانند بیایند و در رده های پایه کار کنند. متاسفانه از روی سلیقه انتخاب می کنند و بهترین ها را انتخاب نمی کنند . ببینید تیم پایه خیلی مهم است و یکی از مسائلی که انزلی فوتبالش رشد می کند این است که مربیان تیمهای پایه اش از بازیکنان پیشکسوت ملوان هستند اما تیم های پایه ما….

 

 

varesh-sport.com : اسطوره فوتبال رشت از نظر شما چه کسی است؟

به نظر من خدا بیامرز آقای مهرداد هوشنگی اسطوره فوتبال رشت بودند که چند سال پیش در سانحه تصادف رانندگی دار فانی را وداع گفتند. ایشان چه از نظر اخلاقی و چه از نظر فوتبالی خوب بودند و یکی از بازیکنان برتر منتخب گیلان بودند .

 

varesh-sport.com : به داربی گیلان نزدیک می شویم ؛ یکی از خاطرات خودتان از این مسابقه را بفرمائید…

یک بازی در لیگ کشوری با ملون داشتیم که در استادیوم عضدی برگزار می شد . آقای پورغلامی که الان مربی آن تیم است ، دفاع وسط شان بود و منی هم که همیشه هافبک کنار بازی می کردم از آنجایی که هافبک وسط ما آسیب دیده بود آقای جهانپور من را هافبک وسط گذاشتند . آن روز آقای پورغلامی یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود و من هم از بازیکن خوب تیم مان بودم ؛ دقیقه 75 بازی بود که ما با همدیگر درگیر شدیم و آقای عسگری هم ما دو نفر را از بازی اخراج کرد.. نکته جالب این بود که ایشان از خوش اخلاق ترین بازیکنان تیمش بود و من هم شاید از 10 تا بازی یک اخطار می گرفتم ولی در آن بازی با هم درگیر شدیم و هر دو هم کارت قرمز گرفتیم ( با خنده ) . آن بازی استادیوم کاملا مثل همیشه ظرفیتش پر شده بود و بازی هم در نهایت صفر _ صفر مساوی شد.

 

varesh-sport.com : آن زمان حواشی بازی بیشتر بود یا الان ؟

نه خب در آن زمان این همه رسانه و روزنامه نبوده است ولی در داخل استادیوم متاسفانه جو اصلا خوب نبوده است و این فحاشی ها همیشه وجود داشته است که معلوم نیست چطور باید آن را رفع کرد.

 

varesh-sport.com:برنده دربی گیلان که جدیدا به آن ال گیلانو لقب داده اند را کدام تیم می دانید؟

این احتمال را می دهم که بازی با نتیجه مساوی تمام شود و البته مساوی همراه با گل چرا که کمتر اتفاق افتاده در انزلی بازی بدون گل خاتمه پیدا کند.

 

varesh-sport.com : حمایت هواداران رشتی در هفته های آغازین لیگ را به چه شکل می بینید؟

من بازی ها را از تلویزیون تماشا کردم اما میخواهم بگویم اگر تیم خوب بازی کند و بازی را هم واگذار کند فوتبالدوست های ما به خوبی این مسئله را می فهمند و تیم را تشویق می کنند…در زمان ما هم به همین شکل بود و گاها بازی را واگذار می کردیم اما همه ی هوداران تشویقمان می کردند . در رشت اگر تیم خوب بازی کند و بازیکنان در حدو اندازه خودشان ظاهر شوند، مطمئنا تماشاگران تا لحظه آخر تیم را تشویق میکنند اما اگر ببینند بازیکنان بی انگیزه بازی می کنند به تیم پشت خواهند کرد.

 

varesh-sport.com : مدیریت امیر عابدینی و داماش را در این سه سال چطور دیدید؟

بسیار مثبت دیدم و به نظر من مدیر موفقی هستند. تیمی که افتاد را توانستند دوباره بالا بیاوردند که این واقعا کار بسیار سختی است ضمن اینکه تعویض هایی را که در بخش مربیان انجام داده اند خوب بوده است و از نظر من چنین مدیرانی را باید در رشت حفظ کرد .

