وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: اواسط نیمه اول بازی با فجرسپاسی بود که ابوذر رحیمی دچار مصدومیت از ناحیه رباط پا شد و اواخر هفته گذشته بود که بالاخره پایش را به تیغ جراحان سپرد. روز گذشته فرصتی دست داد تا به منزل ابوذر برویم تا هم از او عیادتی کرده باشیم و هم در مصاحبه ای با او در خصوص آخرین وضعیت خودش و تیم گپ و گفتی داشته باشیم.

از شرایط مصدومیتش و فاصله ای که بین زمان مصدومیت تا عمل اتفاق افتاد پرسیدیم و از اتفاقات حاشیه ای پیش از بازی با ملوان که منجر به عدم حضورش در آن دیدار شد و… مصاحبه اختصاصی و تفصیلی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با ابوذر رحیمی مدافع چپ سه فصل اخیر داماش گیلان را در ادامه از نظر می گذرانید…

 

varesh-sport.com: ابتدا در مورد مصدومیتت و شدت آن برایمان توضیح بده.

هنوز به دقیقه 30 بازی با فجر نرسیده بودیم که بعد از درگیری با مدافع راست فجرسپاسی، پایم در چمن مصنوعی گیر کرد و دچار مصدومیت از ناحیه رباط پا شدم . رباط و مینیسک پایم هر دو پاره شدند و فکر می کنم این یکی از سنگین ترین نوع مصدومیت ها در بین فوتبالیست ها باشد.

من برای این بازی به لحاظ روحی و روانی اصلا شرایط مناسبی را نداشتم و این مسئله را به کادرفنی هم گفته بودم که اگر امکانش هست در بازی با فجر حضور نداشته باشم اما به هر حال با تصمیم کادرفنی در بازی حاضر شدم. رباط چیزی است که به شرایط روحی و عصبی هم بستگی دارد و فکر می کنم که شرایط عصبی من هم در این مصدومیت تاثیرگذار بود.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

varesh-sport.com: فاصله بین مصدومیت تا عمل جراحی یک مقدار زیاد بود، دلیل این مسئله چه بود؟

من دوست داشتم که بلافاصله عمل کنم تا برای ابتدای فصل آتی مشکلی نداشته باشم، اما دکتر کیهانی پزشک معالجم گفت چون رباط و مینیسک هر دو پاره شده اند و خونریزی داخلی داری، باید پایت به شرایطی برسد که تا 90 درجه خم شود و اگر زودتر عمل کنم برایت خطرناک است؛ به همین دلیل حدود 3 هفته ای از مصدومیت تا عمل فاصله وجود داشت .

البته بحث مالی هم مطرح بود اما به هر حال بین دوستان و آشنایانم فکر می کنم آنقدری ارزش داشتم که بتوانم این مسئله را حل کنم.

 

varesh-sport.com: پس فقط بحث مالی مطرح نبوده است؟

بله. هر دو مسئله دخیل بود اما مهمترینش همان بحث پزشکی بود.

 

varesh-sport.com: محمد مختاری به لحاظ مالی کمکی نکرد؟!

محمد مختاری جیبم را نزند، پول نخواستیم! (می خندد)

محمد از دوستان خوبم است اما خوب او هم مثل من است و تمام تیم همین مشکلات را به لحاظ مالی دارند.

 

varesh-sport.com: با این اوصاف فکر می کنی تا اول فصل آینده به شرایط بازی می رسی؟

با توجه به تجربه محمد مختاری که دوتا عمل رباط داشته است به من گفته که می رسم و نهایتا شاید یکی دو بازی اول فصل را نداشته باشم. روی هم رفته پس از بهبودی بدنی، همه چیز بستگی به خودم دارد که آن ترس را نداشته باشم.

