روز دوشنبه ، بیست و نهم آبان خبری در رسانه ها منتشر گردید که مشکلات پیش آمده برای باشگاه ملوان بندرانزلی و خطر محرومیت این تیم از سوی فیفا با مساعدت استاندار گیلان و پیگیری نماینده انزلی و مدیران ورزشی استان حل و مختومه گردید. خبری خوش برای فوتبال مظلوم گیلان که مدتهاست از چنین حمایت هایی محروم بوده. البته شکی نیست چنین اخباری هرگز بدون پشتکار و حمیت مسئولان باشگاه ملوان، مسئولین شهری از جمله نماینده محترم بندرانزلی و مسئولین استانی امکان پذیر نبود که جای تحسین و تقدیر بسیار دارد. بدون شک حل مشکلاتی اینچنین برای فوتبالی که تنها عنوان حرفه ای را یدک می کشد نیاز به مسئولیت پذیری و درک و شناخت اجتماعی مسئولین شهری و استانی دارد، امری که متاسفانه فوتبال مظلوم رشت در تاریخ پر افت و خیز خود در بیشتر مواقع از آن بی بهره بوده است . 

امروز با وجود حضور فوتبال رشت در سطح اول کشور، هنوز در میان مسئولین شهری این حمیت و شناخت کافی نسبت به اهمیت این موضوع دیده نمی شود. به گونه ای که سپیدرود رشت، پرچم دار حال حاضر فوتبال گیلان با انبوهی از مشکلات مالی روبه رو بوده است و به گونه ای که علی نظر محمدی، سرمربی این تیم در کمتر مصاحبه ای گلایه های خود از شرایط موجود و عدم توجه مسئولان شهری را پنهان نموده است. ازسوی دیگر باشگاه داماش گیلان سالهاست که از عدم توجه مسئولین بیشترین ضربه های ممکن را دریافت نموده است. شاید بتوان حضور این تیم پر هوادار در لیگ دو را حاصل همین نگاه عجیب و سئوال برانگیز مسئولان شهری و حتی استانی دانست. حتی امروز که مدیریت باشگاه بر عهده مدیری بومی و متعهد قرار گرفته است، نه تنها هیچ کمک و مساعدتی برای رفع مشکلات بی شمار این تیم صورت نگرفته، بلکه در برابر کوچکترین تلاشها برای رفع مشکلات این تیم به بهانه های مختلف و حتی در مواردی پوپولیستی ،مانع تراشی و سنگ اندازی انجام گردیده است.

تعهد و تعصب و عمل در راستای خواست عمومی یک جامعه بدون شک وظیفه اصلی نمایندگانی است که به خواست و انتخاب همان جامعه دارای مسئولیت شهری گردیده اند، امری که بدون شک این عزیزان در مواقع لزوم با تصاویری یادگاری و استفاده از شالهای رنگی به اهمیت آن واقف بوده اند و امروز یکی از وظایف اصلی آنها ضمن رسیدگی به کلیه مشکلات شهری و دوری از سیاسی بازی های رایج و اظهارات معنی دار که متاسفانه حاصلی جز تفرقه میان عده ای خاص از هواداران این دو تیم ندارد، اجابت یکی از اصلی ترین مطالبات شهری، بخصوص قشر جوان آن یعنی رسیدگی به وضعیت دو تیم ریشه دار، محبوب اما مظلوم این شهر می باشد. دو تیمی که همیشه به بهانه خصوصی بودن از حداقل مساعدت های لازم هم بی بهره بودند، و این زخمی است که متاسفانه تا امروز با عملکرد انتقاد برانگیز نمایندگان و مسئولین شهری بر پیکره این تیمها و احساسات هزاران هوادار آنها وارد گردیده و می گردد.
این در حالی است که تجربه اخیر در رابطه با حل مشکل باشگاه ملوان بندر انزلی نشان داد که در صورت حمیت، تلاش و مسئولیت پذیری مسئولان شهری، اراده لازم در سطح مسئولین استانی برای کمک به رفع مشکلات دو تیم مظلوم شهر رشت نیز دیده می شود .

 

یادداشت وارده: مجید محمدی

www.Varesh-Sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان