وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داماش علی رغم شایستگی در ضربات پنالتی مغلوب پرسپولیس شد .

به گزارش وارش اسپرت ، در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی باشگاه های کشور ، عصر امروز تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت میزبان پرسپولیس تهران بود که در نهایت پس از تساوی یک بر یک در 120 تلاش دو تیم در ضربات پنالتی مغلوب پرسپولیس تهران شد .
 
امین متوسل زاده در دقیقه 71 برای داماش و محمد نوری در دقیقه 82 برای پرسپولیس گلزنی کردند . همچنین در ضربات پنالتی نیز هادی نوروزی ، حسین ماهینی ، جلال حسینی ، علی کریمی و کریم انصاری فرد برای پرسپولیس و محمد آبشک ، افشین چاوشی و حسین ابراهیمی برای داماش گلزنی کردند . ابوذر رحیمی از داماش نیز پنالتی خود را به دیرک دروازه کوبید تا داماش این دیدار را علی رغم شایستگی به مهمان خود واگذار کند .

 

جام حذفی – مرحله‌ی نیمه نهائی

شنبه 17 فروردین ماه 1392 – ساعت 17:00

ورزشگاه عضدی رشت

تماشاگر : 20 هزار نفر

داور : محسن مظفری‌زاده

اخطار : محمد آبشک در دقیقه‌ی 1+45، محمد مختاری در دقیقه‌ی 56، سید جلال حسینی در دقیقه‌ی 77.

 

ترکیب داماش گیلان : حسن رودباریان، مرتضی ابراهیمی، محمد مختاری، ابوذر رحیمی، حسین کوشکی (هادی سهرابی در دقیقه‌ی 46)، محمد آبشک، محمدرضا مهدوی (افشین چاووشی در دقیقه‌ی 115) ، حسین ابراهیمی، علیرضا جهانبخش، ابولفضل حاجی‌زاده (امین متوسل‌زاده در دقیقه‌ی 63) و مصطفی جاجتی

سرمربی : افشین ناظمی

 

ترکیب پرسپولیس : نیسلون کوره‌آ، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محسن بنگر، امیرحسین فشنگ‌چی، میثم نقی‌زاده، رضا حقیقی (محمد نوری در دقیقه‌ی 74)، مارکو پروویچ (علی کریمی در دقیقه‌ی 62)، زلاتکو دانوسکی (هادی نوروزی در دقیقه‌ی 75)، غلام‌رضا رضائی و کریم انصاریفرد

سرمربی : یحیی گل‌محمدی

 

شرح بازی :

بازی در 15 دقیقه‌ی ابتدائی بسیار کم افت و خیز دنبال شد و هیچ‌کدام از دو تیم تشنه‌ی رسیدن به گل نشان ندادند و به میدان‌داری در میانه‌ی میدان بسنده کردند و برای رسیدن به گل هیچ‌گونه خطری را متحمل نشدند.

در 15 دقیقه‌ی نخست شاید رودباریان و نیلسون کم‌کارترین بازیکنان میدان بودند که حتی یک واکنش ساده را نیز وادار به انجام نشدند تا پرسپولیس و داماش رقابتی پایاپای داشته باشند.

در 15 دقیقه‌ی دوم نیمه‌ی نخست، داماش میزبان کمی بر جریان بازی مسلط شد و توانست چند موقعیت نصف و نیمه را روی دروازه‌ی پرسپولیس را خلق کند که هیچ کدام نتوانستند نیلسون را وادار به نشان دادن واکنش نمایند. نکته‌ی جالب آن است که شاگردان گل‌محمدی هیچ تلاشی برای رسیدن به گل ندارند و در دقایقی از بازی نیز حتی حاضر به ترک نیمه‌ی خود نیستند و توپ و میدان را به داماش واگذار می‌کنند.

در 15 دقیقه‌ی پایانی نیمه‌ی نخست بازهم این شاگردان ناظمی بودند که با در اختیار داشتن توپ و میدان، تیم برتر میدان بودند، هرچند که چندان موقعیتی را نیز نتوانستند بر روی دروازه‌ی نیلسون رقم بزنند و تنها شوت کم جان جهانبخش بود که برای آبی‌پوشان گیلانی روی دروازه‌ی پرسپولیس خطرساز بود، خطری که شاید بیش‌تر شبیه یک قلقلک برای تهدید نیلسون و پرسپولیس بود !

داماش در نیمه‌ی نخست تیم برتر میدان بود و 60 درصد توپ و میدان را در اختیار داشت و دو موقعیت نیم‌بند را نیز بر روی دروازه‌ی نیلسون رقم زد.

