حتما تاکنون مطلع شده‌اید که باشگاه داماش به همراه کادر مدیریتی و مالکان جدید شروع به فعالیت کرده است. با توجه به سال‌ها حضورم در کنار داماش بر خود واجب دانستم تا توصیه‌هایی را برای موفقیت تیم‌مان به این عزیزان ارائه کنم.

 

حرفه‌ای باشید!

حتی در ایران سال‌هاست که شیوه تیم‌داری تغییر کرده است. باشگاه‌ها همانند یک شرکت بزرگ اداره شده و دارای دپارتمان‌های گوناگونی هستند. تیم‌های پایه قدرتمند، رسانه پویا، تبلیغات مؤثر، مارکتینگ، مسائل حقوقی، شیوه برخورد با بازیکنان و هواداران و… همگی از نشانه‌های حرفه‌ای‌گری هستند و لازم است تا دپارتمان‌های خودشان را داشته باشند. مهم نیست که در لیگ استانی بازی می‌کنیم و یا لیگ برتر، در این زمانه یک باشگاه برای نیل به موفقیت حتما باید دارای چارت سازمانی و رفتارهای حرفه‌ای باشد.

 

داماش را نماینده گیلان بدانید

در حالی که تیم‌هایی نظیر ملوان، سپیدرود، چوکا و… همواره نماینده خوب شهرهای خود بودند، داماش نماینده کل گیلانی‌ها بوده است. نیکوست تا همواره در این راستا تلاش شود. همچنین در میان مدت شعب دفاتر باشگاه در سایر شهرها تشکیل شده و تسهیلاتی به منظور ایاب و ذهاب هواداران غیر رشتی به استادیوم‌های رشت فراهم شود.

 

آبی و قرمز پایتخت را فراموش کنید!

هواداران داماش هیچ علاقه‌ای به حضور پیشکسوتان منتصب به استقلال و پرسپولیس تهران در کنار داماش ندارند. از اینکه یکی از مسئولین باشگاه‌مان در مورد این دو تیم اظهار نظر کنند بیزارند. مادامی که در کنار داماشید آبی و قرمز پایتخت را فراموش کنید و صد در صد تمرکزتان را صرف داماش کنید!

 

به مسئولیت‌های فرهنگی خود توجه کنید

داماش تنها یک تیم ورزشی نیست؛ همانطور که از نام یک «باشگاه فرهنگی و ورزشی» پیداست پرداختن به فرهنگ نیز به همان اندازه ورزش مهم است. داماش باید همچون (و بیش از) گذشته نماینده‌ای از فرهنگ گیلکی باشد. استفاده از المان‌های گرافیکی گیلان، شعارها و سروده‌های گیلکی بر روی سکوها و… از این دست هستند.

 

به مسئولیت‌های اجتماعی خود توجه کنید

توجه به مسئولیت‌های اجتماعی نه تنها امر پسندیده و اخلاقی است بلکه در دراز مدت موجب گرایش بیشتر مردم به داماش می‌شود. تلاش برای حضور خانواده‌ها فارغ از جنسیت در استادیوم‌های رشت، حمایت از کودکان کار، تلاش برای مبارزه با دخانیات و… از این دست هستند.

نگارنده: علیرضا احمدی / وارش اسپرت