وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : عصر امروز تیم های فوتبال داماش گیلان و ملوان انزلی در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این دیدار با درخشش دروازه بان ملوان با نتیجه مساوی صفر بر صفر خاتمه پذیرفت.

 

تیم های فوتبال داماش گیلان و ملوان انزلی در حالی امروز با هم دیدار کردند که قرار بود این مسابقه شش روز قبل در رشت برگزار شود که به دلیل بارش سنگین برف به تعویق افتاد و علی رغم تلاش های مسئولین ملوان نسبت به تغییر دوباره مکان و زمان بازی امروز در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت برگزار شد.

 

در این دیدار که با درخشش مهدی رحیم زاده دروازه ملوان همراه بود داماش نتوانست از موقعیت های بیشمار و خطرناک خود در مقابل دروازه ملوان استفاده کند ضمن اینکه یک گل نیز توسط حسین ابراهیمی برای داماش به ثمر رسید که توسط کمک داور دوم این دیدار آفساید اعلام شد . در مقابل تنها موقعیت نسبتا جدی حریف ، داماش دروازه ملوان را در این مسابقه بارها تا آستانه فرو ریختن پیش برد . حتی دیرک دروازه را هم به لرزه در آورد اما باز هم شانس و اقبال همچون داربی های گذشته یار ویاور تیم ملوان بود تا این بازی بدون به ثمر رسیدن گل با تساوی پایان پذیرد.

داماش در این دیدار جهانگیر عسگری ، محمد محمدی ، میلاد زنیدپور ، ابوذر رحیمی و عباس آقایی را به دلایل مختلف در اختیار نداشت. بازی رفت دو تیم در انزلی با تک گل جهانگیر عسگری به نفع داماش گیلان خاتمه یافته بود.

 

در حاشیه این دیدار را در ادامه مطلب بخوانید …

داماش گیلان: میلاد فراهانی، حسین کوشکی، علیرضا نظیف‌کار، محمد مختاری، علی حسینی (86- جونیور آلوز)، مصطفی حاجتی، محمد آبشک (79- مگنو باتیستا)، حسین ابراهیمی، رضا مهدوی، رضا چاووشی، محمد غلامی (76- علیرضا جهانبخش)

سرمربی: مهدی تارتار

 

ملوان انزلی: مهدی رحیم‌زاده، بابک پورغلامی، سعید سالارزاده، احمد آهی، علیرضا رمضانی، محمد همرنگ، سعید یوسف‌زاده، هادی عزیزی (59- محمدحسن رجب‌زاده)، محمد نزهتی (86- مهران جعفری)، مهدی دغاغله (69- محمد حیدری)، جلال رافخایی

سرمربی: فرهاد پورغلامی

 

*در حاشیه

 

– در حالی 90 دقیقه به آغاز بازی باقی مانده بود اکثریت سکوهای عضدی پر شده بود و همین باعث درگیری تماشاگران با عوامل نیروی انتظامی شده بود که جایگاه زیادی را ما بین هواداران دو تیم خالی گذاشته بودند . حضور بیش از 15هزار هوادار داماش در یکی از روزهای عیدنوروز و هوایی سرد و بارانی بسیار قابل تحسین بود .

برخلاف تبلیغات وسیع ملوانی ها و اسکورت شدید و ویژه نیروی انتظامی از هواداران این تیم ، سکوی 1200 نفری تیم میهمان پر نشد و کمتر از هزار هوادار حامی تیم ملوان بود، این در حالیست که داماش در بازی رفت حدود 1200 هوادار با خود به همراه داشت.

 

– تبلیغ زمزم که یک شرکت واقع در شهر رشت است نکته جالب توجه بر روی پیراهن ملوان در این دیدار بود.

 

– محمد غلامی پیش از شروع بازی به سمت نیمکت ملوان رفت و خوش بشی را با کادر فنی ملوان داشت اما نرفتن او به سمت هواداران تیم ملوان باعث شد تیم وی به شدت هو شود .

 

– در حالی که محسن قهرمانی قضاوت کاملا بی نقصی را از خود نشان می داد فحاشی های شدید هوادارن ملوان نسبت به داوری بسیار قابل توجه بود . اوج گرفتن این فحاشی ها سبب شد تا قهرمانی به سمت ناظر مسابقه برود و این قضیه را متذکر شود تا او در گزارش خود نسبت به این قضیه چشم پوشی نکند.

 

– حضور کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جایگاه VIP استادیوم عضدی نیز از نکات جالب توجه دیدار بود . همچنین علی نظرمحمدی نیز از دیگر مهمانان ویژه این دیدار بود که به شدت توسط هواداران تشویق شد.

 

-میزان فحاشی ها در این دربی نیز قابل توجه بود .بر خلاف آنکه در دربی دور رفت در شهر انزلی هواداران داماش از فحاشی اجتناب می کردند هواداران ملوان خود بر میزان این فحاشی ها می افزودند و در مقام پاسخگویی بر می آمدند . طبق خبرهای رسیده ناظر این دیدار در این خصوص گزارش خود را به فدراسیون کمیته انظباطی عودت داده است . پس از پایان کنفرانس مطبوعاتی نیز فرهاد پورغلامی در همین خصوص با ناظر مسابقه به گفتگو پرداخت تا حتی المقدور لحن گزارش را نرم کند.