 

varesh-sport.com: با شرایطی که وجود دارد، فصل آینده هم می مانی؟

آقای عابدینی هم در جریان است که نیم فصل سال گذشته تقریبا با پرسپولیسی ها توافق کرده بودم اما به آقای رویانیان گفتم به خاطر قولی که به داماش داده ام شما ابتدا باید رضایت آنها را جلب کنید. وقتی پرسپولیسی ها با آقای عابدینی تماس گرفتند ایشان گفتند ابوذر را به هیچ وجه نمی خواهیم از دست بدهیم، در حالی که من هیچ قراردادی با داماش نداشتم اما به خاطر علاقه و قولی که داده بودم به رشت آمدم.

رشت و داماش را خیلی دوست دارم اما به هر حال من هم خانواده دارم و چون در این 3 سال به لحاظ مالی ضرر کرده ام اگر شرایط داماش به همین شکل بماند ماندنم یک مقدار مشکل می شود.

 

varesh-sport.com: چند درصد از مبلغ قراردادت باقی مانده است؟

حدود 90 درصد را هنوز نگرفته ام . البته در سال اول هم حدود 40 درصد از قراردادم را بخشیدم.

 

varesh-sport.com: امسال برخلاف گذشته در نیمه چپ دفاع داماش مشکلاتی را داشتیم و به لحاظ آماری هم گل های زیادی را از این سمت دریافت کردیم. دلیل این مسئله چه بود؟

مربیان در این خصوص شاید بهتر بتوانند نظر بدهند اما به نظر من چند دلیل می توانست داشته باشد. هادی محمدی بازیکن بسیار خوب و آینده داری است اما او ذاتا یک مدافع وسط است که در سمت راست از وی استفاده می شود و به همین دلیل اگر دقت داشته باشید من بیشتر در کارهای هجومی شرکت داشتم و هادی باقی می ماند. ضمن اینکه باید این را هم اعتراف کنم که هم من و هم علی نظیف کار در این فصل شرایط روحی و روانی خوبی را نداشته ایم.

من در ابتدای این فصل هم با یک تیم تهرانی قرارداد داخلی امضا کرده بودم اما به آنها هم گفتم که اولویت اول من داماش است. با آقای عابدینی که صحبت کردم ایشان به من گفتند: نگران نباش من پولت را کامل و بدون اینکه در زمان پرداخت آن خللی به وجود بیاید پرداخت می کنم اما خوب این اتفاق نیفتاد. من به آقای عابدینی گفتم برای تمام پول زمان پرداخت برایم مهم نیست بلکه من یک سری مشکلات دارم که فقط آنها برطرف شود. این مشکلاتم زیاد هم نبود و اگر برطرف می شد شاید اینقدر تحت فشار روحی نبود.

علی نظیف کار هم در ابتدای فصل پیشنهادات بسیار بالا و خوبی را داشت اما برای او هم این مشکلات پیش آمد. شاید نباید این را بگویم اما شرایط روحی من و نظیف کار به شکلی بود که قبل از بازی فجر به مربیان گفتیم که اگر امکان دارد ما بازی نکنیم. البته منظور اعتصاب نبود و روی نیمکت می نشستیم اما این احتمال را میدادیم که با توجه به شرایطمان نتوانیم عملکرد خوبی را در بازی داشته باشیم.

 

ابوذر رحیمی - وارش اسپرت

 

varesh-sport.com: حالا که از حاشیه ها گفتی، می خواهیم بی پرده و کامل از مسائل پیش از بازی برابر ملوان هم صحبت کنی. یکی دو تمرین قبل از دیدار برابر ملوان را حضور نداشتی و در حالی که روز قبل از بازی در تمرین حاضر شدی، نامت در لیست 18 نفره نبود. حرف های زیادی در این مورد نوشته و گفته شد، خودت در این مورد توضیح بده…

یکی از شرایطی که پیش از فصل به آقای عابدینی گفته بودم این بود که خانه ای را باشگاه در رشت برایم بگیرد که قبول کردند. خانه ای که برایم گرفته شد زیاد شرایط مناسبی را نداشت و به همین دلیل من گفتم من روی خانه خرج می کنم و آن را در اختیارم بگذارید. بعد از دو ماه به من گفتند که خانه را باید تخلیه کنی و من هم احترام گذاشتم و قبول کردم و فقط درخواست داشتم که خانه دیگری برایم تهیه شود.

