وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : از ابتدای فصل نقل و انتقالات نام رضا کاردوست به عنوان بازیکنی که کار او برای پیوستن به داماش قطعی است در خبرها درج می شد، اما چند روز پس از آنکه او در تمرینات حاضر شد خبر عدم توافق وی شنیده شد تا واکنش هواداران را نیز در پی داشته باشد و بالاخره در اردوی چند روزه تهران قرارداد وی با داماش برای فصل آینده منعقد شد . اولین گفتگوی اختصاصی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با هافبک رشتی داماش گیلان را در ادامه خواهید خواند :

 

varesh-sport.com : خودتان را بیشتر برای هواداران داماش گیلان معرفی کنید.

رضا کاردوست ، 28 ساله ومتولد 1363/9/3 محله امین ضرب رشت . فوتبالم را از نوجوانان سپیدرود رشت زیر نظر آقای لیاقت جو آغاز کردم، رده جوانان را در تیم مسکن و شهرسازی رشت زیر نظر آقای حبیب اسماعیلی گذراندم و پس از آن به امیدهای پگاه گیلان پیوستم و دو سال را در این تیم با سرمربیگری کریم سرپرست بازی کردم .

سال های 83 و 84 در تیم بزرگسالان پگاه گیلان حضور داشتم و پس از آن 3 سالی را در سپیدرود رشت زیر نظر آقای حسین پور بودم که سال آخر حضورم به لیگ یک صعود کردیم. بعد از آن یک سال با آقای مهابادی در تیم تربیت یزد بودم و به درخواست ایشان سال بعد به گهر پیوستم و دوسال در این تیم حضور داشتم که در پایان سال اول با این تیم به لیگ برتر صعود کردیم .

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

varesh-sport.com : گویا پس از بازی با گهر کادرفنی داماش به شما گفتند که اگر باشند ، شما را به داماش می آورند.

با توجه به اینکه 10 سال قبل با همین کادر کارم را آغاز کرده بودم و از هم شناخت کامل داشتیم، صحبت هایی شده بود اما چون در حال انجام مسابقات بودیم چیزی نهایی نشده بود.

 

varesh-sport.com : گهر با آن مشکلاتی که داشتید چطور بود؟

ارتباطم با مردم شهر درود خوب بود و واقعا من خاطرات خوبی را با این تیم و مردم لرستان داشتم .

دوسالی را که در آنجا بودم، اگرچه برایمان بار مالی نداشت اما به لحاظ فوتبالی شرایط خوبی را گذراندم . درست است که به لحاظ مالی و حواشی تیم مشکلات بسیاری را داشت اما من فکر می کنم به لحاظ فوتبالی از بهترین سال های فوتبالم بود.

 

varesh-sport.com : در دوسالی که بزرگسالان پگاه بودی، هر وقت که به میدان می آمدی بازی نسبتا خوبی را از خودت به نمایش می گذاشتی. چه شد که رفتی؟

بله به عنوان یک بازیکن زیر 23 سال و جوان شرایط بازی ام بد نبود و حتی در لیگ یک دو گل هم زده بودم ،اما تجربه لازم را نداشتم . آن سال تا روزهای آخر نقل و انتقالات من را نگه داشتند و حتی پیشنهاد لیگ برتری هم داشتم اما در نهایت بنا به یک سری مشکلات از پگاه جدا شدم . شاید من می توانستم این سال ها را هم در اینجا باشم و بازی کنم، اما تقدیر این بود که اینطور نشود و من بروم از لیگ پایین دوباره تلاش کنم و دوباره به تیم شهرم برگردم .

 

varesh-sport.com : آن سال ها، تیم هم به این شکل تشکیلات بومی نداشت.

همینطور است و در ترکیب اصلی تیم هم معمولا سه یا چهار بازیکن بومی حضور داشتند و اکثریت را بازیکنان غیر بومی تشکیل می دادند .

 

varesh-sport.com : در فصل نقل و انتقالات امسال آمدی و در تمرینات شرکت کردی و اعلام کردند که رضا کاردوست با داماش قرارداد می بندد، اما به یکباره خبر عدم توافق شنیده شد. قضیه چه بود؟

یک مقدار شرایط مالی این وسط تبدیل به یک سنگ شده بود اما در نهایت با صحبت هایی که با باشگاه داشتم توافق کردیم و به خاطر تیم شهر خودم قراردادم را امضا کردم .

 

varesh-sport.com : هواداران هم از شما حمایت هایی را داشتند.این حمایت را چطور دیدی؟

بله و از همه آن ها واقعا ممنون هستم . هم با شعارهایشان در تمرینات و هم در صفحات اجتماعی و سایت شما از من به عنوان یک بازیکن رشتی حمایت بسیار خوبی را داشتند و امیدوارم که بتوانم جواب محبت هایشان را بدهم .

 

varesh-sport.com : پست اصلی شما کجاست؟

من در چند پست از جمله پشت مهاجم و هافبک دفاعی می توانم بازی کنم، اما چون چند سالی است که در هافبک دفاعی بازی می کنم فکر می کنم در این پست عملکرد بهتری داشته باشم .

 

varesh-sport.com : راستی الگوی فوتبالیت در ایران و خارج کیست ؟

در ایران به کریم باقری علاقه دارم و در خارج از کشور ژاوی را دوست دارم .

 

رضا کاردوست

 

varesh-sport.com : در این سال هایی که از اینجا دور بودی ، نتایج را هم دنبال می کردی؟

کاملا؛ هر وقت که بازی نداشتیم یا محرومیت و مصدومیت داشتم ، استادیوم می آمدم و بازی ها را از نزدیک تماشا می کردم .

 

varesh-sport.com : کدام برد داماش سال گذشته برایت شیرین تر بود؟

با توجه به شرایط حساس جدولی ، پیروزی مقابل سپاهان با آن استرس های دقایق آخر حلاوت دیگری داشت.

 

varesh-sport.com : یک بار در بین تماشاگران نشسته بودی و عکست را در گزارش تصویری بازی گذاشتیم که شنیدیم برایت حاشیه هایی داشت . درست است؟

بله ولی مشکل خاصی نبود… با توجه به محرومیتی که داشتم، برای تماشای بازی داماش و صنعت نفت آبادان که داماش با نتیجه سه بر یک پیروز شده بود آمدم و از روی سکوها بازی را تماشا کردم. قبل از بازی حذفی مان در اهواز بود که عکس شما که یکی از جراید هم چاپ کرده بود را دیدند و پس از آن حرف و حدیث هایی پیش آمد که چرا به این بازی رفتی .

 

varesh-sport.com : تیم را چطور می بینی و فکر می کنی امسال به چه جایگاهی می تواند برسد؟

تیم هنوز به شرایط ایده آل نرسیده… یک مقدار تمرینات را دیر آغاز کردیم و بازی های تدارکاتی کمتری نسبت به سایر تیم ها داشتیم اما من فکر می کنم رفته رفته و در بازیها شرایط خوبی را به دست بیاوریم و انشالله سال خوبی را داشته باشیم .

 

varesh-sport.com : با توجه به ترافیکی که در خط هافبک داریم ، چقدر برای خودتان شانس بازی متصور هستید؟

قبول دارم که در هافبک بازیکنان بسیار بسیار خوبی داریم و ترافیک بازیکن است، اما من با این نگاه آمده ام که اگر خدا کمک کند بتوانم در کنار بازی موثر در تیم خودم را اثبات کنم و فیکس شوم.

 

varesh-sport.com : بازی اول داماش در مقابل سایپا را چگونه می بینید؟

بازی اول حساسیت های خاص خودش را دارد و با توجه به تمریناتی که پشت سر گذاشتیم امیدوارم که با حمایت تماشاگران بتوانیم به سه امتیاز این دیدار دست پیدا کنیم و برای دربی گیلان که مطمئنا بازی سنگینی برای هر دو تیم خواهد بود با روحیه بالاتری حاضر باشیم .

 

مصاحبه : مهرداد – مازیار

وارش اسپرت

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید