پس از مصوبه شورای تامین استان و منع تیم فوتبال داماش گیلان برای برگزاری دیدارهای خانگی اش در استادیوم عضدی، داماشی ها بعد از ۲۲۵۵ روز برای برگزاری دیدارهای رسمی شان، به استادیوم سردارجنگل نقل مکان کردند.

 

آخرین برهه ای که داماش شهرباران دیدارهای خانگی خود را در استادیوم سردارجنگل رشت میزبانی کرد، مربوط به هشتم آبان ماه ۱۳۹۰ برابر پرسپولیس تهران می شود و فصلی که قرار شده بود مسابقات حساس در استادیوم خارج از شهر برگزار شود، که البته پس از آن با پافشاری مدیریت وقت باشگاه و حمایت هیات فوتبال گیلان که از قضا در آن برهه از همراهانِ قاطع(!) نماینده لیگ برتری شهرباران بود، استادیوم عضدی میزبان داماش در مقابل تمامی تیم های مهمان شد.

 

داماشی ها بعد از گذشت شش سال و در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۶ اجبارا به خانه دوم خود بازگشتند تا تیفوسی های داماشی، سکوتِ توام با سرمایِ زمستانی استادیوم خارج از شهر را به گرمای هیاهو خود تبدیل کنند.

تبعیدگاهی که به نظر می رسد اکنون به قتلگاه حریفان داماش تبدیل شده است و داماشی ها علاوه بر ادامه روند شکست ناپذیری، سه دیدار برگزار شده در استادیوم سردارجنگل را با پیروزی پشت سرگذاشته اند… در واقع می توان گفت؛ انتقال دیدارهای داماش از عضدی به سردارجنگل یک توفیق اجباری برای داماش شهرباران محسوب شده است و این در حالی است که بعد از نیم فصل رویایی 87-86 و حضور پای فینال حذفی در آن سال، رشتی ها خاطرات چندان خوش آیندی از این استادیوم نداشتند.

 

با این حال هواداران از متولیان امر و مدیریت باشگاه داماش انتظار دارند که در سریع ترین زمان، شرایط را برای بازگشت داماش به استادیوم پیر شهرباران هموار سازند تا جشن #ما_برمیگردیم داماشی ها در میعادگاه قدیمی عاشقان داماش برگزار شود.

 

پی نوشت: داماشی ها در این شش سال در تنها دیداری که در استادیوم سردارجنگل میزبانی کرده بودند برابر صنعت نفت آبادان در لیگ دسته اول فصل ۹۳-۹۴ بود که به دلیل سفر ریاست جمهوری به کلانشهر رشت مجبور به برگزاری دیدار خانگی خود در این استادیوم شدند و البته ادامه مسابقات خود را در استادیوم عضدی پیگیری کردند.