فکر می کنم بالای 20 بار با آقای عابدینی تماس گرفتم و حتی گفتم شاید شماره ام پاک شده باشد، اس ام اس هم دادم که ابوذر هستم و شرایطم به این شکل است ولی ایشان پاسخ ندادند. قبلا هم آقای عابدینی گفته بودند که اگر نتوانستید با من تماس بگیرید با آقایان مرغوب یا قلی زاده مشکلتان را بگوئید تا به من انتقال دهند. من به آقای قلی زاده گفتم و ایشان گفتند پیگیری می کنم اما دیدم اتفاقی نیفتاد و نهایتا با چک و پول خودم خانه را تهیه کردم .

صاحب خانه روی این حساب که طرفدار داماش بود، دو ماهی را صبر کرد اما خوب او هم پولش را می خواست و از من درخواست کرد چک را نقد کنم. به آقای مرغوب این مسئله را عنوان کردم و گفتم شما که مشاور فنی تیم هستید به من بگوئید که باید چکار کنم؟ ایشان به شکلی به من گفت: همینی که هست! گفتم اگر شرایط اینطور باشد من نیایم بهتر است، گفت اگر دوست داری نیا! گفتم یعنی نیامدن من مهم نیست؟ گفت دیگر شرایط همین است، نمی توانی نیا و مشکلی نیست.

دو روز سر تمرین نیامدم و بعد از دو روز آقای افشین ناظمی از طریق بازیکنان بزرگتر تیم پیغام دادند که بیا و در این بازی به ما کمک کن و من هم چون با ملوان کری داشتیم، دوست داشتم در این بازی حاضر باشم و گفتم هر مشکلی که هست را به بعد از بازی ملوان موکول کنم. به تمرین آمدم و تمرین هم کردم و در تمرین هم مشخص بود که قرار است از من استفاده شود اما بعد از اعلام لیست 18 نفره دیدم که نیستم و هنوز هم نمیدانم چطور شد که این اتفاق افتاد!

 

varesh-sport.com: قبول داری علی رغم کارشکنی هایی که گفتی انجام شده، باید اعتصابت را می گذاشتی بعد از بازی با ملوان؟

من اصلا هدفم اعتصاب نبود. من هدفم این بود که فقط به خاطر ارزش ها و احترامی که گذاشتم برایم ارزش قائل شوند. من سال اول قرارداد با استقلال را پاره کردم و به اینجا آمدم و حداقل اینقدر ارزش داشتم که جواب تلفنم را بدهند.

 

varesh-sport.com: یکی از عواملی که باعث شد ما در بازی با ملوان، سه گل دریافت کنیم نبود یک دفاع چپ تخصصی بود. خودت این مسئله را چقدر دخیل می دانی؟

همیشه اعتقاد دارم که ممکن است نبود یکی دو بازیکن تاثیراتی را در تیم بگذارد اما آنقدری نیست که در نتیجه گیری تیم موثر باشد. من چندین هفته هست که نیستم و رسول سروش نیا، مصطفی حاجتی و هادی سهرابی به تناوب جای من بازی کرده اند و اگر اینقدر تاثیرگذار بود که ما اصلا نباید امتیازی را بدست می آوردیم.

آن بازی نمیدانم از شانس بد من و هادی سهرابی بود یا مسئولین تیم که همان بازیکن جایگزین من یعنی هادی پنالت داد. بازیکنان ما هم بازیکنان متعصبی هستند و اصلا دوست نداشتند که در مقابل آن همه تماشاگر خودی از تیم رقیب عقب بیافتند و به همین دلیل سیستم تیم به نوعی به هم ریخت وگرنه ملوان اصلا تیمی نبود که بتواند به ما سه گل بزند… حتی تیم امید ما هم اگر در آن بازی می بود نباید سه گل می خورد.

نبود یک بازیکن اینقدر تاثیرگذار نیست و من فکر می کنم این یک اتفاق بود که نباید می افتاد اما افتاد تا شاید حداقل مسئولین تیم و استانمان یک تکانی به خودشان بدهند ولی باز هم هیچ تحرکی دیده نشد!

 

varesh-sport.com: مصاحبه شده که در حد توانمان به داماش کمک کرده ایم…

نمیدانم شاید مسئولین فکر می کنند فوتبال شطرنج است که به یک میز و یک سایبان برای تمرین نیاز باشد و 10-20 میلیون را رقم زیادی میدانند. اما باید بدانند که این رقم ها اصلا تاثیری بر روی تیم داری و بازیکنان یک تیم فوتبال ندارد .

 

varesh-sport.com: گرند آمد و رفت، نظرت دراین خصوص چیست؟

بله آنها آمدند و همه می گفتند خبرنگاران آمدند، نماینده مجلس آمده و همه چیز تمام شده اما به بازیکنان تیم و هر کسی که به من این خبر را داد گفتم قبول نکنید و بعد از بازی راه آهن احتمالا منتفی می شود. گفتند برای چه چنین چیزی می گویی؟ گفتم حدسم این است و من در تیم هایی بازی کرده ام که معمولا چنین مشکلاتی را داشتند. من در راه آهن که بودم، وزیر راه به من قولی داد که هنوز که هنوز است به دنبال آن قول هستم!

من احساس کردم که فقط می خواستند آن بازی با راه آهن ما امتیاز لازم را بگیریم و این خبر منتشر شد و اگر قرار بود اتفاقی بیفتند در مدت این سه سال می افتادو یک مقدار برای آخر فصل و چنین وضعیتی باورش سخت است.

 

varesh-sport.com: و حرف پایانی…

خیلی تشکر می کنم از شما و دمتان گرم که در این شرایط آمدید به من سر زدید و حالم را پرسیدید.
از کلیه هواداران داماش هم تشکر می کنم که همواره پشتیبان من و تیم بوده اند و از آنها می خواهم که در این سه بازی باقی مانده هم داماش را مثل گذشته همراهی کنند و با تشویق هایشان به تیم روحیه دهند تا انشاالله داماش به همت آنها و بازیکنان در لیگ حفظ شود.

فقط یک مسئله را لازم میدانم در پایان بگویم.. در تیم قبل از من دو تا بازیکن عمل کردند که امروز وقتی خبری را در خصوص یکی از آنها شنیدم خیلی ناراحت شدم. من چند سالی است بازی کرده ام وبالاخره اگر پول ندهند ملک و ماشینی دارم که می توانم بفروشم و زندگی را بگذرانم اما سعید مرتضوی بنده خدا ماشینش را فروخت تا خرج عملش را بپردازد. بنده خدا امروز داشت برایم تعریف می کرد که وقتی داشتم برای عمل آماده می شدم دکتر به من گفت مفصل هایت ضعیف است و باید رباط برایت بخریم و چون پول نداشتم به دوستم زنگ زدم که استوک من را بفروش و پول را برایم کارت به کارت کن و با آن پول از جسد رباط خریدم تا به پایم پیوند بزنم.

وقتی این مسئله را شنیدم واقعا خیلی ناراحت شدم… ما که فوتبالمان دارد تمام می شودو بالاخره چند سالی بازی کرده ام و آنقدری پیش دوستانم اعتبار دارم که پولی را از آنها قرض بگیریم ولی این بازیکنان که اینقدر ادعا می شود بومی این شهر و آینده های این شهر اند واقعا حیف اند که اینطور با آنها رفتار شود و امیدوارم لااقل برای آنها کاری انجام شود.

 

 

مصاحبه : مهرداد ثابت – مازیار اصغرزاده

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان