وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: در مشکلات شدید مالی که باشگاه داماش گیلان در سه سال اخیر با آن گریبانگیر بوده است، همیشه پایه های این باشگاه اولین قربانیان بوده اند.

 

همان قدر که مدیران پگاه گیلان به خصوص نریمان افشاریان به پایه سازی در فوتبال رشت اهمیت می دادند، باشگاه داماش در شش سال فعالیت خود در ورزش استان گیلان نسبت به تیم های پایه خود بی اعتنا بود؛ حتی اگر بگوییم داماش از روی اجبار تیمداری کرده است بیراه نگفته ایم!

با سقوط بزرگسالان داماش گیلان به لیگ دسته اول و بلاتکلیفی در این باشگاه پرهوادار گیلانی اکنون اخبار نا امیده کننده ای از تیم های پایه داماش به گوش می رسد.

 

تیم جوانان داماش گیلان که در فصل 92-1391 با همت کادرفنی و بازیکنانش با قاطعیت به لیگ برتر صعود کرده بود، در اواسط فصل گذشته به دلیل اعزام نشدن به مسابقات از گردونه ی رقابت های لیگ برتر جوانان کشور کنار گذاشته شدند و در حالی که امسال باید در مسابقات لیگ یک جوانان کشور شرکت می کردند، با اقدامی سوال برانگیر از سوی باشگاه داماش گیلان به راحتی آب خوردن این تیم منحل شد تا جوانان داماش در مسابقات استانی شرکت کنند.

 

همچنین در خصوص تیم نوجوانان داماش گیلان، با پیگیری هایی که انجام و قراردادی که امضا شده است، قرار است تیمی دیگر عهده دار مسئولیتش باشد؛ طبق این قرارداد تیم کوثر رشت به مدت یک فصل هزینه و مدیریت سهمیه لیگ کشوری نوجوانان داماش را بر عهده خواهد داشت و با نام داماش گیلان در مسابقات لیگ کشوری شرکت خواهند کرد.

 

اما غائله به اینجا ختم نمی شود و گل سرسبد پایه های فوتبال رشت یعنی سهمیه لیگ برتری امیدهای داماش گیلان هم در آستانه ی نابودی قرار گرفته است! امیدهای داماش گیلان در فصل گذشته با تمام کمی و کاستی ها نتایج خارق العاده ای کسب کرد اما اکنون تمام زحمات مربیان سالهای اخیر فوتبال رشت در آستانه ی به فنا رفتن است.

این در حالی است که هزینه ی یک سال امیدها در فصل آتی حدود 100 میلیون است و در عوض می تواند نیاز بزرگسالان داماش را در سال های بعد تامین کند؛ اما با رویه ای که باشگاه داماش گیلان در پیش گرفته است و در سویی دیگر مسئولین ورزشی استان هیچ فکری برای رهایی از این مخمصه برای پایه های فوتبال رشت نمی کنند، باید به مرور نابودی آینده سازان فوتبال شهرباران را شاهد باشیم و در صورت حضور تیم در سطح اول بزرگسالان کشور بالاجبار باید منتظر ورود بازیکنان احتمالا زوار در رفته غیربومی بنشینیم!

 

چه آینده ای در انتظار فوتبال رشت است؟ چه کسی پاسخگوی این توهین و خیانت به پایه های فوتبال رشت می باشد؟ آیا در بین مسئولین ورزشی گیلان اراده ای برای سرپا نگه داشتن پایه ها وجود ندارد؟