 

varesh-sport.com : دلیل بی انگیزگی که مسئولان نسبت به داماش نشان می دهند را در چه چیزی می بینید ؟ مگر داماش هم نماینده این استان نیست؟ به عنوان مثال آقای استاندار پول رضایت نامه رافخایی را به ملوان می دهد و یا بعد از بازی با تیم استقلال تهران به آنها پاداش می دهد اما مسئولین هنوز پولی را که داماش برای تعمیر استادیوم عضدی خرج کرده است را نداده در حالی که به نظر می رسد تیم در شرایط مالی نامناسبی به سر می برد.

دلیلش این است که ملوان همیشه و از همان قدیم هم این صحبتش بوده است که پول ندارم ، کمک نمیشه و تیم بی بضاعت استان هستیم در حالی که داماش از وقتی که آمده و تیم را بدست گرفته است تبلیغات زیادی کردند که تیم سرمایه داری هستند و به همین علت مسئولین میگویند شما که دارید پس به این تیم کمک کنیم ؛ ولی این نباید به این شکل باشد که انگیزه بازیکنان از آنها گرفته شود و اگر می خواهند حمایت کنند باید از هر دو تیم این حمایت را انجام بدهند اما من فکر میکنم شاید دلیلش همین باشد که میگویند ملوان بودجه ندارد پس به آنها کمک کنیم .

 

varesh-sport.com : آیا این درست است !؟

نه خب درست نیست . یک ممدیر در کارش باید راهکارهای مختلفی داشته باشد. اگر به آنها کمک مالی کمک می کند باید به اینها هم یک جور دیگر انگیزه بدهد. من این کارشان را انکار نمی کنم ، خوب ملوان پول ندارد و باید به آنها کمک شود ولی نه اینکه بچه های داماش را فراموش کنند !

 

varesh-sport.com : آیا در زمان شما هم چنین کمک های وجود داشت ؟

نه ، واقعا نداشت و همیشه از مردم پول می گرفتند و این خود هیئت مدیره بود که پول جمع می کرد. خدا بیامرز آقای زهرابی تا آن موقع که در قید حیات بودند به تیم انزلی هم کمک می کردند ، ولی این نوع کمکهایی که بخواهند به بازیکن انگیزه بدهند وجود نداشت . الان بعضی ها می آیند و میگویند در دوران شما پول نبود و شما با جان و دل بازی می کردید ولی الان چرا بازیکنان اینقدر پول می گیرند؟! به نظر من بازیکنان الان باید بگیرند و اینکه ما پول نمی گرفتیم دلیل نمی شود که الان آنها هم پول نگیرند ؛ ولی باید روی اصول پول بگیرند نه اینکه یک بازیکن پول کلان بگیرد ولی بخواهد در زمین راه برود! این اصلا مورد قبول هوادار نیست… باید به بازیکنان انگیزه داد ولی یک مدیر باید بداند که در چه زمان بازیکنان را تشویق کند و در چه زمان تنبیه… به این می گویند مدیریت صحیح.

 

 

varesh-sport.com : وارش اسپرت حال که بیش از 13 ماه فعالیتش گذشته به عنوان بزرگترین تارنمای ورزشی شمال ایران برگزیده شده است و از طرفی وابستگی به هیچ شخص و یا ارگانی هم نداریم. در طول این مدت همواره یکی از سیاست ها ما احترام به پیشکسوت ها و مصاحبه با آنها بوده است و تنها رسانه ای در استان گیلان هستیم که با پیشکسوتان مصاحبه می کنیم و فلش بکی به گذشته می زنیم… کاری که متاسفانه رسانه های دیگر انجام نمی دهند نظر شما در این خصوص چیست؟

من با دوستان زیادی چه از بچه های انزلی ، چه از مربیان آقای جهانپور و آقای احمد صومی و چه با اکثر بازیکنان ارتباط دارم . من خودم یک گوشه ایی هستم و همیشه دوست داشتم که به پیشکسوتان بهای بیشتری بدهند. اینکه هر ارگانی یا هر فردی گذشته خودش را فراموش کند راه به جایی نخواهد برد … من هیچ احتیاجی به فوتبال ندارم و شکر خدا شغل و دفتر خودم را دارم و الحمدالله در این زمینه هیچ مشکلی ندارم . شما اگر بیاید دفتر من اکثرا پیشکسوتان حضور دارند ولی من همیشه حسرت می خورم که هیچ جایی برای آنها ایجاد نکرده اند و کمتر کسی است که به آنها اهمیت بدهد . خیلی خوشحالم که شما آمدید و یک چنین کاری را انجام می دهید و از پیشکسوتان یادی می کنید ؛ این را هرگز به این علت نمی گویم چون سراغم آمدید… من بیشتر دوست دارم شما با پیشکسوتانی مصاحبه کنید که یک گوشه ایی هستند و در جمع هم نیستند .

 

varesh-sport.com : شما چه کسانی را برای مصاحبه های بعدی ما پیشنهاد می کنید؟

آقای عاشوری ، آقای زاهد ویشکایی ، آقای پاک نژاد ، آقای قلی پور که الان کارمند مخابرات اند .

 

varesh-sport.com : چه صحبتی برای نسل حاضر تماشاگران و بازیکنان دارید؟

در مورد تماشاگران ، ما تماشاگران فهیمی داریم و نیازی به صحبت های من ندارند ولی من همیشه گفته ام که بازیکنان می توانند به نوعی به تماشاگران خط بدهند. مثلا یک بازیکن بیاید و در داخل زمین درگیر شود مطمئنا به بیرون زمین هم کشانده می شود. هرگاه بازیکنان ما توانستند فرهنگ ورزشی را در زمین رعایت کنند مطمئن باشید تماشاگران ما هم خط می گیرند .

من توصیه ام با بازیکنان جوانمان این است که حاشیه ها را کنار بگذارند و به فکر خوب بازی کردن خودشان و فوتبال سالم باشند. متاسفانه اینطور حاشیه ها را در کشورمان زیاد داریم … نمی خواستم اسم ببرم ولی به عنوان مثال فرق بین رضا مهدوی و بازیکنان دیگر این است که رضا دارد سالم فوتبال بازی میکند و من هر وقت فوتبال رضا را دیدم همیشه جزو خوب های زمین بوده است. توصیه من به بازیکنان جوون این است که تا وقتی دارند فوتبال می کنند ، سالم فوتبال کنند.

 

varesh-sport.com : وارش اسپرت همیشه به زبان مادری گیلانی ها احترام گذاشته است، حرف آخر شما با مردم دیار گیل و دیلم با زبان شیرین گیلکی…

من اول تماشاچیانا بگم که از أ تیم حمایت بکنید و از أ شهر بخاطر أنکه در هر شرایطی ، چی برد و چی باخت دوست دارم تماشاچیان بایید و تا اخرین لحظه از خوشان تیم حمایت بکنید . از فوتبالیستانم خواییم تا آخرین لحظه برای خوشان شهر با تمام وجود بازی بکنید . بعضی بازیکنان ایسایید که از خوشان پا ترسید از فلان چیز ترسید که البته کمن . قدیمیان امرا گفتید تعصب تعصب ، حالا که امان پیشکسوت ببوستیم الان دانیم تعصب یعنی چی . تعصب یعنی نسبت به شهر خودت ، نسبت به او مبلغی که فیگیفتاندری از نظر اصول ورزشی ، هتو که ایتا کارمند پول فیگیره خو کارا درست انجام فده فوتبالستم باید خو کارا درست انجام فده . من از أمی فوتبالیستان خواهش کنم با دلو جان بازی بکنید برای أ شهر .

 

 

 

 

 

مصاحبه : مازیار – مهرداد – پویان (antiros)