15 دقیقه‌ی نخست نیمه‌ی دوم را داماش با همان برتری نسبی نیمه‌ی اول آغاز کرد و موفق شد موقعیت‌های زهردار بیش‌تری را بر روی دروازه‌ی پرسپولیس رقم بزند و شاگردان یحیی گل‌محمدی را بیش از پیش در لاک دفاعی فرو ببرد.

15 دقیقه‌ی دوم نیمه‌ی دوم زیبا ترین مقطع بازی در این دیدار بود. در این مدت شاگردان ناظمی بارها و بارها آرایش هجومی به خود گرفتند و موقعیت‌های طلائی بسیاری را آفریدند که با بی‌دقتی مهاجمان و البته واکنش‌های نیلسون در گل‌زنی ناکام بودند جز در صحنه‌ای که متوسل‌زاده موفق شد با یک ضربه‌ی سر ارسال جهانبخش را به گل تبدیل کند.

در 15 دقیقه‌ی پایانی بازی این پرسپولیس بود که تیم برتر میدان بود و با ارائه‌ی یک بازی تهاجمی بالاخره صاحب یک موقعیت بسیار حساس شدند که در همین صحنه نیز محمد نوری از زاویه‌ای بسته توپ را وارد دروازه‌ی داماش کرد تا تعویض طلائی گل‌محمدی لقب گیرد.

نیمه‌ی نخست وقت‌های اضافه با کم‌ترین اتفاق ممکن به پایان رسید و احتیاطی که در نیمه‌ی نخست بازی دو تیم دنبال می‌کردند را در نمایش دو تیم که البته خسته نیز بودند، مشاهده می‌شد.

نیمه‌ی دوم وقت‌های اضافه نیز با همان احتیاط نیمه‌ی نخست دنبال شد و جز تک موقعیتی که متوسل‌زاده آن‌را راهی آسمان کرد، دو تیم چندان موقعیت‌های خطرناکی را ایجاد نکردند و به نوعی به زدن ضربات پنالتی رضایت داده بودند.

 

شرح گل :

داماش گیلان 1-0 پرسپولیس : در شرایطی که داماش کاملا بر بازی تسلط داشت و بارها و بارها دروازه‌ی پرسپولیس را هدف گرفته بود، در دقیقه‌ی 71 روی نفوذ علیرضا جهانبخش صاحب یک موقعیت بسیار عالی شد. توپ در یک رفت و برگشت بار دیگر به جهانبخش رسید و او نیز از جناح چپ یک سانتر زیبا انجام داد تا متوسل‌زاده با یک ضربه‌ی سر زیبا توپ را به کنج سمت راست دروازه‌ی نیلسون بچسباند و تعویض طلائی ناظمی لقب گیرد.

 

داماش گیلان 1-1 پرسپولیس : پرسپولیس که پس از دریافت گل کمی آرایش هجومی به خود گرفته بود، در دقیقه‌ی 82 از پشت محوطه‌ی جریمه صاحب یک ضربه‌ی آزاد شد که علی کریمی به سرعت بازی را به جریان انداخت و با یک پاس عالی غلام‌رضا رضائی را در محوطه‌ی جریمه صاحب توپ کرد و این بازیکن نیز ساده‌ترین راه را انتخاب کرد و توپ را به محمد نوری سپرد و این عافبک خلاق نیز با چند گام نفوذ با نوک پا، توپ را زیر پاهای رودباریان وارد دروازه کرد تا پرسپولیس با این گل به بازی برگردد.

 

دقایق حساس :

دقیقه‌ی 16 : در شرایطی که بازی بسیار آرام و کم افت و خیز دنبال می‌شد، شاگردان ناظمی روی حرکت جهانبخش صاحب یک ضربه‌ی کرنر شدند و حاجتی پس از برگشت داده شدن ضربه‌ی کرنر از سوی مدافعان پرسپولیس، صاحب یک موقعیت خوب ارسال شد که پس از یک تو سر توپ زیبا و محو کردن مدافع پیش‌روی خود، با روی پای چپ خود یک سانتر زیبا و بی‌نقص انجام داد که مهدوی با بی‌دقتی جدی‌ترین موقعیت این دیدار را به بیرون زد.

دقیقه‌ی 40 : علیرضا جهانبخش مهاجم جوان تیم داماش که در چندین صحنه مدافعان پرسپولیس را آزار داده بود، با یک پاس عمقی از سوی مهدوی صاحب توپ و موقعیت شد و پس از برداشتن چند گام در عرض یک شوت کم جان را راهی دروازه‌ی پرسپولیس کرد تا نیلسون به راحتی توپ را در اختیار گیرد.

دقیقه‌ی 48 : در شرایطی که داماش نیمه‌ی دوم را نیز درست همچون نیمه‌ی اول با برتری نسبی آغاز کرده بود، روی نفوذ مهدوی به محوطه‌ی جریمه‌ی پرسپولیس صاحب موقعیت شدند که کاپیتان داماش با پشت پا توپ را برای حسین ابراهیمی کاشت اما این بازیکن با یک شوت بی‌دقت اما پر قدرت توپ را به بیرون زد.

دقیقه‌ی 51 : سرخ‌پوشان پایتخت که در جریان بازی موفق نشده‌اند موقعیت خطرناکی را روی دروازه‌ی رودباریان ایجاد کنند، در پشت محوطه‌ی جریمه صاحب یک ضربه‌ی آزاد شدند که مارکو پروویچ نیز با یک ضربه‌ی نه چندان خظرناک و البته پر قدرت، توپ را راهی نقطه‌ای کرد که حسن رودباریان آماده‌ی دریافت آن بود.

دقیقه‌ی 54 : مصطفی حاجتی که نقطه‌ی اتکای داماش از جناح چپ بوده است و بارها مدافعان پرسپولیس را از این جناح آزار داده بود، در این صحنه با پشت سر گذاشتن مدافعان پرسپولیس به محوطه‌ی جریمه نفوذ کرد و از نزدیکی‌های خط کرنر یک پاس به بیرون زیبا و خطرناک ارسال کرد که هیچ کدام از مهاجمان داماش برای ضربه زدن حاضر نبودند و این موقعیت نیز برای آبی‌پوشان از دست رفت.

دقیقه‌ی 58 : علیرضا جهانخش با یک حرکت پا به توپ و زیبا یک یورش زیبا را بر روی دروازه‌ی پرسپولیس انجام داد و پس از پشت سر گذاشتن حسین ماهینی به محوطه‌ی جریمه نفوذ کرد و پس از چند یک و دو توپ به حاجتی رسید و این بازیکن نیز با یک پاس عمقی از پشت محوطه‌ی جریمه، خود جهانبخش را صاحب توپ و میدان کرد، اما خروج به موقع نیلسون مانع از ضربه زدن جهانبخش شد.

دقیقه‌ی 66 : علی کریمی در اولین حرکت خود در نیمه‌ی دوم روی یک پاس عمقی کریم انصاریفرد را از جناح چپ راه انداخت و این بازیکن نیز با یک نفوذ نیز به محوطه‌ی جریمه‌ی داماش نیز رفت و در نزدیکی‌های محوطه‌ی جریمه یک پاس به بیرون زیبا داد که رودباریان سراسیمه آن‌را دور کرد و در ریباند علی کریمی بار دیگر صاحب توپ شد و با یک ارسال زمینی رو به بیرون غلام‌رضا رضائی را صاحب موقعیت کرد که شوت این بازیکن با برخورد به مدافعان به کرنر رفت.

دقیقه‌ی 67 : شاگردان ناظمی که با بیرون کشیدن حاجی‌زاده و به میدان آمدن متوسل‌زاده بیش از پیش آرایش هجومی به خود گرفته بودند، توسط آبشک یک حمله‌ی دیگر را ترتیب دادند و این بازیکن نیز با یک شوت سرکش و زیبا نیلسون را وادار به واکنش کرد تا یک کرنر نصیب آبی‌پوشان شود. 

دقیقه‌ی 90 : علیرضا جهانبخش بازهم از جناح چپ نفوذ کرد و با پشت سر گذاشتن مدافعان وارد محوطه‌ی جریمه شد. این ستاره‌ی جوان پس از محو کردن حسین ماهینی موقعیت شوت‌زنی پیدا کرد اما با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد آن‌هم در شرایطی که یکی از مهاجمان داماش در موقعیتی عالی قرار داشت اما جهابخش با بی‌دقتی و البته خودخواهی آخرین موقعیست مسلم داماش را به هدر داد.

دقیقه‌ی 115 : حسین ابراهیمی از جناح راست یک سانتر زیبا روی دروازه‌ی پرسپولیس انجام داد که توپ از برخورد با مدافع پرسپولیس زیر پای متوسل‌زاده افتاد، اما این بازیکن با بی‌دقتی توپ را به سوی تماشاگران شلیک کرد.

 

ضربات پنالتی :

داماش گیلان : 1(*: ابوذر رحیمی)، 2(گل: محمد آبشک)، 3(گل: افشین چاووشی)، 4(گل: حسین ابراهیمی)، 5(-)

پرسپولیس : 1(گل: هادی نوروزی )، 2(گل: حسین ماهینی)، 3(گل: جلال حسینی)، 4(گل: علی کریمی)، 5(گل: کریم انصاریفرد)

 

بهترین بازیکن:

علیرضا جهانبخش، ستاره‌ی جوان تیم داماش و البته تیم ملی امید ایران، امروز نمایش بسیار زیبائی را از خود ارائه کرد و یکی از عوامل برتری داماش در جریان بازی بود.

 

گزارش بازی از سایت گل

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید