قدیمی ترین آکادمی شرق گیلان زیر نظر پیشکسوتان تاریخ باشگاه داماش در آستانه اشرفیه فعالیت دارد.
به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، آکادمی ناجی بیش از دو دهه است که زیر نظر برادران قوی پنجه در شهرستان آستانه اشرفیه مشغول فعالیت است و استعدادهای زیادی را تحویل تیم های گیلان داده است.
یونس محمودی فرماندار آستانه اشرفیه به همراه محمدمهدی الطافی مدیرعامل باشگاه داماش گیلان از مهمانان ویژه تمرین صبح جمعه آکادمی ناجی آستانه بودند.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به اهمیت پرورش استعدادهای ورزشی خاطرنشان شد: برادران قوی پنجه از سرمایه های شهرستان آستانه هستند که سابقه بازی های درخشانی را در سطح اول فوتبال ایران از خود به جای گذاشته اند و در تلاش هستند تا نسل دیگر را تحویل فوتبال استان بدهند.
یونس محمودی ادامه داد: علاقه مندان به ورزش در رده های پایه علاوه بر الگو برداری از خانواده و معلمان خود باید سعی کنند از مربیان خود اصول جوانمردی و مسائل فنی را بیاموزند تا بتوانند در آینده برای جامعه مثمرثمر باشند.
وی خاطرنشان شد: قطعا ما در مقابل این حجم از علاقه مندی و دلسوزی مسئول هستیم و حامی این عزیزان پیشکسوت در ادامه مسیر استعدادیابی شان خواهیم بود.

در ادامه مهندس الطافی مدیر کهنه کار فوتبال رشت با اشاره به صعود تاریخی لاجوردی‌پوشان شهرباران به همراه برادران قوی پنجه خطاب به اعضای آکادمی ناجی گفت: فوتبال رشت برای اولین با کمک فریبرز و فرامرز و همچنین دیگر فوتبالیست های شایسته نظیر امیر افتخاری، امید هرندی، هادی طباطبایی، بهزاد داداش زاده و … توانست به سطح نخست فوتبال ایران صعود کند.
مدیرعامل باشگاه داماش گفت: قدر چنین سرمایه ای را باید دانست که با این اشتیاق به فکر پایه سازی برای فوتبال استان است تا در نهایت تیم های مطرح استان از این استعدادهای پرورش یافته استفاده کنند.
وی افزود: متاسفانه در این سال ها به دلیل فقدان آکادمی در باشگاه داماش نتوانستیم از استعدادهای پرورش یافته توسط پیشکسوتان ارزنده این باشگاه در خطه شرق گیلان بهره مند شویم.

 

لازم به ذکر است، برادران قوی پنجه در دهه شصت در عضویت لاجوردی‌پوشان شهرباران بودند که بازی های درخشانی از خود برای نسل قدیم فوتبال دوستان رشتی به جای گذاشتند.