دیار وارش: در روزها و ماه های اخیر زمزمه ها و شایعات زیادی مبنی بر کسر شش امتیاز از باشگاه داماش گیلان به دلیل شکایت ”آدمیر” بازیکن سابق داماش در فصل 89_90 در سطح شهر پیچید که باعث دل نگرانی هواداران متعصب این تیم شده است. خبرنگار وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان برای اطلاع از چند و چون این شایعه سراغ رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران رفت تا به طور موثق جزییات این موضوع برای فوتبال دوستان گیلانی روشن شود.
 
اسماعیل حسن زاده در این باره گفت: هرگاه فیفا بخواهد حکمی را برای باشگاهی صادر کند یا پیش از اعلام آن حکم، به باشگاهی تذکر یا ضرب العجلی بدهد، به فدراسیون آن کشور اعلام خواهد کرد و سپس دبیرکل فدراسیون یک رونوشت از آن نامه را به روابط بین الملل و کمیته انضباطی به عنوان مرجعی برای نظارت بر اعمال آن حکم ارسال خواهد نمود.
 

رییس کمیته انضباطی در مورد شایعه اخیر کسر شش امتیاز از داماش ابراز بی اطلاعی کرد و اظهار داشت: تا این لحظه که با شما مصاحبه می کنم از هیچ گونه حکم یا تذکری مبنی بر کسر شش امتیاز از باشگاه داماش اطلاعی ندارم و برای کمیته انضباطی اصلا حکم یا اخطاری هم در مورد باشگاه داماش گیلان ارسال نشده است!
 
حسن زاده با تشریح انتقال بدهی ها به باشگاه جدید حتی در صورت تغییر نام، خاطرنشان شد: با توجه به دستورالعمل فیفا، باشگاه ها در ایران به عنوان یک شرکت تجاری ثبت می شوند و شخصیت حقوقی دارند ، اکنون اگر مالکیت باشگاه به شخصیت یا شرکت حقوقی جدید واگذار شود بازهم بدهی های باشگاه قبلی به شرکت جدید منتقل خواهد شد، حتی اگر دچار تغییر نام شود!
وی در ادامه گفت: البته فقط در صورتی شرکت جدید مستثنی از پرداخت بدهی ها خواهد شد، که طبق قراردادی که به تایید مراجع رسمی کشور رسیده باشد، تعهداتی در قرارداد واگذاری مابین دو شرکت گنجانده شده باشد که شرکت قبلی مسئول پرداخت بدهی ها می باشد که البته در اینجا باز هم به عنوان یک شرکت حقوقی باید دیون گذشته پرداخت شود؛ پس با این حال هیچ گونه تغییری در روال پرداخت بدهی ها ایجاد نخواهد شد.
 
*پی نوشت:
در حالی اینگونه شایعات از زمان واگذاری تیم به هیات فوتبال و پس از آن به باشگاه توسط برخی از عوامل داخلی باشگاه و فوتبال گیلان عنوان می شود که خود امیرعابدینی نیز چنین قضیه ای را به طور رسمی عنوان نکرده است. ضمن اینکه ارکان دیگر فدراسیون چون مسئول سازمان لیگ و مسئول روابط بین الملل نیز در خصوص بحث نامه کسر امتیاز از سوی فیفا اظهار بی اطلاعی نموده اند.
لازم به ذکر است وارش اسپرت در آبان ماه 94 نیز در گفتگو با براتی وکیل حقوقی فوتبال این موضوع را مورد بررسی داده اما طی روزهای اخیر نیز باز هم شایعاتی در این خصوص در فضای مجازی مطرح شده بود.