سارا بهمنیار کاراته کار ملی پوش گیلانی به عنوان اولین بانوی تاریخ ورزش این استان موفق به کسب سهمیه المپیک شد .

به گزارش وارش اسپرت ، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان اظهار داشت: خوشبختانه سارا بهمنیار توانست سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را در رشته کاراته کسب کند تا سهم ورزش گیلان برای حضور در المپیک به سه ورزشکار افزایش یابد.
مریم بخشی افزود: با توجه به لغو رقابت های کاراته وان مراکش ، قرار شد آخرین مرحله لیگ جهانی اواخر فروردین ماه در مادرید اسپانیا برگزار شود که به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، رقابتهای مادرید نیز لغو شد .
وی ادامه داد: پیش از این فدراسیون جهانی کاراته اعلام کرده بود چنانچه رقابت های مادرید نیز لغو شود، سالزبورگ اتریش که چندی قبل میزبان لیگ جهانی کاراته بود، به عنوان آخرین مرحله رقابت های انتخابی المپیک در نظر گرفته می شود و این تصمیم با موافقت کمیته بین المللی المپیک اتخاذ شد.
وی بیان کرد: با این وجود ، پس از برگزاری مسابقات لیگ جهانی سالزبورگ اتریش، سارا بهمنیار کاراته کار شایسته استان گیلان در وزن ۵۵- کیلوگرم با ۵۶۴۷ امتیاز در رتبه ششم قرار گرفت و جواز حضور در رقابتهای المپیک ۲۰۲۰ را تصاحب کرد، ضمن اینکه طراوت خاکسار دیگر کاراته کار کشورمان در این وزن در رتبه نهم قرار گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان اضافه کرد: خوشبختانه سارا بهمنیار در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی داشت و هم اینگ نیز جواز حضور در رقابتهای المپیک را به عنوان اولین بانوی تاریخ ورزش گیلان کسب کرده و امیدواریم که این ورزشکار شایسته گیلانی در رقابتهای المپیک نیز بدرخشد و مدال کسب کند.
بخشی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز، آرمین هادی پور در رشته تکواندو و محمد رهبری در رشته شمشیربازی و در بخش تیمی اسلحه سابر از استان گیلان موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودند، ضمن اینکه نازنین ملایی قایقران ملی پوش گیلانی نیز شانس کسب سهمیه المپیک را دارد.
سارا بهمنیار کاراته کای گیلانی که اسفند سال گذشته مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش را کسب کرد در وزن ۵۰- کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، مدال طلای ششمین مرحله لیگ کاراته وان در مسکو، مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان امارات ، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن شده بود.
وی همچنین سال گذشته در اولین حضورش در تیم ملی بزرگسالان توانست در رقابت‌های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کرده و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.