به گزارش وارش اسپرت و به نقل از حرف تازه، برای فوتبال گیلان، قریب نیست که حال و روزش خوش نباشد. اصلا خیلی وقت ها روزگارش اینطور بوده، اما حالا سرنوشت تیم های بحران زده اش در لیگ یک، بدجور بهم گره خورده است. در این بین اگرچه داماشی ها بالاتر از دو رقیب هم استانی ایستاده اند و بازی های باقی مانده شان به نسبت آنها روند مناسب تری دارد، اما وضعیت عجیب نابسامان مدیریتی در این تیم و پیرو آن نتایج نامناسب هفته های گذشته، سطح وخامت اوضاع را بالا نگه داشته است.
جالب اینکه در هفته پیش رو لیگ یک و‌ با توجه به روند بازی ها، پیروزی داماش برابر حریفش نیروی‌زمینی تهران بیشتر به سود دو تیم رقیبش در گیلان خواهد بود.
چندی قبل، مدیریت باشگاه داماش طی نامه ای اعلام کرد که تیم را به استانداری گیلان هبه کرد. نامه ای که چند روز قبل با واکنش مریم بخشی مدیرکل ورزش و‌جوانان گیلان همراه بود و وی در بخشی از مصاحبه اش گفت: “اگر اراده ای برای واگذاری تیم وجود دارد، ابتدا باید با هیأت فوتبال و اداره کل مکاتبه شود. نمی دانم چرا این مسیر را انتخاب کردند و به استانداری نامه زدند اما فکر می کنم مردم به خوبی آگاه هستند و می دانند چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است!”

 

اینکه چرا نامه باشگاه داماش به اداره کل ورزش و جوانان گیلان و یا هیات فوتبال استان زده نشد، و یا اینکه چرا استانداری این نامه را برای رسیدگی به این دو مرجع تخصصی ارجاع نداد، بحثی مجزاست اما مصاحبه بخشی از این جهت جالب توجه است که چند ماه پیش داستان‌ نامه نگاری داماش یک بار دیگر نیز با خطاب قرار دادن اداره کل ورزش اتفاق افتاده بود.
مهرماه ۱۳۹۸ بود که مدیریت باشگاه داماش گیلان طی نامه ای اداره و مسئولیت تیم را به اداره کل ورزش و جوانان گیلان واگذار می کند اما روابط عمومی این اداره کل با استناد به موارد قانونی از پذیرفتن مسئولیت و رفع مشکلات لاجوردی‌پوشان شانه خالی کرد.

 

شاید حالا باید پرسید که طی این بازه زمانی، اوضاع چه فرقی کرده است که مدیرکل ورزش و جوانان استان نظری متفاوت ارائه می کند؟ و بسیاری سوال دیگر… اما الان باید پرسش و پاسخ ها را کنار گذاشت! مسلما اتفاقات این روزهای داماش باید همانطور که خود مریم بخشی عنوان می کند برای مدیریت ورزش و فوتبال استان مهم باشد. فوتبال همانطور که بخشی می گوید یکی از ورزش های زیرمجموعه تحت مدیریت او است اما خود او هم می داند که داماش و یا تیم های فوتبال دیگر داری هوادار در استان علاوه بر اینکه یک هنجار اجتماعی به شمار می روند، به عنوان یک ویترین تبلیغی به جهت توجه به نماد ورزش استان نیز به آن نگاه می شود.

در شرایطی که بحران در داماش به مثابه یک بمب ساعتی عمل می کند، وقت آن نیست که بروکراسی و اصول اداری به رخ کشیده شودو مدیرکل ورزش و‌هیات فوتبال اگر دلسوز هستند می توانند مستقیما از استاندار بخواهند تا برای حفظ سهمیه استان پیگیری امور به آنها سپرده شود.